Ένα επιχειρηματικό φαινόμενο των καιρών ο influencer, λειτουργεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, με ΑΦΜ και βιβλία στην εφορία, τουλάχιστον αυτό ισχύει σε ό,τι τον αφορά, διαβεβαιώνει ο προσκεκλημένος της εκπομπής “Συνδέσεις” της ΕΡΤ και η δουλειά του είναι να παροτρύνει μέσω της συνεργασίας του με πολυεθνικές εταιρείες, τον χρήστη που τον ακολουθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να οδηγηθεί σε μια καταναλωτική συμπεριφορά. “Με κάθε του post (δημοσίευση) μπορεί να αποκομίσει 1.200 έως και 2.500 ή και τρεις χιλιάδες ευρώ” αναφέρει .
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Βαγγέλης Νάκης, ένας από τους 20 που ζουν από αυτό το επάγγελμα στην Ελλάδα και έχουν το σήμα επαλήθευσης που τους κατοχυρώνει για το περιεχόμενό τους, το κοστολόγιο διαφέρει για τους top 5, όπου ένα post τους μπορεί να τους αποφέρει και 15.000 ευρώ.
Διευκρινίζει ωστόσο ότι κάθε μήνα κάνει δύο έως τέσσερις δημοσιεύσεις, μπορεί να υπάρξει μήνας που να μην κάνει καμία δημοσίευση. Η πιο επικερδής περίοδος για αυτούς είναι τα Χριστούγεννα, όπου όλοι οι influencerς κάνουν πάρα πολλά posts και stories και όλες τις ενέργειες προώθησης που γίνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι επόμενοι μήνες έως το καλοκαίρι είναι πιο υποτονικοί. ” Είναι ανάλογα με τις διαφημιστικές καμπάνιες που θέλουν να εξυπηρετήσουν οι πολυεθνικές” εξηγεί, επισημαίνοντας ότι οι πληρωμές γίνονται “ετεροχρονισμένα κάθε τρεις μήνες”.
Δίνει όμως και περισσότερα στοιχεία για το επάγγελμά του ” Λειτουργούμε ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Συνεργαζόμαστε με όλες τις μεγάλες πολυεθνικές και αμειβόμαστε με τα posts και τα stories. Πριν από ένα χρόνο θα μπορούσαμε να το ορίσουμε στην πλατφόρμα του instagram πλέον είναι και το Tik Tok, όπου και εκεί υπάρχουν συγκεκριμένοι τιμοκατάλογοι και κοστολόγια. Για το instagram διαχωρίζουμε τις ενέργειες μεταξύ του instagram post, που είναι η δημοσίευση και του instagram stories, που είναι η ιστορία που λέμε με διάρκεια τα συγκεκριμένα δευτερόλεπτα που ορίζει και μετά είναι και τα δώρα που δίνεις σε συνεργασία με την εταιρεία. Τα κοστολόγια διαφέρουν και γίνονται πολλές φορές και ως πακέτο.
Το επάγγελμα του influencer, o Βαγγέλης Νάκης το προσδιορίζει ως εξής:
“Είναι ο ψηφιακός δημιουργός που έχει ως απώτερο σκοπό να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά κάποια άλλα άτομα που τον παρακολουθούν”
σιγα τα ειδολα.
κοπροσκυλα.
Στα βαπόρια τους λέγαμε μπιτσικόμηδες και έχαιραν του χλευασμού και τις πλήρους απαξίωσης των πληρωμάτων.
Πλασιε εγω το ηξερα και γυρολογοι φιλε..