«Δε θέλουμε δασμούς!» φωνάζουν οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας

Κοινοποίηση:
alexandre-lallemand-Pcs3mOL14Sk-unsplash

Στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Tesla, η BMW και οι κινεζικές εταιρείες SAIC, Geely και BYD έχουν προσφύγει κατά των νέων πρόσθετων δασμών που επιβλήθηκαν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα.

 

Από τα τέλη Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς που φτάνουν έως το 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, πέρα από τον ήδη υπάρχοντα φόρο 10%. Η Κίνα αντέτεινε προσφυγή στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), θεωρώντας ότι η εν λόγω απόφαση συνιστά προστατευτικά μέτρα. Παράλληλα, κινήθηκε εναντίον ευρωπαϊκών προϊόντων μέσω ερευνών για αντιντάμπινγκ που αφορούν χοιρινό κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα και οινοπνευματώδη ποτά με βάση το κρασί, όπως το κονιάκ.

Δεδηλωμένος στόχος της ΕΕ είναι να αποκαταστήσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού με κατασκευαστές που κατηγορεί ότι επωφελούνται από κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις. Στόχος είναι η υπεράσπιση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και των 14 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας της έναντι πρακτικών που κρίθηκαν αθέμιτες από μακρά έρευνα της Κομισιόν.

Οι 5 κατασκευαστικοί κολοσσοί προσέφυγαν την περασμένη εβδομάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Εμπορίου, Όλοφ Γκιλ, επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι στρέφονται κατά των νέων δασμών της ΕΕ.

Οι ευρωπαϊκοί δασμοί ήρθαν στον απόηχο των πιο ριζοσπαστικών μέτρων των ΗΠΑ, που επιβάλλουν δασμούς 100% σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.

 

Απορρίφθηκαν από το γερμανικό λόμπι αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), το οποίο κατηγόρησε την ΕΕ ότι διακινδυνεύει μια «εμπορική σύγκρουση» με την Κίνα.

Ναυαρχίδες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της BMW, έχουν ισχυρή παρουσία στην Κίνα, όπου κατασκευάζουν ορισμένα μοντέλα τους, μεταξύ άλλων με προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά.

Η αμερικανική Tesla παράγει το διάσημο sedan Model 3 στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη και το εξάγει στην Ευρώπη.

Το ύψος των ευρωπαϊκών προσαυξήσεων ποικίλλει μεταξύ των κατασκευαστών, ανάλογα με το εκτιμώμενο επίπεδο των επιδοτήσεων που λαμβάνουν. Ανέρχονται σε 7,8% για οχήματα Tesla που κατασκευάζονται στη Σαγκάη, 17% για BYD, 18,8% για Geely και 35,3% για SAIC.

Άλλοι όμιλοι που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα υπόκεινται σε προσαυξήσεις 20,7%, έναντι 35,3% για αυτές που δεν συνεργάστηκαν.

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εκτιναχθεί στην ΕΕ, από λιγότερο από 2% το 2020 σε περισσότερο από 14% το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής.

 

ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: