Σε δέκα βήματα θα ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής της αίτησης φυσικών προσώπων για επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στην πλατφόρμα που θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 24 Αυγούστου.
Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη την περασμένη εβδομάδα θα εξειδικευθούν με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί πιθανότατα εντός της εβδομάδας.
Τα βήματα που ορίζονται για την υποβολή της αίτησης είναι:
1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
2.Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα
3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης
4.Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)
5.Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή
6.Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή
7.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)
8.Υπολογισμός επιδότησης
9.Επισύναψη δικαιολογητικών
10.Υποβολή Αίτησης
Αντίστοιχα για την αγορά ηλεκτρικού ταξί (για την οποία είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος) τα βήματα είναι 7 και ορίζονται ως εξής:
1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα (ΒΕV ή Υβριδικό Plug In)
3.Συμπλήρωση στοιχείων απόσυρσης
4.Επιλογή αγοράς / Μίσθωσης
5.Υπολογισμός επιδότησης
6.Επισύναψη δικαιολογητικών
7.Υποβολή αίτησης
Τέλος για τα νομικά πρόσωπα η διαδικασία περιλαμβάνει:
1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα
3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης
4.Επιλογή δίκυκλου
5.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)
6.Υπολογισμός επιδότησης
7.Επισύναψη δικαιολογητικών
8.Υποβολή αίτησης
Η δράση που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να καλύψει την αγορά 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα).
Ωστόσο ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως αν χρειαστεί, ο προϋπολογισμός της δράσης θα αυξηθεί. Ήδη η αναγγελία της δράσης έχει προκαλέσει αυξημένο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ποδήλατα και επέκταση του χρόνου αναμονής για παραλαβή τους.
Οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι:
Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20 % με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15 % με όριο τα 6.000 ευρώ.
Για δίκυκλα – τρίκυκλα, ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
Για ποδήλατα, ποσοστό 40 % (είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη) με όριο τα 800 ευρώ.
Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).
Με απόσυρση παλαιού οχήματος / δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
Για ταξί η επιδότηση είναι 25 % επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ. Είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ.
Για τις εταιρίες το ποσοστό της επιδότησης είναι 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Προβλέπεται όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά). Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται πρόσθετα κίνητρα για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (επιπλέον 1000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).
Εντός της εβδομάδας θα ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος http://kinoumeilektrika.ypen.gr, όπου θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές ανακοινώσεις, ενώ από την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο (help desk) για το πρόγραμμα (2131513640 / 2131513643 ώρες 10.00 – 18.00 και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου support.kinoumeilektrika@prv.ypeka.gr
Όταν περνεις 500 ευρώ και λες και καλά που δεν είμαι άνεργος πως θα πάρεις καινούργιο αυτοκίνητο ρε φίλε εδώ παπάκι δεν μπορούμε να πάρουμε παλεύουμε ακόμα με ένα δίχρονο jog πλάκα μας κάνουν;
κι όμως θα αναγκαστούμε να αγοράσουμε γιατί , το επόμενο βήμα των κυβερνώντων μετά από μερικά χρόνια θα είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας των συμβατικών αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας το τρικ της αυστηροποίησης των ορίων εκπομπής καυσαερίων.
Αλλά μου αρέσει που βγήκε ο γουρλομάτης τις προάλλες και έκανε ανακοινώσεις για τα υβριδικά αυτοκίνητα και για προστασία του περιβάλλοντος όταν το 80% της παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα γίνεται με καύση υδρογονανθράκων. Δεν θα καίμε δηλαδή βενζίνη και πετρέλαιο στο αυτοκίνητο αλλά θα καίμε κάρβουνο και φυσικό αέριο (μέσω της ΔΕΗ) για να φορτίζεται :p
Άσε που η δημιουργία δικτύου σημείων ταχυφόρτισης σε όλες τις μεγάλες εθνικές οδούς της χώρας είναι μεγάλο πακέτο για να φάνε οι ημέτεροι χρήμα.
Δηλαδή πιστεύουν ότι θα τρέξει ο Έλληνας να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο που και μετά την επιδότηση είναι πανάκριβο για την τσέπη του;! Ξέρουν πολλούς κάθε χρόνο που αγοράζουν αυτοκίνητό με τιμή εκκίνησης τα 30.000€ ; Εάν η οικονομική κατάσταση της χώρας ήταν στα επίπεδα του 2005 και υπήρχε απρόσκοπτη χρηματοδότηση από τις τράπεζες. Ναι τότε με αυτά τα μέτρα που πήρανε να τους έβγαινε αυτό που έχουν στο μυαλό. Τώρα απλά γελάμε με αυτά που σκέφτονται οι σύμβουλοι του πρωθυπουργού !
Ε θα πάνε 10 50 100 σουργελα να αγορασουν…μερικοι βουλευτές και επιχειρηματίες….αυτα…
Παρά σφίχτηκαν στις επιδοτήσεις,ανάλογα με το αυτοκίνητα και τις τιμές τους…Σιγά μην πάει ο κόσμος να χρεωθεί με ψείρες επιδοτήσεις. Για να επιμένουν πάλι μίζα μου μυρίζεται και εδώ.Κίνητρα της κακιάς ώρας δίνουν….