Στην αναφορά της – όπως λένε τα έγγραφα της συνεδρίασης – η Μαρία Καρυστιανού εφιστά την προσοχή στη σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις 28/02/2023, η οποία προκάλεσε τον θάνατο 57 ανθρώπων, τουλάχιστον έναν αγνοούμενο και τον σοβαρό τραυματισμό 180 ανθρώπων, καθιστώντας το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Οργάνου στην ημερήσια διάταξη βρίσκεται η «αναφορά 0024/2024, της Μαρίας Καρυστιανού, ελληνικής ιθαγένειας, εξ ονόματος της «Ομάδας ατόμων που επλήγησαν από το σιδηροδρομικό ατύχημα στην Τέμπη», σχετικά με τη σύγκρουση τρένων στην Τέμπη της Ελλάδας».
Η ίδια επισημαίνει πως πριν από το τραγικό συμβάν, είχαν γίνει γραπτές προειδοποιήσεις, κινητοποιήσεις, δικαστικές και εξωδικαστικές ενέργειες από τους υπαλλήλους των σιδηροδρόμων σχετικά με υποστελέχωση, ανεπαρκή εκπαίδευση και επίβλεψη, ανεπαρκή συντήρηση και έλλειψη σύγχρονων συστημάτων σιδηροδρομικής ασφάλειας, ενώ τονίζει και το γεγονός πως τα υπάρχοντα συστήματα ασφαλείας είχαν απενεργοποιηθεί τουλάχιστον από το 2019 ή δεν είχαν συντηρηθεί και ως εκ τούτου δεν ήταν λειτουργικά.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στα εικαζόμενα οικονομικά εγκλήματα που περιγράφονται στα πορίσματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας σχετικά με την υλοποίηση του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου «Ανακαίνιση και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε καθορισμένα τμήματα του Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας».
Σύμφωνα με όσα έχει σημειώσει στην αναφορά της η κυρία Καρυστιανού, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15.2.2023, δηλαδή 13 ημέρες πριν από το τραγικό συμβάν, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παράλειψη εκπλήρωσης των υποχρεώσεών της βάσει της Οδηγίας για την ίδρυση ενιαίας ευρωπαϊκής σιδηροδρομική περιοχή».
Και καταλήγει καταγγέλλοντας «την εικαζόμενη συγκάλυψη που ακολούθησε το συμβάν, ιδίως όσον αφορά το φορτίο, το οποίο προκάλεσε την ανεξήγητη έκρηξη και πυρκαγιά, καθώς και την παράνομη αλλοίωση του σκηνικού της σύγκρουσης, η οποία φέρεται να εμπόδισε τη σωστή συλλογή απόδειξη. Σύμφωνα με τον αναφέροντα, η χειραγώγηση του δικαστικού σώματος από την κυβέρνηση οδήγησε σε στασιμότητα της έρευνας, 11 μήνες μετά το περιστατικό».
Για τους λόγους αυτούς ζητάει από το Ευρωκοινοβούλιο «να υποστηρίξει την καταγγελλόμενη υποτίμηση του κράτους δικαίου και των ευρωπαϊκών αξιών στην Ελλάδα, προκειμένου να επιτραπεί η τιμωρία των υπευθύνων για το τραγικό συμβάν».
Για να είμαστε σοβαροί πρέπει να μην βάζουμε μόνο μια υπογραφή για το έγκλημα των Τεμπών που είναι το εύκολο αλλά επειδή στη Βουλή θα συζητηθεί έστω και για λίγο, μιας και η κυβέρνηση κάνει τρίπλες για τις υπογραφές, εκεί έξω πρέπει να είναι 1.500.000 όσοι θα έχουν υπογράψει και παραπάνω. Φωνή λαού οργή Θεού. Μόνο τότε θα φοβηθεί το σύστημα Μητσοτάκη. Επίσης στις κάλπες όλοι δεξιότερα εκεί που κάποιος φωνάζει κάνει αντιπολίτευση και λέει αλήθειες. Όλα τα υπόλοιπα δεν πρόκειται να φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Είναι για ρομαντικούς και όχι για αποφασισμένους να υπάρξει κάθαρση και τιμωρία.
Να έχετε υπόψη πως το θέμα στις Βρυξέλλες, έχει πάρει μεγάλη διάσταση, εδώ απλά τα ΜΜΕ, προσπαθούν με νύχια και με δόντια, με διάφορα τρικ να φιλτράρουν αυτά που θα λεχθούν ή που λέχθηκαν παλαιότερα, ώστε να μην ενημερωθεί όπως πρέπει το κοινό που παρακολουθεί τηλεόραση και πληροφορείται από τα ΜΜΕ της χώρας.
ΜΠΛΕΞΑΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΩΛΟΦΑΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ Ο ΚΟΠΡΙΤΗΣ ΘΑ ΜΑΣ ΦΟΡΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΚΑΡΙΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟ CVC.
Να πουμε περα απο οτι πρεπει να μειωθει στους 150 η βουλευτες και ο νομος περι ευθυνης υπουργων
πρεπει να καταργηθει…πρεπει να καταλαβαινουνε οτι θεση του υπουργου εχει και ευθυνες.
Ολα αυτα πρεπει να γινουνε..και αλλα τοσα… αλλιως δεν παει μπροστα η χωρα και ποτε δεν θα ερθει κανενας επενδυτης οσο και αν ο μητσοτακης μας επιβαλει λιτοτητα και βαζει χαρατσια.