Υπάρχουν άνθρωποι που παλεύουν στη ζωή τους για να τα βγάλουν πέρα. Και υπάρχουν κι άλλοι που με μια απλή και έξυπνη ιδέα, βγάζουν εκατομμύρια. Αυτό ισχύει στην περίπτωση δύο αδερφών που έστησαν μια ολόκληρη επιχείρηση υγιεινών σνακ χωρίς γλουτένη και έχουν θησαυρίσει.
Οι αδερφές Σοφί (33 χρονών) και Γκράτσιε (31 ετών) Τίρελ από το Λονδίνο ξεκίνησαν την «Squirrel Sisters», μια επιχείρηση υγιεινών σνακ, τον Νοέμβριο του 2015, αφότου μοιράστηκαν τις συνταγές τους στο μπλογκ τους. Κι ενώ άλλοι μπορεί να βγάζουν εκατομμύρια πουλώντας τριαντάφυλλα που δεν μαραίνονται, οι δύο αδερφές τα κατάφεραν χάρη σε μια απλή μπάρα.
Γράφοντας στο μπλογκ τους για τα αγαπημένα τους υγιεινά σνακ από το 2013, όταν ζούσαν μακριά η μία από την άλλη, οι άνθρωποι σύντομα τις πρόσεξαν και άρχισαν να χρησιμοποιούν τις συνταγές τους και να τις μοιράζονται. Μια συνταγή μάλιστα, η οποία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής, ήταν ένα σνακ χωρίς γλουτένη που μπορούσε να το φτιάξει ο οποιοσδήποτε με χουρμάδες, σταφίδες και βούτυρο κακάου.
Επιστρέφοντας όμως, η Σόφι από την εργασία της ως διευθυντής ανάπτυξης επιχειρήσεων σε μια εταιρεία στη Σιγκαπούρη το 2015, οι δύο αδερφές αποφάσισαν να κάνουν το χόμπι τους επιχείρηση – η οποία αποδείχθηκε πολύ επικερδής με έσοδα περίπου 700.000 λίρες (790.000 ευρώ) το χρόνο.
Ολα ξεκίνησαν από ένα μπλογκ
Μιλώντας για το μπλογκ τους για την υγιεινή διατροφή, η Γκράτσιε, μια ηθοποιός στο επάγγελμα, αποκάλυψε: «Λίγα χρόνια μετά το πανεπιστήμιο, η Σόφι μετακόμισε στη Σιγκαπούρη και εγώ ήμουν στο Λονδίνο, οπότε αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε ένα μπλογκ ως έναν τρόπο διασκέδασης για εμάς και ζώντας στις άλλες άκρες του κόσμου. Το μπλογκ ήταν για εμάς ένα μέρος για να καταγράφουμε τις υγιεινές και νόστιμες ανακαλύψεις αλλά και τις συνταγές μας. Το ονομάσαμε Squirrel Sisters (αδερφές σκίουροι) – ένα παρατσούκλι που είχαμε από τα παιδικά μας χρόνια με βάση το επίθετό μας αλλά και επειδή και οι δυο μας λατρεύουμε τα καρύδια».
Οι δύο αδερφές ξεκίνησαν ένα μπλογκ προκειμένου να μοιράζονται ιδέες για υγιεινά σνακ
Και η Γκράτσιε συνέχισε λέγοντας: «Το μπλογκ μας συγκέντρωσε ένα κοινό πολύ σύντομα. ΟΙ άνθρωποι συνδέθηκαν με την αποστολή μας και το γεγονός πως είμαστε δύο απλά και κανονικά κορίτσια με έναν πολυάσχολο τρόπο ζωής που θέλουν να απολαύσουν τη ζωή τους».
Οι αγαπημένες μπάρες γνώρισαν μεγάλη δόξα
Μια συνταγή που αγαπούσαν και οι δυο τους, ήταν τα σνακ χωρίς γλουτένη, με την Γκράτσιε να εξηγεί: «Συνήθιζα να τα φτιάχνω για την Σόφι γιατί έχει δυσανεξία στην γλουτένη και εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε τίποτα που να μην έχει γλουτένη, να μην έχει ζάχαρη και να είναι και νόστιμο. Οτιδήποτε χωρίς γλουτένη που μπορεί να είχε ωραία γεύση, ήταν γεμάτο με ζάχαρη και πρόσθετα. Έτσι, έφτιαχνα αυτές τις μπάρες για την Σόφι και για μένα, χρησιμοποιώντας ένα μπλέντερ για να αλέθω τα υλικά, ώστε να μπορεί να απολαύσει ένα υγιεινό σνακ που να είχε ωραία γεύση».
Σύντομα όμως ένα απλό μπλέντερ δεν τους έφτανε. Όπως είπε η Σόφι: «Έπρεπε να βρούμε ένα εργοστάσιο που να ήταν πρόθυμο να επενδύσει σε μια μικρή και ανύπαρκτη επιχείρηση και να μοιραστεί τις αξίες μας. Κι ευτυχώς βρήκαμε μία φανταστική οικογενειακή επιχείρηση διαφορετικά δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς αυτούς».
Το δύσκολο ξεκίνημα της επιχείρησης
Άλλα εμπόδια που συνάντησαν στο δρόμο τους, ήταν να πείσουν τους αγοραστές να τους πάρουν στα σοβαρά. «Ήμασταν αφελείς κι έτσι πήραμε σβάρνα όλους τους δρόμους που μπορούσαμε να σκεφτούμε, είτε τηλεφωνώντας είτε με email είτε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Οι μπάρες τους πωλούνται σε περισσότερα από 600 καταστήματα στην Αγγλία
Ξεκίνησαν επίσης από τις εταιρείες καταστημάτων «Whole Foods» και «Planet Organic» και πωλούσαν τα υγιεινά τους σνακ μέσω των ιστοσελίδων τους. Κι όπως λέει η Γκράτσιε: «Καμία από εμάς δεν είχε εμπειρία σε αυτό τον κλάδο, επομένως στην αρχή έπρεπε να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα. Η Google ήταν ο καλύτερος μας φίλος. Ψάχναμε στο διαδίκτυο και κάναμε όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις».
Το πρώτο εμπόδιο
Και συνέχισε λέγοντας: «Το πρώτο εμπόδιο ήταν να βρούμε ένα εργοστάσιο που θα μπορούσε να αναπαράγει αυτό που κάναμε στο σπίτι μας, αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα. Δεν είναι τόσο εύκολη η αντιγραφή της συνταγής μας γιατί έπρεπε να γίνει σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα. Και η παραγωγή σε τέτοια κλίμακα αλλάζει τα πάντα, την γεύση, την υφή κ.λ.π. Χρειάστηκαν περίπου 6 μήνες δοκιμών με διάφορα εργοστάσια, προτού βρεθεί κάποιος που να μπορεί να το κάνει και από τότε είναι ο συνεργάτης μας. Είναι καταπληκτικοί και έχουμε άριστη συνεργασία μαζί τους».
Οι δύο αδερφές ήρθαν αντιμέτωπες με πολλές δυσκολίες στα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα
Η Γκρέισι πιστεύει ότι το να εργάζονται μαζί ως αδερφές είναι αυτό που έκανε την επιχείρησή τους πετυχημένη, «Είμαστε τόσο ίδιες στον τρόπο που σκεφτόμαστε και το όραμά μας, αλλά είμαστε και πολλοί διαφορετικοί στις ικανότητές μας, κάτι που είναι πολύ σπουδαίο στην επιχείρησή μας. Καταφέρνουμε να δώσουμε ζωή στο πάθος μας και να το κάνουμε μαζί, κάτι που ήταν μια απίστευτη εμπειρία – στηρίζουμε η μία την άλλη στα πάνω και στα κάτω ακόμη και σε περιόδους μεγάλου άγχους.
Η Σόφι, η μία από τις δύο αδερφές που δημιούργησαν μια επικερδή επιχείρηση πουλώντας υγιεινά σνακ, συμφωνεί λέγοντας: «Υπάρχουν μερικές πραγματικά μεγάλες προκλήσεις όταν έχεις την δική σου επιχείρηση, επομένως το να το κάνεις με κάποιον που σε χαροποιεί και σε στηρίζει, αυτό κάνει την διαφορά».
Και η χρηματοδότηση της επιχείρησης;
Οι αδερφές αυτοχρηματοδότησαν την επιχείρηση, χρησιμοποιώντας τις αποταμιεύσεις τους ή απευθυνόμενοι σε φίλους για βοήθεια. «Είμαστε τυχερές γιατί ο άνδρας της Σόφι είναι σχεδιαστής, επομένως ήταν αυτός που σχεδίασε την μάρκα μας και τις συσκευασίες μας, κάτι που συνήθως είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές start-ups χρειάζονται επένδυση από νωρίς. Επίσης, τον πρώτο χρόνο δουλεύαμε από το σπίτι για να μειώσουμε τα έξοδα» είπε η Γκρέισι.
Τελικά όμως τα κατάφεραν και τώρα βγάζουν πάνω από 700.000 λίρες τον χρόνο
«Είμαστε ακόμη 100% μέτοχοι (50% η καθεμία) αλλά βρισκόμαστε σε μια φάση που χρειαζόμαστε επενδύσεις για την ανάπτυξη της επιχείρησής μας στο επόμενο επίπεδο. Πολλά εκπληκτικά πράγματα συμβαίνουν φέτος καθώς τα προϊόντα μας θα πωλούνται σε πάνω από 600 καταστήματα» λέει η Σόφι.
Και κλείνει λέγοντας: «Έχουμε μερικές πραγματικά συναρπαστικές ιδέες για νέες γεύσεις, μορφές αλλά και κατηγορίες, αλλά πρέπει να μείνουμε επικεντρωμένες στον στόχο και την πρωταρχική ιδέα».
ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΚΩΛΟΤΡΥΠΙΔΕΣ
ΕΥΚΟΛΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ