«Φρένο» στις τηλεφωνικές κλήσεις υψηλών χρεώσεων επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ).
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μετά και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή τρέχει να φέρει έναν νέο κώδικα για τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων. Παράλληλα, συλλέγει στοιχεία προκειμένου να μεταβάλει τον χαρακτήρα των κατηγοριών, από πλημμεληματικό σε κακουργηματικό, κατά των εταιρειών που συστηματικά εξαπατούν τους καταναλωτές.
Όπως αναφέρει το enoikonomia σύμφωνα με το άρθρο της Καθημερινής πρόκειται για τις επονομαζόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται μέσω κλήσεων σε 10ψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από 901,909 κλπ ή πενταψήφιους κωδικούς 19ΧΧΧ,54ΧΧΧ κλπ. Η ακούσια εγγραφή στις υπηρεσίες αυξημένων χρεώσεων γίνεται πολλές φορές μέσω παραθύρων που ανοίγουν αιφνιδιαστικά στην οθόνη του χρήστη ή μέσω προωθητικών ενεργειών που ανακοινώνουν στον χρήστη ότι κερδίζουν ένα σημαντικό ποσό Και στις δύο περιπτώσεις ενεργοποιείται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του, μια σύνδεση υψηλής χρέωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες στην ΕΕΤΤ από περίπου 300 που ήταν το 2015 πέρυσι ξεπέρασαν τις 2.000 ή πάνω από πέντε καταγγελίες κάθε ημέρα του έτους.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η “Καθημεινή” στόχος του νέου κώδικα της ΕΕΤΤ που αναμένεται να αποφασιστεί την επόμενη εβδομάδα είναι να διασφαλιστεί η ρητή συναίνεση του τελικού χρήστη – καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας και εν τέλει της χρέωσής της. Η συναίνεση θα δίνεται μέσω SMS όχι μόνο προς τον πάροχο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και προς τον πάροχο του δικτύου. Ο τελευταίος θα εφαρμόζει τη χρέωση της υπηρεσίας μόνο αν λάβει τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας.
Στέφανε,καλησπέρα.
Πριν από λίγεs ημέρεs έλαβα μήνυμα στο κινητό ό,τι δήθεν έχω πραγματοποιήσει εγγραφή στη συγκεκριμένη υπηρεσία που στέλνει τα πενταψήφια sms και ουσιαστικά σου αδειάζει τη κάρτα.
Ουδέποτε πραγματοποίησα εγγραφή.Τα μοναδικά πενταψήφια που μου στέλνονται είναι αυτά τηs VODAFONE για ενεργοποίηση δωρεάν χρόνου ομιλίαs ή για να αξιολογήσω την ποιότητα των υπηρεσιών τηs VODAFONE.
Ξεκινώ λοιπόν την επόμενη ημέρα και πηγαίνω σε ένα κατάστημα VODAFONE προκειμένω να ενεργοποιήσω τη φραγή για αυτά τα γνωστά πενταψήφια νούμερα.Η απάντηση που πήρα με άφησε άναυδο.Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα μου λέει η υπάλληλοs αλλά εγώ θα πρέπει να κάνω εγγραφή στο VODAFONE app και να ενεργοποιήσω μόνοs μου τη φραγή ή να τουs καλέσω τηλεφωνικά.Πράγματι έκανα την εγγραφή και ενεργοποίησα τη φραγή για τα πενταψήφια νούμερα-απάτη.
Αυτό που θέλω να καταθέσω Στέφανε είναι ό,τι έχω βάσιμεs υποψίεs αλλά όχι αποδείξειs ότι πίσω από αυτούs τουs μαφιόζουs με τα πενταψήφια και τιs χρεώσειs κρύβονται οι ίδιοι οι πάροχοι.Γιατί δε προστατεύουν τουs πελάτεs τουs αφού γνωρίζουν το πρόβλημα?Μήπωs παίρνουν ποσοστά οι ίδιοι οι πάροχοι?
Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό γιατί τα ποσά που έχουν υπεξαιρεθεί είναι τεράστια.Ήδη έκανα καταγγελία στο συνήγορο του πολίτη αλλά δε βλέπω να γίνεται και τίποτα.
Αυτό που θέλω να πω είναι όποιοs έχει κινητό θα πρέπει να ενεργοποιήσει οπωσδήποτε τη φραγή πριν προλάβουν οι απατεώνεs να τον χρεώσουν.και αs ελπίσουμε οι αετονύχηδεs να μη βρουν άλλο τρόπο για να μαs τα παίρνουν.