Στην καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολουμένων και επιχειρήσεων μπαίνει από την 1η Νοεμβρίου η πλατφόρμα myDATA.
Ολα τα στοιχεία των τιμολογίων που εκδίδουν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία θα διαβιβάζονται υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας στα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ.
Οι επαγγελματίες που έχουν τζίρο έως 50.000 ευρώ τον χρόνο μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή timologio που δημιούργησε και προσφέρει δωρεάν η ΑΑΔΕ. Ηδη στην εφαρμογή έχουν εγγραφεί περίπου 10.000 επιχειρήσεις, αριθμός ο οποίος καθημερινά αυξάνεται, όπως αναφέρουν στελέχη της φορολογικής διοίκησης.
Λίγες ημέρες πριν από την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολογίων τους στην ΑΑΔΕ, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Τα δεδομένα, που αφορούν λογιστικά αρχεία για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και την ημερομηνία υποχρεωτικής ένταξης στην πλατφόρμα myDATA, διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και τις 31 Μαρτίου 2022.
Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των σχετικών στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.
Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση ειδικής φόρμας καταχώρισης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων, που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ, για τους υποχρέους που (διαζευκτικά): α) τα ετήσια ακαθάριστα έσοδά τους δεν υπερβαίνουν το ύψος των 50.000 ευρώ ή β) εκδίδουν έως και 50 τιμολόγια πώλησης ετησίως.
Οσοι έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 50.000 ευρώ και εκδίδουν άνω των 50 τιμολογίων παροχής υπηρεσιών ετησίως οφείλουν να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τα εκδιδόμενα παραστατικά μέσω των ειδικών εφαρμογών που διατίθενται στο εμπόριο ή χρησιμοποιούν τα λογιστικά γραφεία.
Μέσω της εφαρμογής «timologio», ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν το προφίλ τους, να συνθέσουν το πελατολόγιό τους, να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά τους (τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ.).
Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης-πελάτη (έξοδα).
Aποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και την ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών παραμένει ο χρήστης της εφαρμογής. Η εφαρμογή timologio δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.
Τα πράγματα ΔΕΝ είναι τόσο απλά.Πρέπει να περάσεις ΟΛΑ τα προίόντα με κωδικούς,ΟΛΟΥΣ τους πελάτες σου με τα στοιχεία τους,κάθε φορά που θα παίρνεις τιμολόγιο από προμηθευτή να τα περνάς ένα ένα τα προϊόντα και επειδη κάθε προμηθευτής έχει κι άλλους κωδικούς καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει και άλλα πολλά!Ποιός μικροεπαγγελματίας θα το κάνει όταν χρειάζεται να εξοικειωθείς και να μάθεις και το πρόγραμμα?Και άμα ξέρεις p/c οκ,αυτοί που δεν έχουν κάν Η/Υ στο κατάστημα τί κάνουν?
Το άλλο πάλι που πρέπει νάχεις ΠΑΝΤΑ λεφτά στον επαγγελματικό λογ/σμό σου (που υποχρεωτικά μας βάλαν και δηλώσαμε),ουτως ώστε μόλις χτυπάς απόδειξη στην ταμειακή σου να τραβάνε αυτοί αυτόματα το ΦΠΑ!!!!!
ΑΑΑΧΧΧΧΧ,,,Δεν χτυπιέται έτσι η φοροδιαφυγή Κύριοι…,..