Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας στις μετακινήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς από εργαζόμενους και επιβατικό κοινό, ελεγχόμενη είσοδος στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί η αναγκαία φυσική απόσταση και αύξηση της συγχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών, είναι οι κανόνες που θα ισχύουν εφεξής για τις μετακινήσεις μας.
Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος και απηύθυνε έκκληση για την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων, ο έλεγχος της χρήσης μασκών και ο περιορισμός του συνωστισμού στις εισόδους των σταθμών, αποτελούν αρμοδιότητα ελεγκτικού μηχανισμού που θα είναι επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον.
Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών, τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, θα διαμορφωθούν ως εξής:
– Στο μετρό και τον ηλεκτρικό, σήμερα, η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και σχεδιάζεται να κατέβει στα 6 λεπτά.
– Στο τραμ, από τα 11 λεπτά, στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.
-Σ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, ο αριθμός τους το επόμενο διάστημα θα ανέλθει στα 1.000.
Η πύκνωση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα, δηλαδή από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα. Επίσης, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, αποφασίστηκε η διαφοροποίηση της ώρας προσέλευσης των εργαζομένων στη δημόσια διοίκηση και κατανομή της σε τρεις ζώνες (07.00, 08.00 και 09.00 π.μ.).
Ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης απηύθυνε έκκληση στο επιβατικό κοινό να αποφεύγει κάθε άσκοπη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ ζήτησε η χρήση τους να γίνεται για απολύτως αναγκαίους λόγους. Κάλεσε παράλληλα τους πολίτες που έχουν την επιλογή της μετακίνησης με ιδιωτικό μέσο, να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν ως πρώτη επιλογή, επισημαίνοντας πως κανένα ευρωπαϊκό σύστημα συγκοινωνιών δεν έχει τη δυνατότητα, σε προσωπικό και οχήματα, να προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς με τρόπο που να εξασφαλίζεται η ιατρικώς θεμιτή φυσική απόσταση μεταξύ των επιβατών.
Επιπλέον, για λόγους διευκόλυνσης, αποφασίστηκε η παράταση της μη ισχύος του δακτυλίου για τον Μάιο, καθώς και από τις 4 Μαΐου η δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων (πέραν του οδηγού) στις μετακινήσεις με ΙΧ. Παράλληλα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, αποφασίστηκε η δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών και η αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένους από τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Οι εποπτευόμενοι φορείς θα συνεχίσουν τη συστηματική απολύμανση των χώρων των σταθμών, των καθισμάτων, του πατώματος και των χειρολαβών οχημάτων και των συρμών. Επίσης, θα προχωρήσουν στη σήμανση των σημείων αναμονής, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Η χρήση των ανελκυστήρων θα απαγορεύεται, με την εξαίρεση των ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
Ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.
Τέλος, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ευχαρίστησε όλους τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς, αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, όσο και για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, ιδιαίτερα σε είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα και φάρμακα.
“Δεν μπαίνουμε στο λεωφορείο και στο μετρό όταν έχουμε το παραμικρό σύμπτωμα, τηρούμε τα μέτρα ατομικής υγιεινής, προστατεύουμε την υγεία των συνανθρώπων μας και τη δική μας. Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις”. Αυτό θα είναι και το μήνυμα της ενημερωτικής καμπάνιας που θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Μεταφορών.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κεφαλογιαννης .Αλλος ενας αριστος. Η ΚΥΑ αναφερει αυστηρη συσταση χρησης μασκας στα ΜΜΜ και οχι υποχρεωτικη . Ειναι τοσο αχρηστος που θα προκαλεσει σοβαρες διαμαχες στα ΜΜΜ μεταξυ των επιβατων.
Καλο θα ήταν να δουλεύουν βάρδιες οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα. ΟΤΑ.Τραπεζες
Να δεις που στα λεωφορεια θα μπαινουν οι λαθρομεταναστες μπουλουκια…και δεν θα μπορουν να μπουν οι εργαζομενοι.