Σύμφωνα με την Γινάνς, η επιμονή της Άγκυρας για τους ρωσικούς S-400 θα οδηγήσει σε νέες κυρώσεις κατά της Τουρκίας η οποία υπάρχει κίνδυνος να απωλέσει το Αιγαίο.
«Σε απάντηση στην απειλή κυρώσεων, λέγεται ότι “χτίζουμε το δικό μας αεροπλάνο”. Ωστόσο, το καλύτερο σενάριο για το National Combat Aircraft (MMU) είναι να εισέλθει σε μαζική παραγωγή και να φτάσει το απόθεμά του σε μεγάλους αριθμούς το 2035, ενώ δεν υπάρχει ακόμη αεροπλάνο», υποστηρίζει η Τουρκάλα δημοσιογράφος της Hurriyet.
Η Τουρκία, λόγω του γηράσκοντος στόλου των F-16 της, προσπαθεί να αντιμετωπίσει το αμερικανικό εμπάργκο με εκσυγχρονισμό των μαχητικών της, πράγμα που ανακοίνωσε και ο πρόεδρος της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας Ισμαήλ Ντεμίρ.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Γιανίντς, αν συνεχιστούν οι κυρώσεις των ΗΠΑ, τουρκικοί υπολογισμοί θέλουν την αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο να περνάε στην Ελλάδα από το 2025 έως το 2035 .
Με τα 18 αεροσκάφη Rafale αγόρασε η Ελλάδα από τη Γαλλία, οι Έλληνες θα μπορούν να κλειδώνουν τα τουρκικά F-16 από πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια.
«Με άλλα λόγια, όταν λέμε ότι πάμε στο διάστημα, δεν θα μπορέσουμε να ξεμυτίσουμε στο Αιγαίο», καταλήγει η Γιανίντς.
Την ίδια ώρα, προχωρούν οι συνομιλίες του ελληνικού υπουργείο Εθνικής Άμυνας Αθηνών με την ισραηλινή Rafael για τον εσκσυγρονισμό των ελληνικών ελικοπτέρων Apache.
Πληροφορίες από το Ισραήλ θέλουν τους ισραηλινούς να εφοδιάζουν τα ελληνικά Apache με πυραύλους NLOS μεγάλης εμβέλειας.
To πυραυλικό σύστημα έχει εμβέλεια 32 χιλιομέτρων και μπορεί αν εκτοξευτεί από φορητούς φορείς σε οχήματα, από ελικόπτερα Apache ή ακόμη και από κάθε είδους όχημα, με μικρή διαμόρφωση.
Ήδη οι Iσραηλινοί προσφέρουν συμπαραγωγή του συστήματος στην Πολωνία κι εμφανίζονται εξαιρετικά θετικοί για την σύναψη ανάλογης συμφωνίας και με την Ελλάδα.