Η ομάδα δικυκλιστών της Πυροσβεστικής που καταργήθηκε το 2017 -Πώς θα είχε βοηθήσει

Κοινοποίηση:
thiseas-mixani-708_0

Παρ’ όλες τις προσπάθειες αποποίησης κάθε ευθύνης των αρμόδιων αρχών και ειδικα της πυροσβεστικής σχετικά με την τραγωδία στο Μάτι.Αυτό που σίγουρα έγινε αντιληπτό ήταν η έλλειψη έγκαιρου εντοπισμού και προειδοποίησης για τις εστίες πυρκαγιάς.

Στο τελευταίο θα είχε βοηθήσει σίγουρα η ομάδα Θησέας, η ομάδα 100 δικυκλιστών πυροσβεστών με πάνω από 50 μηχανές.
Αποστολή της ήταν περιπολίες σε ευαίσθητες για πυρκαγιές περιοχές και θα κατεύθυναν κατοίκους σε περιπτώσεις εκκένωσης.

Η συγκεκριμένη ομάδα δημιουργήθηκε το 2010 με την ονομασία «Ηφαιστος». Τότε 750 εποχικοί πυροσβέστες και 100 μοτοσυκλέτες 250 κυβικών, έκαναν περιπολίες σε 135 τομείς εκ των οποίων οι 60 ήταν σε Αττική και οι 75 στην περιφέρεια.

Η ομάδα τελικά υπολειτουργούσε τα επόμενα χρόνια και το 2013 επαναδραστηριοποιήθηκε με την ονομασία «Θησέας». Η εν λόγω ομάδα προβλεπόταν στο νόμο Δένδια, όμως το 2017 αδρανοποιήθηκε.

Οι μηχανές παροπλίστηκαν και τελικά καταργήθηκε η λειτουργία της ομάδας Οι μηχανές παροπλίστηκαν και τελικά καταργήθηκε η λειτουργία της ομάδας

Τις 110 μηχανές στη συγκεκριμένη ομάδα της είχε δωρίσει στην Πυροσβεστική το 2010 η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Υπενθυμίζεται πως οι μοτοσικλετιστές της Π.Υ. θα περιπολούσαν κυρίως στην Αττική, τις λεγόμενες «θερμές» ώρες της ημέρας (από 11 π.μ. έως 9 μ.μ.), σε Υμηττό, Πεντέλη, Πάρνηθα.
Ο ρόλος της ομάδας ήταν κομβικός. Αντίθετα με τα πυροσβεστικά οχήματα, μπορούσε να κινηθεί γρήγορα σε δύσβατες περιοχές εκτός δρόμου και να εντοπίζει άμεσα μια νέα πυρκαγιά. Επίσης, η παρουσία της στο δάσος απέτρεπε τη δράση εμπρηστών.

Ενδεικτικό είναι πως το 2013 σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής το προσωπικό της ομάδας «Θησέας» στην Αττική έχει πρώτο εντοπίσει 20 νέες πυρκαγιές και έχει ειδοποιήσει άμεσα το 199, με αποτέλεσμα την άμεση κατάσβεσή τους. Επιπλέον, στις επιχειρήσεις κατάσβεσης των πυρκαγιών σε Θρακομακεδόνες, Μαραθώνα και Μαρκόπουλο, οι δικυκλιστές της ομάδας «Θησέας» κατηύθυναν τις υδροφόρες (ειδικότερα αυτές που είχαν έρθει από Μεσολόγγι, Κοζάνη, Θεσσαλονίκη κ.α.) μέσα από αγροτικούς δρόμους ώστε να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην εστία της φωτιάς.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: