8 Δεκεμβρίου 1969. Η ώρα ήταν 20:50, όταν ένας τεράστιος θόρυβος τρόμαξε τους κάτοικους Κερατέας
Πάνω από τα κεφάλια τους πετούσε ένα αεροσκάφος της Ολυμπιακής το οποίο πέρασε ξυστά από τον τρούλο του Αγίου Δημητρίου και κατευθυνόταν στο Κερατοβούνι. Σε λίγα λεπτά συνετρίβη στην πλαγιά του βουνού, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 85 επιβάτες και το πενταμελές πλήρωμα. Ήταν το μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα που έγινε ποτέ στη χώρα.
Το αεροσκάφος, τετρακινητήριο DC-6Β, εκτελούσε την πτήση 945 της Ολυμπιακής. Είχε απογειωθεί στις 20:04 από τα Χανιά και είχε προορισμό την Αθήνα. Κυβερνήτης ήταν ο 35χρονος Σπύρος Κουλουμουδιώτης και συγκυβερνήτης ο 37χρονος Γρηγόρης Γρηγοράκης. Αν και ήταν νέοι σε ηλικία, ήταν αρκετά έμπειροι και προέρχονταν από την πολεμική αεροπορία. Ιπτάμενος Μηχανικός στην πτήση ήταν ο 36χρονος Αγησίλαος Παπαγεωργίου και το πλήρωμα συμπλήρωναν οι νεαρές αεροσυνοδοί, η 22χρονη Μαρίνα Μάσχα και η 21χρονη Μάρθα Πιταούλη, οι οποίες είχαν προσληφθεί πριν από λίγους μήνες από την Ολυμπιακή.
Εκείνο το βράδυ ο καιρός ήταν άστατος. Έντονες καταιγίδες και δυνατοί νοτιοδυτικοί άνεμοι άρχιζαν περίπου στο ύψος της περιοχής της Μήλου και έφταναν μέχρι την Αττική. Όταν το αεροσκάφος βρέθηκε μεταξύ Μήλου – Αθήνας τα καιρικά φαινόμενα άρχισαν να το χτυπούν αλύπητα.
Στις 20:41’ το αεροσκάφος ανέφερε στον έλεγχο Προσέγγισης Αθηνών διέλευση πάνω από το Σούνιο στα 5.000 πόδια. Ενώ θα έπρεπε να κατευθυνθεί προς το Ελληνικό το αεροπλάνο πετούσε προς εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, προς τα βουνά της Κερατέας. Οι πιλότοι δεν απαντούσαν στον πύργο ελέγχου. Το αεροπλάνο έκανε βουτιά στη νότια πλαγιά της κορυφογραμμής με αποτέλεσμα να συντρίβει με το εμπρόσθιο τμήμα σε χαράδρα. Η άτρακτος αποκολλήθηκε και εκσφεδονίστηκε με τους νεκρούς επιβάτες σε μία περίμετρο 1.500 μέτρων. Οι 90 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν ακαριαία.
Ένας ανθυπασπιστής με μερικούς χωροφύλακες και κάτοικους της Κερατέας ανέβηκαν στο βουνό λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα και οι εικόνες που αντίκρισαν ήταν φρικιαστικές. Η φωτιά έκαιγε τα συντρίμμια, ενώ όλοι οι επιβάτες ήταν νεκροί. Η είδηση μεταδόθηκε και από την τηλεόραση στα γραφεία της Ολυμπιακής στην οδό Όθωνος στην Αθήνα και στα Χανιά εκτυλίχθηκαν τραγικές σκηνές.
Την επόμενη ημέρα η εικόνα ενός άντρα που κρατούσε τα παπούτσια της νεκρής γυναίκας του και το νεκρό μωρό που μετέφεραν οι διασώστες, συγκλόνιζαν την Ελλάδα.
Η έκθεση για αιτία της συντριβής του αεροσκάφους ανέφερε ότι η σημαντική εκτροπή του αεροσκάφους από το προκαθορισμένο ίχνος σε συνδυασμό με την κάθοδό του σε ύψος πολύ χαμηλότερο των επιτρεπόμενων 3.000 ποδών το οδήγησε στη συντριβή.
Το δυστύχημα αποδόθηκε σε εσφαλμένη εκτίμηση του πληρώματος που παρέκκλινε την πορεία του για να αποφύγει το «φράγμα καταιγίδων».
Όπως και να έχει η αεροπορική τραγωδία στην Κερατέα ήταν το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα που είχε γίνει μέχρι τότε και σόκαρε την κοινωνία.