Πριν την οικονομική κρίση τα ελληνικά ξενοδοχεία θεωρούσαν τους Έλληνες μαζί με τους Ιταλούς από τους καλύτερους πελάτες. Σήμερα οι διακοπές συρρικνώνονται και υπάρχουν Έλληνες κοντά στο 6% που δεν σχεδιάζουν καν να πάνε κάπου να ξεκουραστούν, ενώ οι 6 στους 10 (62,2%) προβληματίζονται για τις διακοπές τους, καθώς θεωρούν, πως έχει ξεφύγει ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Διαφορές υπάρχουν κι ανάλογα με τις γενιές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το 53% αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς.
Το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγουν, επίσης, τον εσωτερικό τουρισμό.
• Οικογενειακός προϋπολογισμός 67,3%
• Ασφάλεια 48,5% και
• Μεταφορές 41,5%
Ακόμη όμως και για εκείνους που θα πάνε διακοπές δεν έχουν τη δυνατότητα να χαλάσουν χρήματα. Το 35,7% των ερωτηθέντων είπε πως δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Οι Gen Z (59,4%), δηλαδή άτομα ηλικίας 18 έως 25 χρόνων και οι Millennials (55,8%), 26-41 ετών, είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικίες Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) δίνουν περισσότερη σημασία στη διαμονή.