ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: Η ασφάλεια και προστασία των πολιτών του Λεκανοπεδίου δοκιμάζεται σκληρά λόγω των αποδεκατισμένων Α.Τ

Κοινοποίηση:
.KHG

Ερώτηση του Βασιλείου Γραμμένου, Βουλευτή Α’ Αθηνών της Ελληνικής Λύσης

ΘΕΜΑ:  «Η ασφάλεια και ποστασία των πολιτών του Λεκανοπεδίου δοκιμάζεται σκληρά λόγω των αποδεκατισμένων Α.Τ.»

Κυρία, κύριε Υπουργοί,

Σύμφωνα με ενημέρωση από αστυνομικούς αλλά και πολίτες του Λεκανοπεδίου της Αττικής, αποδεκατισμένα και υπολειτουργούντα είναι τα περισσότερα των Αστυνομικών Τμημάτων της Αττικής. Στα περισσότερα εξ αυτών το ποσοστό υποστελέχωσης αγγίζει ακόμη και το 50% έως και 60%, με τους πολίτες των περιοχών να νιώθουν ανασφαλείς και ευάλωτοι στις παράνομες ορέξεις και διαθέσεις κάθε παραβατικού ατόμου.

Δυστυχώς, εκ της αδιάψευστης πραγματικότητας, οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί αποδέσμευσης αστυνομικών από τη φρούρηση επισήμων δείχνουν να έχουν βαλτώσει στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας ή και σκοπιμότητας.

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους και διαψεύδουν τα όποια κυβερνητικά αφηγήματα.Έτσι,αυτή τη στιγμή τα αστυνομικά τμήματα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών έχουν οργανική δύναμη 2.172 αστυνομικών αλλά παρούσα δύναμη μόλις 548 , αυτά της Βορειοανατολικής Αττικής έχουν οργανική 1.546 και παρούσα 882, της Νοτιοανατολικής Αττικής οργανική 749 και παρούσα 438, ενώ τα αστυνομικά τμήματα της πολύπαθους Δυτικής Αττικής έχουν οργανική δύναμη 1.100 αστυνομικούς αλλά πραγματική μόλις 430.

Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω αριθμοί είναι ακόμη πιο μειωμένοι, λόγω αστυνομικών που βρίσκονται σε άδεια, ρεπό, ασθένεια ή με κώλυμα.

Όπως γίνεται κατανοητό, η «αποψίλωση» στα αστυνομικά τμήματα έχει συνέπειες στις περιπολίες που λαμβάνουν χώρα ανά περιοχή και που είναι μειωμένες σχεδόν κάτω του ημίσεος αλλά και στη νυχτερινή λειτουργία των τμημάτων που έχει σχεδόν καταργηθεί στα περισσότερα εξ αυτών με την ασφάλεια και γαλήνη των πολιτών να δοκιμάζεται σκληρά.

Η Πολιτεία έχει χρέος να επιληφθεί του σοβαρού αυτού ζητήματος και στα πλαίσια της ευνομίας και ευταξίας να ενισχύσει τα αστυνομικά τμήματα που αποδεκατισμένα προσπαθούν, όπως μπορούν, να πράξουν το καθήκον τους.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να ενισχύσετε τα αστυνομικά τμήματα που αποδεκατισμένα και υπολειτουργούντα προσπαθούν, όπως μπορούν, να πράξουν το καθήκον τους;
Προτίθεσθε να προβείτε σε πραγματική αποδέσμευση αστυνομικών από τη φρούρηση επισήμων, ώστε να μη μείνει αυτή μόνο στα λόγια ως εύπεπτο αφήγημα για λαϊκή κατανάλωση, αλλά να γίνει πράξη;
Για ποιους λόγους η φύλαξη επισήμων, ως επί το πλείστον ατόμων με οικονομική επιφάνεια, γίνεται από την Ελληνική Αστυνομία, κι όχι από ιδιωτική αστυνομία ιδίοις δαπάνοις των ενδιαφερομένων;
Ο ερωτών Βουλευτής

ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Η απάντηση:

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και πλέον των ειρηθέντων κατά την ενημέρωση   της   Εθνικής   Αντιπροσωπείας   επί   της   υπ’   αριθ. 357/ 07-11-2023 (ΝΔ’ Συνεδρίαση της 20-11-2023) Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτή κας Κ. (Ν.) ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias), σας γνωρίζουμε ότι, η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. Τονίζεται δε ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών, εξαρτάται από ένα συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Στην κατεύθυνση αυτή, το Αρχηγείο καταβάλλει προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. Κατ’ εφαρμογή αυτών, καταβάλλεται προσπάθεια για την ενίσχυση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.) και των υφιστάμενων αυτής Υπηρεσιών με αστυνομικό προσωπικό τόσο κατά τις τακτικές μεταθέσεις, όσο και κατά τις λοιπές μετακινήσεις – τοποθετήσεις του τρέχοντος έτους.

Επίσης, σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/ 2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 94) και 15 του π.δ/τος 211/ 2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 254), παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής, καθώς και στους Διευθυντές των υφιστάμενων Διευθύνσεων της Γ.Α.Δ.Α., να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες. Διευκρινίζεται δε ότι η Γ.Α.Δ.Α., εφόσον σε υφιστάμενη Υπηρεσία της παρουσιάζονται ελλείψεις σε αστυνομικό προσωπικό (προσωρινές μετακινήσεις, έκτακτες αποσπάσεις κ.α.) και μέχρι την άρση των  προβλημάτων  αυτών, μεριμνά ώστε να  μη

δημιουργείται κενό αστυνόμευσης, με ενισχύσεις προσωπικού από έτερες υφιστάμενες Υπηρεσίες αυτής, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η συνεχής και στοχευμένη παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας, στην ευρύτερη περιοχή αρμοδιότητάς της, μέσω της συντονισμένης και αλληλοσυμπληρωματικής δράσης των κεντρικών και περιφερειακών Υπηρεσιών αυτής.

Σε κάθε περίπτωση, η Γ.Α.Δ.Α. προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού της προς εξυπηρέτηση του υπηρεσιακού και εν γένει δημοσίου συμφέροντος, ενώ αξιολογεί διαρκώς τις ανακύπτουσες κάθε φορά ανάγκες και μεριμνά προκειμένου οι υφιστάμενες Υπηρεσίες της να ανταποκρίνονται στα τακτικά αστυνομικά τους καθήκοντα, ενισχύοντας αυτές κατάλληλα εφόσον κρίνεται απαραίτητο, ώστε να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ομαλής και αποδοτικής λειτουργίας τους και ο πολίτης να απολαμβάνει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην ασφάλεια.

Υπό αυτό το πρίσμα, δρομολογήθηκε και η αποδέσμευση αστυνομικού προσωπικού από τη συνοδευτική ασφάλεια επισήμων προσώπων και τη φρούρηση – επιτήρηση λοιπών στόχων και η διάθεση αυτού σε μάχιμες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, με γνώμονα την ενίσχυση της εμφανούς αστυνόμευσης και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Γίνεται μνεία ότι η διάθεση αστυνομικού προσωπικού για τη συνοδευτική ασφάλεια επισήμων προσώπων και τη φρούρηση – επιτήρηση λοιπών στόχων καθορίζεται από τα άρθρα 68, 70 και 156 του π.δ/τος 141/ 1991 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 58), ως ισχύει. Κατ’ εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, η Ελληνική Αστυνομία δύναται να διαθέτει, με απόφαση του Αρχηγού του Σώματος [ύστερα από γνωμοδότηση των αρμόδιων Επιτροπών της παραγράφου 6 του άρθρου 70, οι οποίες εξετάζουν (και -κατά περίπτωση- επανεξετάζουν ανά τρίμηνο και ανά εξάμηνο) κάθε περίπτωση λήψης μέτρων προστασίας προσώπων/ εγκαταστάσεων και καταρτίζουν σχετική έκθεση εκτίμησης κινδύνου για έκαστο εξ αυτών, συνεκτιμώντας τα αντικειμενικά κριτήρια της παραγράφου 4 του ιδίου άρθρου], αστυνομικό προσωπικό για τη συνοδεία προσώπων και τη φρούρηση – επιτήρηση ευπαθών στόχων (εγκαταστάσεων κ.α.), καθορίζοντας ταυτόχρονα την Υπηρεσία διάθεσης και τον αριθμό αυτού.

Στο ως άνω πλαίσιο, βρίσκεται σε εξέλιξη το ζήτημα των εν λόγω αποδεσμεύσεων αστυνομικών και προς τούτο, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα (έως 17-11-2023) από την αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου έχουν εκδοθεί διαταγές αποδέσμευσης, πλέον των -1.000- αστυνομικών, κατόπιν σχετικής γνωμοδότησης των αρμόδιων -κατά περίπτωση- Επιτροπών της παραγράφου 6 του άρθρου 70 του ανωτέρω π.δ/τος, προκειμένου αυτοί να μετακινηθούν από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων σε Αστυνομικά Τμήματα, Τμήματα Ασφάλειας, Τμήματα Τροχαίας και λοιπές μάχιμες Υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητας της Γ.Α.Δ.Α., της Γ.Α.Δ. Θεσσαλονίκης, καθώς και λοιπών περιφερειών της χώρας.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο τρίτο υποερώτημα της εν θέματι Ερώτησης, αναφέρεται ότι η Ελληνική Αστυνομία δύναται να παρέχει -κατόπιν σχετικού αιτήματος- υπηρεσίες προς τρίτους (μεταξύ των οποίων και υπηρεσίες φρούρησης ή συνοδευτικής ασφάλειας σε ιδιώτες που επικαλούνται λόγους ασφάλειας), με καταβολή ανταλλάγματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 3938/ 2011 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 61) και της υπ’ αριθ. 8004/21/2 από 15-03-2012 (Φ.Ε.Κ. Β’ – 888) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, ως ισχύουν, οι οποίες εφαρμόζονται σε συντρέχουσα περίπτωση.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι, στην κατεύθυνση της ουσιαστικής αποτίμησης της αποτελεσματικότητας των προκαθορισμένων μεταρρυθμίσεων, από το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο επανεκτιμώνται οι ανάγκες όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και εκδηλώνονται, όπου αυτό απαιτείται, οι απαραίτητες τροποποιήσεις της οργανωτικής δομής ή/και η ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε αυτές, πάντοτε προς το σκοπό της διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσής τους. Τονίζεται δε ότι αξιολογείται, όχι μόνον η επίτευξη των στόχων, αλλά και η εν γένει εικόνα και λειτουργία των Υπηρεσιών, η απόδοση και η συμπεριφορά του προσωπικού και γενικά, όλες οι παράμετροι και οι παράγοντες που συντελούν στην αντικειμενική και πλήρη αξιολόγηση, αναφορικά με τη διοικητική λειτουργία, την επιχειρησιακή δράση και το βαθμό ανταπόκρισης κάθε Υπηρεσίας στις απαιτήσεις που συναρτώνται προς την εκπλήρωση της θεσμικής αποστολής της.

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΙΠΠΙΝΕΖΟΜΠΑΤΣΟΙ ΟΙ ΓΛΥΦΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΣΧΟΛΕΙ Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΚΑΦΡΟΙ ΚΑΤΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΜΠΑΚΑΛΗΔΕΣ ΤΩΝ SUPER MARKET AKOMA KAΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥΧΕΙ ΤΑ PET CITY ΜΠΑΤΣΟ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΑΙ …..ΑΜΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΒΟΛΕΜΑΙΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΚΥΦΗΝΕΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Comments are closed.