Η εικόνα των αυτοκινήτων, που έχουν μείνει στη μέση του δρόμου βγάζοντας καπνούς από τον κινητήρα, δεν είναι δυστυχώς καθόλου σπάνια στους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο δεν οφείλεται στις υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, αλλά αφορά κατά κύριο λόγο οχήματα μεγάλης ηλικίας, τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί όπως θα έπρεπε.
Σε αυτές τις περιπτώσεις υπερθερμαίνεται το νερό του ψυγείου είτε λόγω κάποιας διαρροής από τις τσιμούχες και τις κυψέλες είτε επειδή δεν λειτουργεί σωστά ο ανεμιστήρας ψύξης. Με άλλα λόγια, οι υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες δεν μπορούν να προκαλέσουν από μόνες τους υπερθέρμανση του κινητήρα, αν έχει γίνει έγκαιρα προληπτικός έλεγχος του συστήματος ψύξης σε εξειδικευμένο συνεργείο και δουλεύουν όλα ρολόι.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μένουν ανεπηρέαστα ακόμη και σε ακραίο καύσωνα. Αυτό ισχύει ανεξαρτήτως διαδρομής, ακόμη δηλαδή και αν κινούμαστε σε ορεινές περιοχές με μεγάλες ανηφόρες, αλλά και ανεξαρτήτως ταχύτητας. Πάντα με την προϋπόθεση βέβαια, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στο σύστημα ψύξης!
Προσοχή στα εγκαύματα!
Να διευκρινίσουμε, ότι το υγρό του ψυγείου ενός αυτοκινήτου αποτελείται από νερό, ψυκτικό υγρό και ειδικά πρόσθετα, τα οποία προσφέρουν αντισκωριακή προστασία. Το κύκλωμα ψύξης απαιτεί περίπου πέντε έως δέκα λίτρα ψυκτικού υγρού ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου και τις προδιαγραφές του κινητήρα, που κυκλοφορούν μεταξύ του μπλοκ του κινητήρα, της κυλινδροκεφαλής και του ψυγείου, ώστε να μην υπερθερμαίνεται το μοτέρ.
Σε τέτοιες βλάβες καλούμε την οδική βοήθεια, για να μεταφέρει το όχημα σε κάποιο συνεργείο, αφού κάθε μέτρο διαδρομής χωρίς σωστή ψύξη του μοτέρ μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στα μηχανικά μέρη ή ακόμη και να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο!