Η ακρίβεια στα υγρά καύσιμα καλά κρατεί με τις τιμές στην αντλία να διατηρούνται ακόμα σε υψηλά επίπεδα, επιβαρύνοντας σημαντικά τους καταναλωτές καθώς και τους τελευταίους εκδρομείς του καλοκαιριού.
Και ενώ η κατάσταση στην αγορά καυσίμων είναι εκρηκτική ιδίως τις τελευταίες εβδομάδες, η κυβέρνηση δεν συζητά κανένα μέτρο ή οποιαδήποτε ελάφρυνση υπέρ των καταναλωτών.
Πάντως, σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες (Παρατηρητήριο Τιμών 17/8), η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης ανέρχεται σε 1,980 ευρώ/λίτρο, αυξημένη κατά σχεδόν 12 λεπτά/λίτρο σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή στις αρχές Ιουλίου, αν και το φράγμα των 2 ευρώ έχει σπάσει ήδη ακόμα και εντός Αττικής. Πλέον οι νομοί της χώρας με μέση τιμή από 2 ευρώ και πάνω ανέρχονται στους 21, ενώ οι πιο ακραίες τιμές εμφανίζονται σε νησιωτικούς προορισμούς, με προεξάρχοντες τους νομούς Κυκλάδων και Δωδεκανήσου (με μέση τιμή στα 2,224 και 2,138 ευρώ/λίτρο, αντίστοιχα).
Δυσμενέστερη είναι η εικόνα στο πετρέλαιο κίνησης, που σήμερα πανελλαδικά φτάνει σε 1,748 ευρώ/λίτρο, έχοντας κάνει άλμα σχεδόν 17 λεπτών συγκριτικά με τις αρχές Ιουλίου, εξέλιξη ιδιαίτερα ανησυχητική για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην ήδη ακριβή αγορά αγαθών, καθώς πρόκειται για καύσιμο κατεξοχήν παραγωγικών κλάδων της οικονομίας (αγρότες-κτηνοτρόφοι, επαγγελματίες, επιχειρήσεις, μεταφορές).
Για την ακρίβεια και την αγορά καυσίμων μίλησε η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Αττικής, στην ΑΥΓΗ της Κυριακής, επισημαίνοντας: «Εμείς αυτό που θέλουμε, εξακολουθούμε να θέλουμε και ζητάμε, είναι να μειωθεί ο ΕΦΚ ή ο ΦΠΑ, κάτι που προς το παρόν δεν βλέπουμε». Συγχρόνως, συνέχισε, ο κλάδος θέλει ελέγχους στο θέμα της ποιότητας και της σωστής ποσότητας των καυσίμων, καθώς για την αισχροκέρδεια γίνονται έλεγχοι και εκεί το πρόστιμο (από 5.000 ευρώ) «πέφτει στην κεφαλή μας». Πρόσθεσε, πάντως, ότι ο κλάδος εδώ και δύο χρόνια είναι παγιδευμένος στο πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, που παρατάθηκε έως το τέλος του 2023.
Αιχμές άφησε και για τις ευθύνες άλλων κρίκων της αλυσίδας διακίνησης των πετρελαιοειδών, τονίζοντας ότι «πραγματικά δεν ξέρουμε πώς διαμορφώνονται οι τιμές στα διυλιστήρια». Όπως εξήγησε «είναι περίεργο, γιατί πριν έναν χρόνο το πετρέλαιο είχε φτάσει μέχρι 130 δολάρια/βαρέλι, ενώ σήμερα είναι κοντά στα 86-87 δολάρια, κι όμως έχουμε σχεδόν την ίδια τιμή στη λιανική, γύρω στα 2 ευρώ. Είναι άδικο για τον κλάδο να κατηγορείται διαρκώς για την ακρίβεια».
Η ίδια ανέφερε ότι και ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός γιατί πολλές εταιρείες τον «παραμυθιάζουν» με υπερβολικά φθηνά καύσιμα, που όμως δεν προκύπτουν από την αγορά. Για παράδειγμα, πριν από έναν μήνα περίπου διαπίστωσε ότι με τιμή χονδρική 1,78 ευρώ/λίτρο στην αμόλυβδη, χωρίς να περιλαμβάνονται το κέρδος εταιρειών-πρατηρίων κ.λπ., υπήρχε τιμή σε μαγαζί στα 1,73 ευρώ. «Αυτά δεν γίνονται» σχολίασε χαρακτηριστικά. Πρέπει λοιπόν, πρόσθεσε, και ο καταναλωτής, μέσα από την εμπειρία του πια αλλά και με συνεχή πληροφόρηση από εμάς, να είναι πιο υποψιασμένος όταν βλέπει εξαιρετικά χαμηλές τιμές, που συνήθως συνδέονται με την προμήθεια νοθευμένων καυσίμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Παράλληλα, η Μ. Ζάγκα ανέφερε ότι αν και δεν λύνει συνολικά το πρόβλημα, εντούτοις διευκολύνει την κατάσταση για τον καταναλωτή και την αγορά η επιδότηση κατευθείαν στην αντλία, όπως έγινε με το πετρέλαιο θέρμανσης και μεταφέρθηκε αμέσως στον καταναλωτή, περιορίζοντας την τελική τιμή.
Σε σχέση με την εξέλιξη των τιμών εκτίμησε ότι η πορεία ανόδου στα καύσιμα κίνησης φαίνεται να σταματά μετά το μεγάλο αυτό «μπαμ» και να εκτονώνεται σταδιακά. Ωστόσο, εξέφρασε τον προβληματισμό της για τη μεγάλη αβεβαιότητα που επικρατεί ενόψει χειμώνα, όταν θα ενταχθεί και το πετρέλαιο θέρμανσης στην αγορά, δεδομένων των διεθνών εξελίξεων και συγκυριών κυρίως γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη στάση των παραγωγών, που επιδρούν καταλυτικά στη διαμόρφωση των τιμών του πετρελαίου.
Ωρε και τι καυσιμα…. ποιοτικοτατα! Το διυλιστηριο φταιει, οι μεταφορεις, τα βενζιναδικα? Τα περισσοτερα αμαξια εχουνε γινει…πελεγκρινο!
Μηχανικός που θα πει οτι η βλάβη προέρχεται απο το καύσιμο μην τον εμπιστεύεσαι ούτε να ανοίξει το καπό.
Τα σύγχρονα μπο@ρδελακια που σας πουλάνε , έχουν τόσο αυστηρά όρια ρύπων που αν κάτι για λίγο δεν λειτουργήσει σωστά , πετάει check engine. Κατά 90% πρόκειται για βλάβη κάποιου αισθητήρα των 25-50 ευρώ.
Τα μαστόρια , το περνάνε σαν βλάβη απο το καύσιμο και ζητάνε 3χίλιαρα . Στα πετρέλαια ,με πιέσεις 2000 bar οι ανοχές είναι τόσο απόλυτες που μία μικρή φθορά βγάζει εκτός ολόκληρο το εξάρτημα.Δυστυχώς εκεί πάς για χιλιάρικα . Όσα πας να γλυτώσεις απο τα καύσιμα τα σκας στις βλάβες.
Υ.Γ
Αυτοκίνητο για εργαλείο μέχρι 2008 μοντέλο με αέριο ή πετρέλαιο. Αμάξι για βόλτα το Σ/Κ μόνο βενζίνη γιατί το πετρέλαιο αν δεν κινείται τακτικά βγάζει “μύξα” λόγω βιοντίζελ .
Υ.Γ 2
Αέριο μόνο σε “εύκολο” αμάξι εκτός απο Ασιατικές μάρκες και Αμερικάνικα και μοντέλα μέχρι το 2010 έμμεσου ψεκασμού.Προσοχή ο εγκαταστάτης να δουλεύει πολλές μάρκες και ΟΧΙ μόνο μία.
α) Θα ζητήσεις να δεις δουλειά του.
β) Θα προσέξεις πως στηρίζει τα εξαρτήματα του αερίου (όχι με πλαστικά σφκτιράκια, όχι με ψεύτικες βάσεις κτλ)
γ) Πόσο απομακρυσμένα απο την εξάτμιση τα βάζει , πόσο “σωστό” φαίνεται το στήριγμα – όχι πιασμένα σαν να κρέμονται απο άλλες βάσεις του οχήματος , απο πλαστηκά καλύματα του κινητήρα και λοιπά ΜΗ σταθερά σημεία.
δ) Τα καλώδια πόσο συμμαζεμένα τα έχει ( όχι τεντωμένα , όχι χύμα , όχι μαζεμένα κουλούρα – πηνίο, όχι στρημογμένα κάτω απο μπαταρία , πίσω απο φιλτροκούτι κτλ. )
ε) Δεξαμενή , κούνα την με τα χέρια δυνατά. Δεν πρέπει να κουνιέται , δεν πρέπει να φαίνεται πρόχειρα στερεωμένη. Να είναι στο ίδιο επίπεδο αν πρόκειται για ρεζέρβας , να έχει μπάρα αν πρόκειται για τύπου θερμοσύφωνα στο πορτ μπαγκάζ.
στ) Να ζητήσεις πρόσθετη βενζίνη μετά τις 3500rpm απο το λογισμικό τουλάχιστον 2,5ms , παροχή ανεφοδιασμού μέσα στο πορτάκι βενζίνης (αν γίνεται) και κάθε 4 χρόνια αντικατάσταση των ελαστικών σωληνώσεων του αερίου αν έχουν φθορά. Αν έχουν φθορά (σκασίματα εξωτερικά) ζήτα να σου περάσει σωληνάκια να γράφουν “lpg”. αν αυτά που έχεις έγραφαν και στα 4 χρόνια έσκασαν εξωτερικά πέτα όλο το σύστημα , πρόκειται για χαμηλού κόστους .
Μην εμπιστεύεσαι μάρκες , ονόματα και διαφιμησμένους “μάστορες” . Βρες κάποιον “ταπεινό” , να μην μιλάει πολύ , να είναι πρόθυμος να ασχοληθεί μαζί σου και το βασικό να τον ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ . Όχι ανόητα παζάρια , όχι μαγκιές , όχι αυθάδεια κ.ο.κ