Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ξανά προσβάσιμη, καθώς ολοκληρώθηκαν τα έργα αποκατάστασης και επαναλειτουργεί με ασφάλεια, ύστερα από τις σοβαρές καταπτώσεις χωμάτινων όγκων των περασμένων δύο ετών.
Έτσι, οι πρώτες 200 επιτυχείς διελεύσεις είναι ήδη γεγονός, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο αναμένεται να φθάσουν τις 6.500. Μάλιστα, ως στόχος από τους επικεφαλής έχει τεθεί η ιστορική Διώρυγα της Ελλάδας να καταστεί πρότυπο κέντρο της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας, που θα παρέχει ασφαλείς αξιόπιστες, ολοκληρωμένες και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τον πελάτη. Υπηρεσίες που θα ταυτίζονται με τα πρότυπα των παγκόσμιων θαλάσσιων οδών. Ενώ, ταυτόχρονα, κινήσεις γίνονται για την τουριστική αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
«Ανοίξαμε με απόλυτη ασφάλεια και παρέχουμε και πάλι ολοκληρωμένες, αναβαθμισμένες και αξιόπιστες υπηρεσίες στους πελάτες μας», τονίζει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Γεώργιος Ζουγλής, γενικός διευθυντής της Ανωνύμου Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), λίγες ημέρες μετά και από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο κανάλι. «Ήδη από τη Δευτέρα 4 Ιουλίου, μέχρι και την Παρασκευή, η Διώρυγα έχει εξυπηρετήσει περί τις 200 διελεύσεις, διαφορετικών τύπων πλοίων ή τουριστικά ή εμπορικά και πλέον των 20 διαφορετικών εθνικοτήτων. Αναλογικά και με βάση τα μηνύματα που έχουμε από τις πρώτες μέρες, μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, θα έχουν εξυπηρετηθεί περί τις 6 με 6,5 χιλιάδες διελεύσεις όλων των τύπων πλοίων». Ενώ, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, μετά το πρώτο τρίμηνο, θα διακοπεί και πάλι τη λειτουργία της Διώρυγας, προκειμένου να ξεκινήσει η δεύτερη φάση των έργων αποκατάστασης.
Η Ιστορία
Η ιστορική Διώρυγα της Κορίνθου που ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό Κόλπο δεν αποτελεί μόνο ένα έργο ορόσημο για τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, αλλά και ένα δυνατό διαχρονικό όραμα σημαντικών προσωπικοτήτων του παρελθόντος. Οι δυσκολίες του εγχειρήματος διάνοιξης ενός καναλιού στη μέση σχεδόν της Ελλάδας ταλάνισαν τη σκέψη του Περίανδρου, ο οποίος πρώτος το 602 πΧ σχεδίασε τη διάνοιξη του Ισθμού. Με τους συλλογισμούς υλοποίησης του τολμηρού αυτού εγχειρήματος ξενύχτισαν επίσης ο Δημήτριος ο Πολιορκητής, ο Ιούλιος Καίσαρας, ο Νέρωνας, ο Καλιγούλας, ο Ηρώδης Αττικός, αλλά και πιο σύγχρονες μορφές της Ιστορίας μας, όπως ο Ι. Καποδίστριας, ο Ζαΐμης και ο Συγγρός, ο οποίος και ολοκλήρωσε το έργο.
Ο Έλληνας μηχανικός Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, αλλά και Ούγγροι και Σλοβάκοι συνάδελφοί του, όπως ο Ίστβαν Τούρ και ο Μπέλα Γκέστερέφεραν σε πέρας το εγχείρημα το 1893, παραδίδοντας ένα εμβληματικό έργο της αναπτυξιακής πολιτικής του Χαριλάου Τρικούπη.
Το έργο της Διώρυγας πέρασε δια πυρός και σιδήρου, ενώ το 1944 η σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές, γεγονός που σε συνδυασμό με τη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή, ευθύνεται εν πολλοίς και για την αστάθεια που παρατηρήθηκε κατά καιρούς μέχρι και σήμερα στα πρανή του εδάφους.