Αν προσέχεις τον συμπλέκτη σου, ο οποίος είναι αναλώσιμος, προσέχεις και το κιβώτιο ταχυτήτων που δεν είναι.
Η διάρκεια ζωής του δίσκου – πλατό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το περιβάλλον οδήγησης. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που κάνει αποκλειστικά διαδρομές εντός πόλης, με συχνές αλλαγές ταχυτήτων θα χρειαστεί πολύ πιο γρήγορα αλλαγή συμπλέκτη από ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται στην επαρχία. Αντίστοιχα αυξάνεται και η πιθανότητα εμφάνισης βλάβης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί η αντικατάσταση δίσκου – πλατό να είναι μια από τις πιο ακριβές εργασίες συντήρησης ενός αυτοκινήτου, όμως μια βλάβη στις ταχύτητες μπορεί να εκτοξεύσει το κόστος ακόμα ψηλότερα.
Εκτός όμως από το περιβάλλον χρήσης του αυτοκινήτου, παίζει ρόλο και το πως χειρίζεσαι τόσο πεντάλ του συμπλέκτη, όσο και τον λεβιέ των ταχυτήτων. Από συνήθεια ή από άγνοια πολλές φορές κάνεις λάθη που μειώνουν περαιτέρω το προσδόκιμο ζωής τους με σημαντική οικονομική επιβάρυνση, για να μην αναφέρουμε τη δυσάρεστη κατάσταση του να περιμένεις οδική βοήθεια στην άκρη του δρόμου. Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές και πράγμα που πρέπει να αποφεύγεις ώστε να μειώσεις την πιθανότητα βλάβης στις ταχύτητες και τον συμπλέκτη.
Θέλεις να είσαι σε ετοιμότητα στο φανάρι κι έχει ήδη πρώτη και το πόδι πατάει τον συμπλέκτη; Φθείρεις άσκοπα τον δίσκο και κουράζεις και το πόδι σου. Το αντίστοιχο λάθος όταν το αυτοκίνητο κινείται, είναι το χέρι στον λεβιέ ταχυτήτων. Μπορεί να είναι ανεπαίσθητη η πίεση που ασκείς, όμως είναι αρκετή για να προκαλέσει πρόωρη φθορά στις φουρκέτες που επιλέγουν τα γρανάζια των ταχυτήτων.
Όταν αλλάζεις ταχύτητα φρόντιζε να εξαντλείς τη διαδρομή του συμπλέκτη. Σε αντίθετη περίπτωση έχεις πιο γρήγορη φθορά του δίσκου και του κιβωτίου ταχυτήτων επειδή χρειάζεται περισσότερη δύναμη στον λεβιέ για να μπει. Φυσικά οι «καρφωτές» αλλαγές είναι μόνο για το Fast & Furious.
Σε περίπτωση που το λεβιές σου είναι ασαφής στις αλλαγές, δώσε περισσότερη προσοχή στα κατεβάσματα, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες. Αν για παράδειγμα αντί για 4η κατεβάσεις σε 2η προκαλείται τρομερή καταπόνηση στον συμπλέκτη και το κιβώτιο.
Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο να κινείται προς τα εμπρός, αυτό σημαίνει πως η όπισθεν πρέπει να χρησιμοποιείται όσο το δυνατόν λιγότερο και μόνο όταν είναι απαραίτητο. Ειδικά σε περιπτώσεις επιπλέον καταπόνησης όπως για παράδειγμα σε μια κατηφόρα καλό θα ήταν αποφεύγεται πλήρως ή να γίνεται μόνο για ελάχιστα μέτρα.
Αντίστοιχα στις ανηφόρες πολλοί οδηγοί επιλέγουν να ισορροπούν το αυτοκίνητο με γκάζι – συμπλέκτη. Όσο κι αν σε βολεύει αυτή η τεχνική είναι εξαιρετικά δύσκολη για τον δίσκο – πλατό, καλύτερα κάνει χρήση του φρένου ή του χειρόφρενου.
Το παρκάρισμα μπορεί να είναι μια εξαιρετικά δύσκολη και αγχώδης διαδικασία, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι βιαστικός στις κινήσεις σου. Ένα συχνό λάθος λόγω βιασύνης είναι η επιλογή της όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο κινείται ακόμα. Φρόντισε να είναι τελείως ακινητοποιημένο το αμάξι πριν την επιλέξεις.
σπινιεσ κολιεσ χειροφρενα ξεχασα κατι?