Τραγωδία σημειώθηκε στις 4:40 το πρωί της Τρίτης 16 Οκτωβρίου στον σταθμό του ΗΣΑΠ Άγιος Νικόλαος, με έναν νεκρό εργάτη και 2 ακόμα τραυματίες. Το δυστύχημα σημειώθηκε στη γραμμή 1 του μετρό, με μηχάνημα λείανσης γραμμών που χειρίζονταν συνεργείο Ελλήνων και ξένων εργαζόμενων.
Εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Πώς σημειώθηκε
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, σημειώθηκε βλάβη σε μηχάνημα που χρησιμοποιούσε συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες όπου επέβαιναν πέντε εργάτες. Πιθανότατα αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του και οι επιβαίνοντες αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου καθώς ήταν σε τροχιά σύγκρουσης με διερχόμενο συρμό ο οποίος είχε τοποθετηθεί επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει η λοκομοτίβα. Ως αποτέλεσμα ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του 45χρονου εργοδηγού και ο τραυματισμός ακόμη δύο εργατών, οι οποίοι παρελήφθησαν από το ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο «Γεννηματάς».
Μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» στο OPEN ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ανέφερε πως «η λοκομοτίβα – το βαγόνι που εκτελούσε τις εργασίες καθαρισμού- δεν είχε φρένα. Όταν είδαν ότι δεν έχει φρένα, κατέβαινε με ανεξέλεγκτη ταχύτητα από την Κηφισιά και προκειμένου να σταματήσει γιατί είναι όλο κατηφόρα το δίκτυο, βάλανε το συρμό για να το σταματήσει. Θα είχαμε πιο σημαντικές ζημιές». Αυτή την ώρα τα δρομολόγια γίνονται μόνο στο κομμάτι Πειραιάς – Ομόνοια.
Λόγω της σύγκρουσης πραγματοποιούνται δρομολόγια μόνο στο κομμάτι του ΗΣΑΠ, Πειραιάς – Ομόνοια ενώ με τοπικές συγκοινωνίες θα πραγματοποιηθεί μέχρι νεωτέρας το τμήμα που συνδέει την Κηφισιά με την Ομόνοια.
Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.