Η Ελλάδα μετά από την παραγγελία των γαλλικών φρεγατών Belharra, προχωρά στην απόκτηση και γαλλικών φρεγατών Gowind.
Η Τουρκία προσπαθεί να απαντήσει στους ναυτικούς εξοπλισμούς της Ελλάδας με τη ναυπήγηση τριών φρεγατών I-class, όπως έγραψε το αμερικανικό Defense News. Όπως πάντα τα τελευταία 20 χρόνια η τουρκική αμυντική βιομηχανία θα έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ελλάδα.
«Η συμμετοχή της τοπικής βιομηχανίας για τα τρία πλοία θα είναι πιο σημαντική από τις ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων που έχουν ήδη γίνει», δήλωσε ο επικεφαλής της SSB Ismail Demir. «Τα πλοία θα είναι 100% τουρκικής σχεδίασης».
Μόνο τοπικά ναυπηγεία και ξένοι προμηθευτές υποσυστημάτων επιτρέπεται να υποβάλλουν προσφορές.
«Η SSB ευνόησε την ιδέα να προχωρήσουμε σε ένα ιδιωτικό ναυπηγείο, υπολογίζοντας ότι αυτή η επιλογή θα μπορούσε να δημιουργήσει ευκαιρίες εξαγωγής για την τοπική ναυπηγική βιομηχανία», δήλωσε ο αμυντικός αναλυτής Ozgur Eksi . «Το Πολεμικό Ναυτικό, από την άλλη πλευρά, ήθελε να ναυπηγήσει το πλοίο στο δικό του ναυπηγείο, αναφέροντας ότι πιθανή τροποποίηση των προδιαγραφών ή του σχεδιασμού κατά τη διαδικασία κατασκευής θα είχε επιπλέον κόστος εάν η σύμβαση ανατεθεί σε ιδιωτικό ναυπηγείο».
«Αναμένουμε ότι σχεδόν 250 εταιρείες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα φρεγατών», δήλωσε στο Defense News ένας αξιωματούχος της SSB, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Οι τρεις φρεγάτες θα είναι το έκτο, το έβδομο και το όγδοο πλοίο στο πλαίσιο του εθνικού προγράμματος κορβέτας MILGEM της Τουρκίας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η Τουρκία έχει ναυπηγήσει τέσσερις κορβέτες κατηγορίας Ada. Τα TCG Heybeliada, TCG Buyukada, TCG Burgazada και TCG Kinaliada που τέθηκαν σε υπηρεσία το 2011, 2013, 2018 και 2019. Το πέμπτο πλοίο που ναυπηγείται επί του παρόντος στο πλαίσιο του προγράμματος MILGAM είναι η φρεγάτα I-class TCG Istanbul.
Σύμφωνα με την SSB, το 75% των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή αυτών των πλοίων προέρχονταν από την τοπική αγορά.
Πηγή: militaire.gr