Έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών κι όπως φαίνεται από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οιδύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Στο ρεπορτάζ αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.
Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.
NICK 11 ΤΟ ΕΠΙΑΣΕΣ !!!!
ΣΩΣΤΟΣ
απο το ρεπορταζ βλεπεισ οτι προσπαθουν να κρυψουν τα απανωτα λαθη.
οι μελοθανατοι που τα οδηγουν κοιμουντε ορθιοι!
ειναι θεμα χρονου να γινει το κακο.
Δεν έχουν καταλάβει ότι θα ξαναγίνει ατύχημα με αυτές τις προδιαγραφές… Κανονικά μετά τα Τέμπη δεν έπρεπε να πατά Έλληνας στα τρένα της Ελλάδας μέχρι να λυθεί το θέμα από τις αρχές και μπουν κανονισμοί… Αλλά με τη διαφθορά που υπάρχει στην Ελλάδα θα κάνει τίποτα η Δικαιοσύνη; Έχει μείνει ανθρώπος που πιστεύει μετά από τόσα καλυμμένα σκάνδαλα ποπτικων; Λένε δε μπορούμε να παρέμβουμε λόγω Συντάγματος και δίνουν στη βουλή… Τι να πεις Να εύχεσαι να μην τύχει σε κάνα παιδί τους ..
Με τους αχαιρευτους
Για όσους δεν έχουν καταλάβει ακόμη. Τα τραίνα μάλλον δεν πρόκειται να αναβαθμιστούν γιατί έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα των αυτοκινητοδρόμων
Μαγκια κλανια του συγκεκριμενου μηχανοδηγου και κωλο φινιστρινι! Απ τα γιδια στο χωριο του επιασε δουλεια στον ΟΣΕ γκαζατος και τσογλανι παιζοντας με τις ζωες των συνανθρωπων του!
ο οδηγος του 1313 να φανταστω δουλευει κανονικα ε ?