Στη φυλακή παραμένει για τέταρτη μέρα ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης, που κατηγορείται για βιασμό κατά συρροή σε ανήλικο.
Η δράση του διορισμένο από το Μαξίμου πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1984, καθώς τότε είχε γίνει μήνυση σε βάρος του για σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος 14χρονου.
Σήμερα ξημέρωσε η τέταρτη μέρα κράτησης για τον προφυλακισμένο σκηνοθέτη και παρά τα όσα λέγονται για την ήρεμη και ψύχραιμη ψυχολογική του κατάσταση, το βέβαιο είναι ένα. Κανείς πλην του ιδίου δεν μπορεί φυσικά να γνωρίζει αν μπορεί πλέον να κοιμάται ο άνθρωπος που αρνείται ότι βίασε ανήλικα αγόρια και αυτοϊκανοποιούνταν μέσα στην τάξη, όταν δίδαξε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ναυπλίου.
Οι δύο νέες μαρτυρίες νεαρών αγοριών που φέρεται να βιάστηκαν από τον Δημήτρη Λιγνάδη στην ηλικία των 17 ετών, αναμένονται να κατατεθούν στην Εισαγγελία οσονούπω.
Σύμφωνα με την δικηγόρο Μαρία Κουρτέση που ανέλαβε την υπόθεσή τους τα δυο αγόρια δεν είναι μετανάστες και δεν έχουν σχέση με τον χώρο του θεάτρου. Τα αδικήματα του κυρίου Λιγνάδη σε αυτά τα δύο αγόρια δεν έχουν παραγραφεί χρονικά παρότι ο ηθοποιός αρνείται όλα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για την ερεβώδη-εκτός θεάτρου-περσόνα του.
Οι αποκαλύψεις για τον βίο και την πολιτεία – αν μπορεί κάποιος να αποκαλέσει έτσι τα όσα εφιαλτικά του καταλογίζουν πρώην ανήλικα παιδιά – εξακολουθούν να βγαίνουν και αναμένονται και άλλες.
Το μόνο που παραδέχτηκε ήταν ότι γνωρίζει αυτούς που κατήγγειλαν τα όσα φέρεται να έχει κάνει με ανήλικα αγόρια στο διαμέρισμα του Μεταξουργείου ή στην Επίδαυρο. Το είπε άλλωστε και ο νέος του δικηγόρος Αλέξης Κούγιας, που μέσα σε μια εβδομάδα εμφανίστηκε περί τις τριάντα φορές στο αγαπημένο του μέσο, την τηλεόραση.
Δύο φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί στο καμαρίνι του Δημήτρη Λιγνάδη, πιστοποιούν την τρυφερή-οικεία σχέση αλλά με πρόδηλο ερωτισμό, μεταξύ του θύματος που καταθέτει στην ανακρίτρια και του σκηνοθέτη.
Ο σκηνοθέτης είναι γυμνός από τη μέση και πάνω, και αγκαλιάζει τον Αιγύπτιο έφηβο, ηλικίας 16 ετών. Το ντεκόρ δεν αφήνει απολύτως καμία αμφιβολία πως πρόκειται για το καμαρίνι του σκηνοθέτη.
Η τελευταία φωτογραφία, η τέταρτη στη σειρά, δείχνει έναν άνδρα με το εσώρουχο και μόνο.
Πέρα από αυτά που καταθέτει ο Αιγύπτιος ως θύμα βιασμού, και οι φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία, είναι συμπληρωματικά στοιχεία που έλαβε βεβαίως υπόψη η ανακρίτρια πριν καταλήξει στα συμπεράσματά της, καθώς και ο εισαγγελέας.
Βεβαίως οι φωτογραφίες δεν δείχνουν τίποτα παραπάνω. Τίποτα σε αυτές τις φωτογραφίες δεν δείχνει πως σε κάποια στιγμή η υπόθεση αυτή, καταλήγει στην άσκηση βίας του σκηνοθέτη προς τον έφηβο 16χρονο που βρίσκεται στο καμαρίνι.
Από το σημείο αυτό και μετά, μετράει η κατάθεση του θύματος και το κατά πόσο αυτά τα οποία καταθέτει πείθουν την ανακρίτρια και τον εισαγγελέα. Η από κοινού απόφαση των δυο τελευταίων και η προφυλάκιση του Λιγνάδη, καταδεικνύουν πως και οι δύο πείστηκαν από τα όσα κατέθεσε το θύμα.
«Είστε τα παιδιά μου», έλεγε ο Λιγνάδης
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το θύμα στην κατάθεσή του, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιούσε συνεχώς την έκφραση «Είστε τα παιδιά μου». «Μας έλεγε συνέχεια ότι ήμασταν τα παιδιά του, ”τα παιδιά του Λιγνάδη”. Αυτό μας έκανε να αισθανόμαστε στην εφηβική μας ηλικία, σπουδαίοι, σημαντικοί και ξεχωριστοί. Πηγαίναμε πολύ συχνά στις θεατρικές του παραστάσεις, τόσο σε μεγάλα θέατρα, όσο και σε μικρότερες σκηνές. Ήταν ιδιαίτερα χειριστικός με εμάς στην ευαίσθητη ηλικία που ήμασταν και ήξερε ακριβώς τον τρόπο συμπεριφοράς του στον καθένα μας. Εκμεταλλευόταν τις συναισθηματικές μας ανάγκες και την έλλειψη στηρίγματος από το οικογενειακό μας περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό μας χρησιμοποιούσε για να διενεργεί και γενετήσιες πράξεις μαζί μας. Ειδικότερα, εγώ του έκανα στοματικό έρωτα, θωπείες στο σώμα, εκείνος με έγλειφε στο σώμα. Με τον έναν από ”τα παιδιά του” είχε κάνει πρωκτικό σεξ», τονίζει μεταξύ άλλων.
Δείτε τις φωτογραφίες του zougla.gr:
Η πρώτη φωτογραφία κάνει μπαμ. Ο τρόπος που το παιδί ακουμπάει το χέρι του στο στήθος του είναι άκρως ερωτικός.
Αφού μετά το μαχαίρωμα απέτυχε στο κοινωνικό του περιβάλλον αποτάνθηκε σε παιδιά εγκαταλελειμμένα, συναισθηματικά ευάλωτα, που δεν μεγάλωσαν σε ένα υγιές οικογενειακό περιβάλλον, που έψαχναν ένα πατέρα και βρήκαν ένα τέρας.