Η επιστροφή του Χίτλερ μέσω AI – Viral βίντεο κατακλύζουν το διαδίκτυο

Κοινοποίηση:
hitler-adolf

Η διάδοση της προπαγάνδας

Η επεξεργασμένη μορφή των ομιλιών του Χίτλερ χρησιμοποιεί φθηνά εργαλεία AI για την κλωνοποίηση της φωνής του, με στόχο να παρουσιάζει τα λόγια του στα αγγλικά, ωραιοποιώντας την εικόνα του ως “ήρωα” ή ως κάποιον που “παρεξηγήθηκε”. Ομάδες ακροδεξιών εξτρεμιστών εκμεταλλεύονται αυτή την τεχνολογία για να επαναφέρουν τις ιδέες του Χίτλερ στο προσκήνιο, διευκολύνοντας τη διασπορά αυτών των ιδεών σε νεανικά κοινά που είναι ευάλωτα στη διαδικτυακή ριζοσπαστικοποίηση.

Το αποτύπωμα στο διαδίκτυο

Έρευνες δείχνουν ότι βίντεο με ομιλίες του Χίτλερ έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές μόνο μέσα στο 2024. Ένα συγκεκριμένο βίντεο στο TikTok, που περιείχε αποσπάσματα της ομιλίας του Χίτλερ για το “πραξικόπημα της μπυραρίας”, απέσπασε πάνω από 1 εκατομμύριο προβολές και 120.000 likes πριν αφαιρεθεί. Παρόμοιο περιεχόμενο έχει καταγραφεί να κυκλοφορεί ευρέως και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συχνά χωρίς να φέρει εμφανή ναζιστικά σύμβολα ή ενδείξεις προπαγάνδας, καθιστώντας το πιο δύσκολο να εντοπιστεί και να αποσυρθεί.

Επικίνδυνες στρατηγικές και ηθικά διλήμματα

Οι δημιουργοί αυτών των βίντεο χρησιμοποιούν AI για να επαναδιατυπώσουν ιστορικά γεγονότα και να ανακατασκευάσουν την εικόνα του Χίτλερ. Η χρήση AI επιτρέπει την αφαίρεση του αρχικού γερμανικού περιεχομένου και την αντικατάστασή του με αγγλικά, προσφέροντας στους νέους μια εκδοχή της ιστορίας που αποδυναμώνει τα εγκλήματα του ναζισμού. Σχολιαστές και ακροδεξιές ομάδες καυχώνται για το πόσο εύκολα οι νέες γενιές εκτίθενται σε αυτές τις διαστρεβλωμένες απόψεις.

Σύμφωνα με μελέτες του Ινστιτούτου Στρατηγικού Διαλόγου και άλλων οργανισμών, αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούνται στρατηγικά για να επηρεάσουν νέους που ενδέχεται να μην είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία, οδηγώντας τους σε επικίνδυνες ριζοσπαστικές απόψεις. Ταυτόχρονα, τα σχόλια που συνοδεύουν αυτά τα βίντεο αποκαλύπτουν το βάθος της παραπληροφόρησης, με φράσεις όπως “Ήταν ήρωας” και “Ίσως δεν ήταν ο κακός”.

Παρά τις προσπάθειες των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης να ελέγξουν το περιεχόμενο, οι αλγόριθμοι συχνά ενισχύουν τέτοιου είδους βίντεο. Στο X, τα βίντεο με ομιλίες του Χίτλερ συγκέντρωσαν πάνω από 11 εκατομμύρια προβολές μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, δείχνοντας τη δυσκολία στον έλεγχο της εξάπλωσης της προπαγάνδας.

Οι εταιρείες τεχνολογίας αντιμετωπίζουν ηθικά και πρακτικά διλήμματα, καθώς η τεχνολογία AI εξελίσσεται ταχύτατα, καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό και την αφαίρεση τέτοιου περιεχομένου εγκαίρως. Επιπλέον, η απουσία εμφανών ενδείξεων προπαγάνδας στα βίντεο δυσκολεύει τη δουλειά των αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση του ακραίου περιεχομένου.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response