Γιατί τα μεμέτια κάνουν ζημιές στις πόρτες του ναού της Αγίας Σοφίας;

Κοινοποίηση:
7418976575436556465

Η σφραγισμένη πόρτα της Αγίας Σοφίας που τρομάζει τους Τούρκους

Ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς μια μέρα θα ξυπνήσει από τον ύπνο του, θα ανοίξει η κλειστή μαρμάρινη πύλη, θα προβάλει πίσω από αυτήν και με το σπαθί του θα κυνηγήσει τους μουσουλμάνους μέχρι την Κόκκινη Μηλιά. Σύμφωνα με την παράδοση, όταν έπεσε η Κωνσταντινούπολη στους Τούρκους, τελούνταν η θεία Λειτουργία. Όταν η Αγιά-Σοφιά θα ξαναγίνει χριστιανική, η πύλη θα ανοίξει ξανά και πίσω από αυτήν θα φανεί το Άγιο Δισκοπότηρο, το οποίο θα πάρει ο ιερέας για να συνεχίσει την Θεία Λειτουργία που διακόπηκε το 1453. Αυτά λένε οι θρύλοι και οι παραδόσεις μας για την Αγιά-Σοφιά. Το βέβαιο πάντως είναι ότι οι Τούρκοι τρέμουν την συγκεκριμένη πύλη, που βρίσκεται στα δεξιά, όπως προχωρούμε μέσα στον κυρίως ναό.

Με βάση αυτό βλέπουμε συχνά πυκνά Τούρκους να καταστρέφουν τις πόρτες του ναού μας, που παρανόμως ο Ερντογάν έχει μετατρέψει σε τζαμί. Χθες μία από αυτές τις υποθέσεις εκδικάστηκε στην Κωνσταντινούπολη. Ας δούμε τα ρεπορτάζ των τουρκικών ΜΜΕ για το θέμα:

 

«Αποδείχθηκε ότι έσπασε άλλη μια πόρτα της Αγίας Σοφίας. Ο Ατίφ Κασάρ, ο οποίος έσπασε την πόρτα και μπήκε στις 05.29 το πρωί , είπε με υπερηφάνεια: «Μόλις την έσπρωξα».

Το επίμαχο περιστατικό εκδικάστηκε χθες στο 12ο Πρωτοδικείο Κακουργημάτων. Η Πρώτη Περιφερειακή Διεύθυνση του Ιδρύματος της Κωνσταντινούπολης και ο Υπεύθυνος Διευθυντής  της Αγίας Σοφίας, Tuncay Ramazan, δήλωσαν ότι εξέτασαν τις κάμερες και ότι ήταν ο Atif Kasar που έσπασε την πόρτα και ότι υπέβαλαν καταγγελία κατά του Kasar για λογαριασμό του ιδρύματος.

Ως μάρτυρας στο δικαστήριο ακούστηκε ο Turgay Benek, ο οποίος βρίσκονταν σε υπηρεσία ως φύλακας στο τζαμί πλέον της Αγίας Σοφίας τη νύχτα που έσπασε η πόρτα. Ο Μπένεκ είπε:

«Δούλευα εκείνη τη μέρα. Καθώς έκανα περιπολία το πρωί, παρατήρησα ότι η πόρτα ήταν σπασμένη. Ανέφερα την κατάσταση στους συναδέλφους στην κάμερα. Μετά την πρωινή προσευχή στις 05.29 πήγε στην απαγορευμένη πόρτα και έσπασε την πόρτα. Αφού το έσπασε, ανέβηκε. Περιπλανήθηκε λίγο στους επάνω ορόφους. Ξάπλωσε για λίγο στη γωνία. Έφυγε στις 8:00 το πρωί». Σε βάρος του Ατίφ Κασάρ, ο οποίος φέρεται να έσπασε την πόρτα, υποβλήθηκε μήνυση για «φθορές δημόσιας περιουσίας, καταστροφή χώρων λατρείας και νεκροταφείων». Ο κατηγορούμενος Ατίφ Κασάρ είπε: «Δεν την έσπασα. Απλώς έσπρωξα. Υπήρχαν αλυσίδες. «Αυτή η πόρτα δεν είναι μια πόρτα που μπορεί να σπάσει με ανθρώπινη δύναμη», είπε.

Ο δικαστής αποφάσισε να διεξαγάγει έρευνα πραγματογνωμοσύνης για να διαπιστώσει εάν η σπασμένη πόρτα ήταν πολιτιστικό αγαθό και να καθορίσει το κόστος.

Τι συνέβη

Πέρυσι, η ιστορική Αυτοκρατορική Πύλη της Αγίας Σοφίας καταστράφηκε. Σε ανακοίνωσή του για το θέμα, ο Σύλλογος Ιστορίας της Τέχνης ανέφερε ότι η Αυτοκρατορική Πύλη της Αγίας Σοφίας υπέστη ζημιές από αγνώστους.

Μετά το περιστατικό, η ξύλινη πόρτα του τζαμιού της Αγίας Σοφίας, γνωστή ως «η αυτοκρατορική πόρτα», προστατεύτηκε με γυάλινο χώρισμα για να αποφευχθούν τυχόν ζημιές.

Η δίκη του κατηγορούμενου Ατίφ Κασάρ, ο οποίος φέρεται να έσπασε την πόρτα της Αγίας Σοφίας κατά την είσοδό του στο τμήμα που ήταν κλειστό για τους επισκέπτες, συνεχίστηκε με την κατηγορία της «καταστροφής χώρων λατρείας και νεκροταφείων» και «παραβίασης της οικιστικής ασυλίας». Οι καταγγέλλοντες και οι μάρτυρες κατέθεσαν στην ακρόαση στο 12ο Πρωτοδικείο Κακουργημάτων της Κωνσταντινούπολης. Το δικαστήριο ανέβαλε την ακροαματική διαδικασία αποφασίζοντας να γράψει επιστολή στο αρμόδιο όργανο για να διαπιστωθεί εάν η πόρτα είναι πολιτιστικός χώρος ή όχι. Στο 12ο Πρωτοδικείο Κακουργημάτων Κωνσταντινούπολης παρέστησαν ο κατηγορούμενος Kasar και ο καταγγέλλων Tuncay Ramazan και οι δικηγόροι τους, εκ μέρους της 1ης Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιδρυμάτων Κωνσταντινούπολης, παρών ήταν και ένας ακόμη δικηγόρος. Ο καταγγέλλων Tuncay Ramazan δήλωσε ότι ήταν ο υπεύθυνος διευθυντής της Αγίας Σοφίας και ότι όταν έμαθαν ότι η πόρτα ήταν σπασμένη, διαπιστώθηκε ότι το πρόσωπο στις εικόνες ήταν ο κατηγορούμενος στο δικαστήριο, από την εξέταση των καμερών. Ο Ραμαζάν δήλωσε ότι κατέθεσε μήνυση κατά του κατηγορουμένου. Ο Kasar εκ μέρους του ιδρύματος ζήτησε να συμμετάσχει στην υπόθεση. Ο μάρτυρας Benek είπε ότι όταν εξέτασαν τα πλάνα της κάμερας, ένα άτομο πίεσε την πόρτα για περίπου 10 λεπτά και έσπασε την πόρτα και πέρασε από αυτό το τμήμα, ανεβαίνοντας πάνω, δηλώνοντας ότι ο κατηγορούμενος έμοιαζε με τον πρόσωπο στις εικόνες, ο Benek σημείωσε ότι δυσκολεύτηκε να αναγνωρίσει το εν λόγω άτομο επειδή φορούσε καπέλο την ημέρα του συμβάντος. Δηλώνοντας ότι επικοινώνησαν με τις αρμόδιες αρχές μετά το συμβάν, αλλά δεν έχει γίνει ακόμη εντοπισμός της ζημιάς, ο Benek είπε ότι η πόρτα έχει ήδη επισκευαστεί.

Ο Vural Şamil Şahin, δικηγόρος της 1ης Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιδρυμάτων Κωνσταντινούπολης, ο οποίος μίλησε για την κατάθεση του μάρτυρα, δήλωσε ότι δεν μπορούσαν να επέμβουν άμεσα χωρίς να καθορίσουν εάν η πόρτα είναι πολιτιστικός χώρος και η έκταση του δεδομένου ότι αυτοί οι προσδιορισμοί δεν έχουν γίνει ακόμη, δηλώνοντας ότι οι εργασίες επισκευής δεν μπορούσαν να γίνουν, ο Şahin ζήτησε να σταλεί ο φάκελος στον πραγματογνώμονα για να διαπιστώσει τη ζημιά. Ανακοινώνοντας την προσωρινή του απόφαση, το δικαστήριο ανέβαλε την ακρόαση αποφασίζοντας να εγγράψει επιστολή στην αρμόδια πολιτιστική διεύθυνση για να διαπιστωθεί εάν η πόρτα είναι πολιτιστικό μνημείο. Δηλώθηκε ότι μπήκε στο τμήμα του τζαμιού Κεμπίρ που δεν έπρεπε να μπει τις πρωινές ώρες της 3ης Ιουλίου 2022. Στο κατηγορητήριο, που περιλαμβάνει τη δήλωση του καταγγέλλοντος Tuncay Ramazan, αναφέρεται ότι ο Ramazan βρέθηκε μέσα. Στο κατηγορητήριο, που περιλαμβάνει και τη δήλωση του κατηγορούμενου Ατίφ Κασάρ, αναφέρεται ότι ο Κασάρ δήλωσε ότι έκανε χρήση φαρμάκων για την κατάθλιψη, ότι δεν μπορούσε να βρει την έξοδο αφού προσευχήθηκε στο τζαμί, ότι αποκοιμήθηκε μετά από λίγο και ότι δεν θυμόταν αν είχε χαλάσει την πόρτα ή όχι. Στο κατηγορητήριο αναφερόταν ότι ο κατηγορούμενος «πήγε στους τόπους λατρείας». Ζητήθηκε να του επιβληθεί ποινή κάθειρξης 1 έτους, 6 μηνών έως 5 ετών φυλακή για τα αδικήματα της «φθοράς νεκροταφείων» και «παραβίασης της ασυλίας κατοικίας».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΟΛΗ

  2. Θα ανατιναχτει αργα η γρηγορα.

    Δεν αξιζει στους γενοκτονους να εχουν τιποτα που να δειχνει πολιτισμο.

  3. Ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη αρκεί, για να καταλάβει κανείς για τι κανίβαλους μιλάμε.

Comments are closed.