Η αόρατη λίστα των 868 προϊόντων με μείωση τιμής

Κοινοποίηση:
ΜΑΡΚΕΤ

«Άφαντη» είναι η λίστα των 868 προϊόντα με τη «μόνιμη μειωμένη τιμή του -5%» με τους καταναλωτές να πηγαίνουν στα τυφλά για τα καθημερινά τους ψώνια.
Η ιστοσελίδα τoυ Υπουργείου Ανάπτυξης e- katanalotis δεν έχει καμία αναφορά στην πολυπόθητη λίστα των προϊόντων όπως και η ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ένα εργαλείο αντιμετώπισης της ακρίβειας όπως ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και η κυβέρνηση μετά τις πρόσφατες επισκέψεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι μία κρυφή λίστα.
Η λίστα των 868 προϊόντων είναι ένα έγγραφο …καταχωνιασμένο σε κάποιο γραφείο του υπουργείου Ανάπτυξης.
Μπορεί οι καταναλωτές να βλέπουν τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά δεν είναι σε θέση να κάνουν σύγκριση στα ταμπελάκια με την αναγραφή του -5% σε σχέση με τις υποσχέσεις που έδωσε η βιομηχανία.

Ο e- katanalotis δεν …ξέρει τα 868 προϊόντα

Η ιστοσελίδα e-katanalotis διαθέτει χώρο προβολής για το «καλάθι του νοικοκυριού», τις προσφορές των σούπερ μάρκετ όπως και τις τιμές προϊόντων ανά αλυσίδα.
Την ίδια στιγμή η Επιτροπή Ανταγωνισμού παίρνει το …όπλο της κατά της ακρίβειας βάζοντας στο στόχαστρο τις υψηλές τιμές των απορρυπαντικών που έχει η εγχώρια αγορά σε σχέση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντιμέτωπη με τις πολυεθνικές των απορρυπαντικών

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού τρέχει έρευνα από τις αρχές του έτους με επίκεντρο τα απορρυπαντικά. Τα συμπεράσματα της έρευνας θα έχουν αποτυπωθεί σε χαρτί μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου.
Ο στόχος της έρευνας είναι να αποδείξει ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι που διαχειρίζονται τα επώνυμα προϊόντα καθαριότητας για τα νοικοκυριά εκμεταλλεύονται τη δεσπόζουσα θέση που κατέχουν στην αγορά και διαμορφώνουν τις τιμές με βάση τη «δύναμή τους».
Όλα θα κριθούν ανά προϊόν το οποίο έχει μερίδιο αγοράς στο 40% Στο ενδεχόμενο οι διοικήσεις των ελεγχόμενων εταιρειών και προϊόντων εμφανίσουν στοιχεία με μερίδια αγοράς κάτω του 40%, η Επιτροπή Ανταγωνισμού με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία θα περιοριστεί σε συστάσεις.

Οι κανόνες του ελεύθερου και αθέμιτου ανταγωνισμού

Το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχει υιοθετηθεί από το εσωτερικό δίκαιο περί ελεύθερου ανταγωνισμού δεν είναι σε θέση να «ανοίξει» θέμα τιμής ανά προϊόν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποποιείται το ρόλο της παλιάς και ένδοξης Αγορανομίας η οποία σε καθεστώς επιτηρούμενης αγοράς μπορούσε να επιβάλλει τις τελικές τιμές προσδιορίζοντας το περιθώριο κέρδους.
Η εγχώρια αγορά πλέον κινείται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες που θέλουν ελεύθερη την αγορά και λειτουργεί κάτω από τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων.
Το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης έχει αρκετά δικαιώματα μέσα από το δίκαιο των καταναλωτών που ερευνά πρακτικές περί αθέμιτου ανταγωνισμού που μπορεί εν μέρει να φτάνει μέχρι τις τελικές τιμές.

«Χρυσάφι» οι τιμές των απορρυπαντικών στην εγχώρια αγορά

Τα απορρυπαντικά ρούχων είναι ακριβότερα έως και 361% στην εγχώρια αγορά σε σχέση με τη φθηνότερη χώρα της Ε.Ε.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ? ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΑΚΡΙΒΩΤΕΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. . ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Comments are closed.