Πληροφορίες που φτάνουν στην Αθήνα λένε ότι τα 4 παράκτια περιπολικά από τις ΗΠΑ LCS ίσως φτάνουν σ’ ένα αντίτιμο που αγγίζει τα 500 ή 600 εκ. δολάρια.
Με επιχειρησιακά και θέματα προσωπικού φαίνεται ότι θα ασχοληθεί το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο της Τετάρτης, στην σκιά βεβαίως όλων των πληροφοριών που είδαν το φως της δημοσιότητας για τα αμερικανικά παράκτια περιπολικά LCS.
Πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι στο επικείμενο Συμβούλιο το θέμα αυτό δεν θα συζητηθεί.
Πάντως υπάρχουν ενδείξεις και αστερίσκοι που οδηγούν σε δεύτερες σκέψεις για τα συγκεκριμένα αμερικανικά πλοία, τα οποία -υπενθυμίζουμε- το US NAVY τα θέτει εκτός υπηρεσίας παρά τα λίγα χρόνια που λειτουργούν.
Το βέβαιο όμως είναι, κι αυτό έχει φανεί από το πρόσφατο σχετικά παρελθόν, ότι οι συζητήσεις αυτές στα Συμβούλια, οι σχεδιασμοί και οι οδηγίες ετοιμότητας, συναντούν πολλές φορές τη διπλωματία, τις γεωστρατηγικές συμμαχίες και την ισορροπία που επιδιώκει η εκάστοτε κυβέρνηση.
Υπό την έννοια αυτή πολλά είναι ανοιχτά και πολλές αλλαγές πλεύσης είναι πιθανόν να καταγραφούν στο ρεπορτάζ το επόμενο διάστημα, διότι οι «πληγές» στο Πολεμικό Ναυτικό η αλήθεια είναι ότι δύσκολα επουλώνονται.
Στην παρούσα στιγμή το Πολεμικό Ναυτικό έχει εστιάσει σε τρεις σημαντικές κινήσεις που αφορούν το μέλλον του στόλου
Η πρώτη έχει να κάνει με τις ταχύρρυθμες, γραφειοκρατικές διαδικασίες καθώς και τις συνομιλίες με τον Γερμανούς για την αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.
Ο δεύτερος πυλώνας αφορά σαφώς στη συντήρηση των υφιστάμενων κύριων μονάδων μια και αυτές θέλουν αρκετή δουλειά από τα πληρώματά τους και τα στελέχη του ναυστάθμου που ασχολούνται με το συγκεκριμένο έργο.
Και τέλος τα θέματα προσωπικού που εκεί δεν είναι λίγα τα προβλήματα που υπάρχουν την στιγμή μάλιστα που αναζητούνται τρόποι να έρθουν στο ναυτικό νέα στελέχη.
Ωστόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την ενίσχυση του στόλου το «παζλ» που θα φανερώσει στο τέλος την διάρθρωσή του φαίνεται ότι θα περάσει εκ νέου από χίλια κύματα.
Τα πάντα στο τραπέζι…
Ουδείς μπορεί να πει με βεβαιότητα αυτή τη στιγμή αν θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση για την 4η φρεγάτα Belh@rra, την στιγμή ειδικά που το πρόγραμμα των κορβετών δείχνει να βαλτώνει ολοένα και περισσότερο.
Όμως και στο ζήτημα των LCS, όπου οι Αμερικανοί εμφανίζονται θετικοί να αποδεσμεύσουν τα παράκτια περιπολικά σε χώρα – σύμμαχό τους, αυτά πιθανά δεν θα είναι εντελώς δωρεάν. Η παραχώρηση- πώληση τεσσάρων LCS όπως σημειώνεται από πηγές, ίσως αγγίξει και τα 600 εκ. δολάρια. Και άγνωστο φυσικά παραμένει το ποιος θα επωμισθεί το κόστος για πιθανές βλάβες με τις οποίες αποσύρονται.
Από το Πολεμικό Ναυτικό έλεγαν ότι «αν πάρω κάτι ως ενδιάμεση λύση σίγουρα δεν το θέλω με βλάβη, πόσω δε μάλλον να την επωμισθώ κιόλας».
Επιπλέον εφόσον τεθεί θέμα για τις LCS οι ανώτατες πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό είχαν ξεκαθαρίσει ότι θα υπάρξει εξονυχιστικός έλεγχος, διότι οι πάντες αντιλαμβάνονται ότι τόσο κρίσιμες υπογραφές μόνο εύκολα δεν μπαίνουν.
Το «ανακάτεμα της τράπουλας», παρά το γεγονός ότι το πολεμικό ναυτικό καίγεται για καινούριες μονάδες με πολλά χρόνια μπροστά τους, ουδείς γνωρίζει αν θα βγάλει «άσσο«. Αν δεν αλλάξουν οι κυβερνητικές αποφάσεις για το οικονομικό budget του ναυτικού, αυτό είναι υποχρεωμένο να μείνει με τον «κουμπαρά» των φρεγατών ΜΕΚΟ και το περίπου 1,7 δισ. για τις καινούριες κορβέτες ή την τέταρτη Belh@rra ή μήπως…για μια φρεγάτα και τις τέσσερις LCS;
η ΠΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ AIRBUS….Α330-ΖΖ333 ΤΗΣ R.A.F…ΑΠΟΓΕΙΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΑ ΠΕΡΑΣΕ ΓΑΛΛΙΑ,ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΑΝΕ ΚΥΚΛΟΥΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑ ΜΕΤΑΞΥ 21000-28000 ΠΟΔΩΝ..ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΟΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ