Γκίκας για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Υψηλές τιμές στα ταχύπλοα – Στα συμβατικά πλοία έχουν μειωθεί έστω και λίγο με το 2023

Κοινοποίηση:
6f45c82e1ed888e13ed0b068c7d051b8_XL

Τις βασικές πολιτικές και προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το 2025, όπως καθορίζονται από την Κυβέρνηση, παρουσίασε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, χωρίς να παραλείψει να αναφερθεί στο θέμα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
«Διενεργούνται αυστηροί έλεγχοι για την τήρηση του κρατικού ναυλολογίου και όπου εντοπίζονται παραβάσεις, επιβάλλονται οι σχετικές διοικητικές κυρώσεις», τόνισε ο κ. Γκίκας σε συνέντευξή του σε περιοδικό .

«Οι υψηλές τιμές παρατηρούνται κυρίως στα ταχύπλοα, ενώ οι τιμές των εισιτηρίων στα συμβατικά πλοία έχουν – έστω και λίγο – μειωθεί το 2024 σε σχέση με το 2023», ανέφερε ο υφυπουργός και υπογράμμισε ότι «είναι χρήσιμη για τους πολίτες η λειτουργία του διαδικτυακού Παρατηρητηρίου Τιμών, το οποίο παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των εκδιδόμενων εισιτηρίων και παρέχει αναφορές, τόσο για τα συμβατικά όσο και για τα ταχύπλοα πλοία επιλεγμένων γραμμών».

Ακόμη, έκανε αναφορά στο συνολικό στρατηγικό σχέδιο της Κυβέρνησης που αποσκοπεί «στην προσαρμογή της ελληνικής ναυτιλίας στις σύγχρονες προκλήσεις και παράλληλα, στην ενίσχυση της ηγετικής της θέσης σε διεθνές επίπεδο», ενώ ειδική αναφορά έκανε στην εφαρμογή των πολιτικών που υποστηρίζουν «τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία του ναυτιλιακού τομέα, εστιάζοντας στην πράσινη μετάβαση, με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τον εκσυγχρονισμό των λιμένων και των πλοίων».
Ειδική αναφορά έκανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στα θέματα ακτοπλοΐας και διασυνδεσιμότητας των νησιών, σημειώνοντας ότι «αποτελεί μεγάλη πρόκληση η ανανέωση του επιβατηγού στόλου και για το λόγο αυτό, εκπονείται μελέτη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με πρωτοβουλία του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη, για την ανανέωση του ελληνικού στόλου επιβατηγού ναυτιλίας. Με βάση την μελέτη θα καταρτισθεί το «master plan» για τη σταδιακή αντικατάσταση ή ανακατασκευή (retrofit) των ακτοπλοϊκών πλοίων, που θα είναι περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω και της γήρανσης του στόλου».

Ναυτιλία

Αναφορικά με το μείζον θέμα της από – ανθρακοποίησης, της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας και την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, τόνισε ότι «για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποτελεί στρατηγική επιλογή η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία με την υιοθέτηση νέων, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και καυσίμων, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)».
Ο υφυπουργός επισήμανε επίσης ότι «ο ναυτιλιακός τομέας είναι σύμμαχος σε αυτήν την προσπάθεια, καθώς έχει δεσμευτεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της ΕΕ για τη μείωση της εξάρτησης από τον άνθρακα και σε αυτό το πλαίσιο, έχουν αναληφθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πρωτοβουλίες, όπως η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και η ανάπτυξη θαλάσσιων συγκοινωνιών με πράσινα πλοία, δηλαδή χωρίς ορυκτά καύσιμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η χρηματοδότηση για έργα και μελέτες κατασκευής συστήματος ηλεκτροδότησης πλοίων κατά τον ελλιμενισμό στα λιμάνια της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας που εντάσσονται στο project “DECOMPRES” (DEcarbonizing the Greek COMPREhensive portS».

Προβλήματα στα νησιά

Τέλος, σε σχέση με τα προβλήματα των νησιών και των νησιωτών, ο κ. Γκίκας επισήμανε πως «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συνεργάζεται στενά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, όλου του νησιωτικού χώρου, αναγνωρίζοντας τον καίριο ρόλο που αυτή διαδραματίζει στην επίλυση των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών μας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε απομακρυσμένες και ευάλωτες περιοχές, όπως το σύμπλεγμα των Διαποντίων Νήσων».
Συμπλήρωσε πως «μέσα από δομημένο διάλογο και ανοιχτή επικοινωνία, το Υπουργείο επιδιώκει να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των τοπικών φορέων, προσφέροντας οικονομική, υλικοτεχνική και θεσμική υποστήριξη. Υπάρχουν σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία για τα μικρά νησιά, όπως το πρόγραμμα των GR-ECO ISLANDS της ΕΕ, που διαθέτει 157 εκ. ευρώ για έργα ύδρευσης, ενεργειακής απεξάρτησης, διαχείρισης απορριμμάτων, ηλεκτροκίνησης κλπ, έργα που θα αλλάξουν την εικόνα των 39 μικρότερων νησιών μας. Επίσης, τα νησιά μας θα στηριχθούν από το Ταμείο Από – ανθρακοποίησης των Νήσων – που ανακοίνωσε πρόσφατα από τη Νάξο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης – και από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Όλα αυτά προωθούνται βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αναγκαίων έργων για τα νησιά, που παρακολουθεί και εποπτεύει η Γενική μας Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Ξεφτιλες μια απλη διαδρομη απο ναξο για αμοργο με ταχυπλοο 70€ ενω με συμβατικο 9€ ποσο ακομα θα τ ανεβασετε;

Leave a Response