Η… κατάρα των δρόμων συνεχίζεται κανονικά στην χώρα μας, με δύο σοβαρά τροχαία να λαμβάνουν τόπο στη Γλύφα και τη Ρόδο, με απολογισμό δύο νεκρούς και δύο τραυματίες.
Αρχικά, πρόκειται για έναν 22χρονο από το Βόλο σχετικά με το ατύχημα στη Γλύφα. Το τροχαίο σημειώθηκε στον παλάπλευρο της Εθνικής όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ένας 37χρονος επίσης από τον Βόλο παραβίασε στοπ και τραυμάτισε θανάσιμα τον 22χρονο οδηγό της μηχανής και ελαφρά τον συνεπιβάτη του 21 ετών.
Ο 22χρονος είχε κατεύθυνση από Γλύφα προς Βόλο και ο οδηγός του αυτοκινήτου αντίστροφη. Ο νεαρός συνεπιβάτης της μηχανής μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Λαμίας και ο 37χρονος οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη.
Αναφορικά με τη Ρόδο, το τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 10 το βράδυ της Παρασκευής (13/8) στο 3ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Ρόδου – Καλλιθέας, όταν μια μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη και χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για τον απεγκλωβισμό των επιβαινόντων στο αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ένα άτομο είναι νεκρό, ενώ υπάρχουν δύο σοβαρά τραυματίες.
Αξιωματικοί της Τροχαίας Ρόδου αναζητούν στοιχεία και μαρτυρίες προκειμένου να εξακριβωθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη τροχαίο δυστύχημα.
Τι κάνουμε σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος
Αυτό που πρώτα από όλα πρέπει να γίνει σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, είναι, οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να σταματήσουν στο σημείο και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προειδοποίησης των άλλων οδηγών πχ με την χρήση τριγώνου, ότι έχει γίνει κάποιο ατύχημα, ώστε να μπορέσει να διεξαχθεί ομαλά η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων.
Επειδή η μετακίνηση των οχημάτων είναι πιθανό να αλλάξει κάποια δεδομένα στον τόπο του ατυχήματος και να επηρεαστεί το θέμα της υπαιτιότητας συνιστάται να μην μετακινούνται τα οχήματα.
Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων, τυχαίνει τα οχήματα να είναι σε τέτοιο σημείο, ώστε να πρέπει να μετακινηθούν, τόσο για να διευκολύνουν την κυκλοφορία, όσο και γενικότερα για θέμα ασφάλειας.
Σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται πριν την μετακίνηση οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να τραβήξουν κάποιες φωτογραφίες χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ότι διατηρούν στο αρχείο τους την αρχική θέση των οχημάτων για μελλοντική χρήση από την ασφαλιστική τους εταιρία ή τις Αστυνομικές Αρχές.
Κλήση στην φροντίδα ατυχήματος και δήλωση ευθύνης
Αφού διασφαλιστεί η ομαλή κυκλοφορία των διερχομένων οχημάτων, οι εμπλεκόμενοι οδηγοί πρέπει να καλέσουν την Φροντίδα Ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν. Η Φροντίδα Ατυχήματος είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο και το αντίστοιχο τηλέφωνο Φροντίδας Ατυχήματος της ΕΛΠΑ Ασφάλειες είναι το 2106898710.
Η φροντίδα ατυχήματος θα φωτογραφίσει το σημείο του ατυχήματος και τα εμπλεκόμενα οχήματα και θα καλέσει τους οδηγούς, να συμπληρώσουν το έγγραφο δήλωσης ατυχήματος, όπου θα αναφέρονται οι ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος. Σημαντικό για την ομαλή διεκπεραίωση της αποζημίωσης είναι η ξεκάθαρη αποδοχή ευθύνης, η οποία θα αποτυπώνεται στις εκάστοτε δηλώσεις του κάθε εμπλεκόμενου.
Ανταλλαγή στοιχείων οδηγών και μαρτύρων
Επιτακτική ανάγκη είναι πάντως, τα εμπλεκόμενα μέρη να ανταλλάσσουν μεταξύ τους στοιχεία, ενώ, πολύ σημαντικό είναι, σε περίπτωση που υπάρχουν μάρτυρες, να κρατηθούν και τα στοιχεία των μαρτύρων, καθώς μπορεί στο μέλλον, να διαφωτίσουν ως προς τις συνθήκες του ατυχήματος.
Σε κάθε περίπτωση, η φροντίδα ατυχήματος καταγράφει από τη μεριά της, όλα τα διαθέσιμα σε αυτή στοιχεία.
Πότε επιβάλλεται η κλήση στην Τροχαία
Καλό είναι πάντα, πέρα από την βοήθεια ατυχήματος να γίνεται και η αντίστοιχη κλήση στον σταθμό της Τροχαίας της περιοχής, ώστε να καταγραφεί το συμβάν. Το απόσπασμα της Τροχαίας είναι βασικό στοιχείο για την αποζημίωση του οδηγού που δεν φέρει ευθύνη, εφόσον είναι υπογεγραμμένο από τα εμπλεκόμενα μέρη και η μία πλευρά δέχεται την υπαιτιότητα.
Στο απόσπασμα της καταγραφής της Τροχαίας καλούνται να υπογράψουν οι εμπλεκόμενοι οδηγοί και να περιγράψουν στο αστυνομικό όργανο τις πορείες τους.
Με βάση το υπογεγραμμένο έντυπο της Τροχαίας είναι εύκολο για την ασφαλιστική εταιρία να βγάλει συμπέρασμα, ως προς το πώς εκινείτο ο ένας και ο άλλος οδηγός, και το ποιος φέρει την ευθύνη. Μάλιστα, στην καταγραφή της Τροχαίας αναφέρονται σε ειδικό σημείο οι υπάρχουσες σημάνσεις, όπως μία σήμανση ΣΤΟΠ, οπότε αν ένας οδηγός υπογράψει το σχετικό έγγραφο, ότι είχε πορεία στην οποία υπήρχε ΣΤΟΠ, εξάγονται και τα ανάλογα συμπεράσματα.
Τι κάνουμε σε περίπτωση τραυματισμού
Στις περιπτώσεις, όπου έχουμε τραυματισμό, θα πρέπει να κληθεί άμεσα η αρμόδια αστυνομική αρχή, για να καταγράψει το συμβάν, τα εμπλεκόμενα μέρη να καλέσουν άλλες Αρχές όπως το ΕΚΑΒ, πυροσβεστική και να φροντίσουν για την διασφάλιση της ασφάλειας του τραυματία.
Οι τραυματίες δεν πρέπει ποτέ να μετακινούνται. Εάν τραυματίας είναι ένας μοτοσικλετιστής που φοράει κράνος και είναι στο οδόστρωμα, μία προσπάθεια βοήθειας ώστε να βγάλουμε το κράνος του, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά ή να επιδεινώσει τον τραυματισμό του. Οι οδηγοί θα πρέπει να περιμένουν το ΕΚΑΒ, κάνοντας όσες ενέργειες απαιτούνται, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια του τραυματία, μέχρι να επιληφθούν οι αρμόδιες Αρχές.