Η Air France σέρβιρε ψεύτικα kosher γεύματα σε Εβραίους ταξιδιώτες

Κοινοποίηση:
1.9666759-630x400

Η Air France βρίσκεται αντιμέτωπη με κατηγορίες ότι το πλήρωμά της εξαπάτησε Εβραίους επιβάτες, σερβίροντάς τους ψεύτικα kosher γεύματα σε πτήση από τον Μαυρίκιο στο Παρίσι.

Το 12ωρο αυτό ταξίδι έχει προκαλέσει οργή και ερωτήματα σχετικά με την ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών.

Το περιστατικό, το οποίο ανέδειξε πρώτο το φόρουμ DansDeals, έχει οδηγήσει σε αντικρουόμενες δηλώσεις μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και μιας επιβάτιδας, επιτείνοντας την κρίση δημοσίων σχέσεων.

Η Ντιβόρα Μαρινέλι, η οποία ταξίδευε με την οικογένειά της –οκτώ άτομα ηλικίας από 3 έως 73 ετών–, δήλωσε ότι είχαν προπαραγγείλει kosher γεύματα για την πτήση.

Στον έλεγχο επιβίβασης, ενημερώθηκαν ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες kosher επιλογές λόγω έλλειψης τροφοδοσίας.

Ωστόσο, αφού το αεροσκάφος απογειώθηκε, οι αεροσυνοδοί παρουσίασαν δίσκους με την ένδειξη «KSML» (kosher meal, δηλαδή kosher γεύμα) – τον κωδικό της αεροπορικής εταιρείας για τα kosher γεύματα.

Η Μαρινέλι ισχυρίζεται ότι το πλήρωμα είχε γράψει την ένδειξη χειρόγραφα πάνω σε τυπικά γεύματα, παραπλανώντας την οικογένειά της ώστε να πιστέψει ότι ήταν kosher.

«Έτρεξα να τους σταματήσω, αλλά κάποια από τα παιδιά μου είχαν ήδη αρχίσει να τρώνε», έγραψε η Μαρινέλι στο φόρουμ DansDeals.

Υποστηρίζει ότι ο γιος της ρώτησε μια αεροσυνοδό αν το γεύμα ήταν kosher και εκείνη του έδωσε ψευδή διαβεβαίωση.

Όταν η Μαρινέλι αντιμετώπισε τον επικεφαλής ιπτάμενο φροντιστή, το πλήρωμα φέρεται να παραδέχθηκε ότι ένας υπάλληλος είχε γράψει το «KSML» πάνω στους δίσκους – κάτι που, σύμφωνα με την ίδια, καταγράφηκε και σε αναφορά εντός του αεροσκάφους.

Η απάντηση της Air France
Η Air France αμφισβητεί αυτή την αφήγηση. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη διάδοση της είδησης στο διαδίκτυο, η εταιρεία ανέφερε ότι ένα πρόβλημα με τον τοπικό προμηθευτή οδήγησε στην αντικατάσταση των kosher γευμάτων με χορτοφαγικούς δίσκους, οι οποίοι έφεραν την ένδειξη «KSML» για ταυτοποίηση, όχι για εξαπάτηση.

«Οι επιβάτες ενημερώθηκαν στο αεροδρόμιο ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα kosher γεύματα», ανέφερε η Air France, προσθέτοντας ότι ήταν ενήμεροι πως θα λάμβαναν χορτοφαγικές εναλλακτικές.

Η εταιρεία επιμένει ότι το πλήρωμα ενήργησε καλόπιστα, προσφέροντας «κατάλληλα διατροφικά είδη» και παρέχοντας κουπόνια αποζημίωσης αξίας 30€ ανά άτομο.

Η Μαρινέλι απορρίπτει αυτόν τον ισχυρισμό, υποστηρίζοντας ότι δεν ενημερώθηκε ποτέ για τη χορτοφαγική αντικατάσταση και πως θα είχε αρνηθεί το γεύμα αν το γνώριζε.

Δηλώνει ότι η αναφορά του επικεφαλής ιπτάμενου φροντιστή επιβεβαιώνει πως ένα μέλος του πληρώματος παραπλάνησε τον γιο της, ισχυριζόμενο ότι το γεύμα ήταν kosher.

Το DansDeals ζήτησε από την Air France να δημοσιοποιήσει την αναφορά και να σχολιάσει περαιτέρω, αλλά στις 25 Φεβρουαρίου η εταιρεία απάντησε:

«Δεν έχουμε κανένα επιπλέον σχόλιο πέρα από την ανακοίνωση που ήδη δώσαμε».

Διπλά μέτρα και σταθμά στις αεροπορικές διατροφικές πολιτικές;
Το περιστατικό έχει πυροδοτήσει συζήτηση σχετικά με τον τρόπο που οι αεροπορικές εταιρείες χειρίζονται τις ειδικές διατροφικές ανάγκες των επιβατών.

Το DansDeals διερωτάται αν η αντίδραση της Air France θα ήταν διαφορετική αν το θέμα αφορούσε αλλεργία σε ξηρούς καρπούς, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχει δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι, αν και οι παραβιάσεις των kosher προτύπων δεν εγκυμονούν άμεσο κίνδυνο για την υγεία –όπως μια αλλεργική αντίδραση–, υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των θρησκευόμενων επιβατών, ειδικά σε πολύωρες πτήσεις όπου οι εναλλακτικές είναι περιορισμένες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Air France έρχεται αντιμέτωπη με ζήτημα kosher γευμάτων.

Το 2022, προβλήματα στον εφοδιασμό είχαν διαταράξει την παροχή kosher φαγητού σε πτήσεις από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης.

Παρόμοια περιστατικά έχουν καταγραφεί και σε άλλες εταιρείες – το 2018, η Wow Air δέχθηκε κριτική επειδή παρουσίασε γεύματα ως kosher χωρίς πιστοποίηση.

Μέχρι στιγμής, η Air France δεν έχει ανακοινώσει κανένα σχέδιο για εκπαίδευση του προσωπικού ή αλλαγές στις διαδικασίες, αφήνοντας επιβάτες όπως η Μαρινέλι δυσαρεστημένους με την αποζημίωση των 30€.

Καθώς η εταιρεία παραμένει αμετακίνητη στη θέση της, η διαμάχη συνεχίζεται και οι φωνές που απαιτούν διαφάνεια γίνονται όλο και πιο δυνατές.

Τι είναι kosher γεύμα
Ένα kosher γεύμα είναι ένα γεύμα που παρασκευάζεται σύμφωνα με τους εβραϊκούς διατροφικούς νόμους (kashrut). Αυτοί οι νόμοι καθορίζουν:

✅ Επιτρεπτές τροφές: Επιτρέπονται μόνο συγκεκριμένα είδη κρέατος (όπως βοδινό, αρνί και κοτόπουλο), αλλά απαγορεύεται το χοιρινό και τα οστρακοειδή.

✅ Διαχωρισμός γαλακτοκομικών και κρέατος: Δεν πρέπει να καταναλώνονται ή να παρασκευάζονται μαζί.

✅ Σφαγή και προετοιμασία: Το κρέας πρέπει να προέρχεται από ζώα που έχουν σφαγιαστεί με συγκεκριμένο τρόπο (shechita) και να μην περιέχει αίμα.

✅ Επιθεώρηση και πιστοποίηση: Τα kosher γεύματα επιθεωρούνται και σφραγίζονται από ραβινικές Αρχές για να διασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων.

Στις αεροπορικές πτήσεις, τα kosher γεύματα πρέπει να είναι σφραγισμένα από πιστοποιημένο εργοστάσιο και να μην ανοιχτούν πριν φτάσουν στον επιβάτη, ώστε να αποφεύγεται η επιμόλυνση.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response