Ο τρόπος με τον οποίο οι Βρετανοί προσεγγίζουν τα χριστουγεννιάτικα δώρα φαίνεται πως έχει αλλάξει, καθώς νέα έρευνα υπογραμμίζει μια στροφή από τα υλικά δώρα σε αυτά των ουσιαστικών εμπειριών.
Ως αποτέλεσμα εν όψει του νέου έτους, το 30% των Βρετανών σχεδιάζει να ταξιδέψει περισσότερο το 2025.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 3η θέση ως αγαπημένος προορισμός με 22%, ενώ στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκεται η Ιταλία με 27% και η Ισπανία με 23% αντίστοιχα.
Αυτό αναφέρουν τα στοιχεία από πρόσφατη έρευνα της easyJet Holidays σε 2.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτοντας ότι το 86% των ανθρώπων δεν μπορούν να θυμηθούν όλα τα δώρα που έλαβαν τα περασμένα Χριστούγεννα.
Το δίλημμα του ανεπιθύμητου δώρου
Παρά την αναμενόμενη εθνική μέση δαπάνη 321 λιρών για χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος, πολλά δώρα δεν αγαπήθηκαν. Οι Βρετανοί αναφέρουν ότι λαμβάνουν δύο ανεπιθύμητα δώρα κάθε χρόνο, με το 42% να δωρίζει αυτά τα αντικείμενα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και το 37% να επιλέγει να κάνει ξανά δώρο.
Ένα επιπλέον 16% στρέφεται σε πλατφόρμες μεταπώλησης όπως το eBay ή το Vinted, με αποτέλεσμα κατά μέσο όρο απορριπτόμενα δώρα αξίας 55 λιρών ανά ενήλικα ετησίως.
Hot τάση τα ταξίδια εμπειριών για τους Βρετανούς
Σχεδόν οι μισοί (49%) Βρετανοί προτιμούν πλέον να λαμβάνουν ταξιδιωτικά κουπόνια ή διακοπές σε σχέση με τυπικά δώρα όπως ρούχα, gadgets ή κοσμήματα.
Τα εισιτήρια συναυλιών (43%), οι θεατρικές εμπειρίες (41%) και οι ημέρες spa (33%) είναι από τα πιο επιθυμητά δώρα.
Το 13% θα προτιμούσε να παραιτηθεί εντελώς από τα φυσικά δώρα εάν οι φίλοι και η οικογένεια συνεισέφεραν στο ταμείο ταξιδιού τους.
Η ελκυστικότητα των δώρων που βασίζονται στην εμπειρία έγκειται στην ικανότητά τους να δημιουργούν μόνιμες αναμνήσεις.