Ένα μοναδικό crash test πραγματοποίησε η γερμανική Dekra βάζοντας στο μικροσκόπιό της ένα ηλεκτρικό Nissan Leaf. Τα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα…σοκάρουν.
Ως αντικείμενο του crash test / περάματος επιλέχθηκε ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς. Το μοντέλο αντικαταστάθηκε το 2017 από μία αναβαθμισμένη έκδοσή του η οποία έφερε βελτιώσεις σε όλους τους τομείς ασφάλειας. Όμως στόχος της DEKRA ήταν να υπάρξει μια ενισχυμένη δοκιμή συγκρούσεων και όχι μία επανάληψη του Crash test του Euro NCAP. Στην δοκιμή του Euro NCAP οι συγκρούσεις έγιναν με 50 χλμ το 2012, η DEKRA «πέταξε» το Leaf σε στύλο με 50 και μετά με 75 χλμ αρχικά για σύγκρουση στο πλαϊνό τμήμα και μετά για χτύπημα μπροστά.
Το αποτέλεσμα δείχνει πολύ πιο τρομακτικό στη δοκιμή της DEKRA (με τα 75 χλμ), αφού το Leaf διπλώνει πάνω στον στύλο με ορατά τα σημάδια καταστροφής. Οι ειδικοί σημειώνουν πως το ιαπωνικό ηλεκτρικό μοντέλο είναι το ίδιο ασφαλές, όσο ένα συμβατικό και αναφέρουν πως κάτω από τέτοιες συνθήκες οι πιθανότητες επιβίωσης είναι ελάχιστες.
Στήν Αυστρία ένα ηλεκρικό αυτοκίνητο κατασκευής Tesla ξέφυγε από τό δρόμο καί έπεσε πάνω
Σέ ένα δέντρο μέ ταχύτητα γύρω στά 60 χιλιόμετρα.Η μπαταρία πού ζυγίζει 600 κιλά έπιασε φω-
τιά.Τόν οδηγό τόν έσωσε ή πυροσβεστική.Τό αυτοκίνητο κάηκε ολοσχερώς Οι πυροσβέστες δέν
μπορούσαννά σβήσουν τή φωτιά.Χρειάστηκαν πάνω από 11.000 χιλάδες νερό καί η φωτια δέν
Έσβυνε.Τελικά βάλανε τό φλεγόμενο σαράβαλο σέ μία μεγάλη ειδική μπανίέρα καί έκανε 3 ήμέρ-
ες νά κρυώσει.Οι μπαταρίες λιθίου είναι επικίνδυνες γιατί σέ ατύχημα πίανουν αμέσως φωτιά.
Οι χαλασμένες μπαταρίες λιθίου είναι επικίνδυνα απόβλητα καί πρέπει νά εξουδετερεθούν.
Γιάννης Λάκων
Δύο βίντεο
https://www.n-tv.de/mediathek/videos/panorama/Tesla-Model-S-brennt-in-Tirol-komplett-aus-article20094288.html
https://www.youtube.com/watch?v=9P1ucDGOQdM