Σήμερα στην πόλη Αλεξάνδρεια της Βιρτζίνια, ξεκίνησε η διαδικασία εκδίκασης της μήνυσης που έχει καταθέσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατά της Google, κατηγορώντας την για μονοπωλιακή συμπεριφορά.
Η μήνυση, η οποία προήλθε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και μια συμμαχία Πολιτειών, υποστηρίζει ότι η Google κατέχει κυρίαρχη θέση στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων και έχει εκμεταλλευτεί αυτή τη δύναμη για να περιορίσει την καινοτομία και τον ανταγωνισμό.
Η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, ανακοίνωσε ότι πέρυσι είχε έσοδα άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στους χρήστες του Διαδικτύου.
Από την πλευρά της, η Alphabet ισχυρίζεται ότι η επιτυχία της οφείλεται στην «αποτελεσματικότητα» των υπηρεσιών που προσφέρει. Ωστόσο, οι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά για να αποδυναμώσει τους ανταγωνιστές της.
Είναι η δεύτερη μεγάλη υπόθεση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας που αντιμετωπίζει ο τεχνολογικός γίγαντας στις ΗΠΑ: Τον Αύγουστο, ένας δικαστής έκρινε ότι η κυριαρχία της Google στην διαδικτυακή αναζήτηση είναι παράνομη, χωρίς ωστόσο να έχουν ακόμη ανακοινωθεί οι ποινές.
Η Google εν τω μεταξύ υποστηρίζει ότι είναι μόνο μία από τις πολλές εκατοντάδες εταιρείες που διευκολύνουν την τοποθέτηση ψηφιακών διαφημίσεων ενώπιον των καταναλωτών.
Υποστηρίζει ότι ο ανταγωνισμός στον ψηφιακό διαφημιστικό χώρο αυξάνεται, δεν συρρικνώνεται – αναφέροντας την αυξημένη ανάπτυξη διαφημίσεων και τα έσοδα για εταιρείες όπως η Apple, η Amazon και η TikTok ως απόδειξη σε μια ανάρτηση ιστολογίου που απαντά στη μήνυση του DoJ το 2023.
Και οι δύο πλευρές θα παρουσιάσουν τις υποθέσεις τους στον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ, Leonie Brinkema, ο οποίος αναμένεται να εκδώσει ετυμηγορία.
Οι ΗΠΑ δεν είναι η μόνη χώρα όπου οι ρυθμιστικές αρχές είναι δυσαρεστημένοι με τις τεχνολογικές επιχειρήσεις διαφημίσεων της Google.
Την Παρασκευή, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι πιστεύει ότι η Google καταχράται την κυριαρχία της στον κλάδο της τεχνολογίας διαφημίσεων, σύμφωνα με τα ευρήματα της αρχικής έρευνάς της.
Είπε ότι διαπίστωσε ότι η Google χρησιμοποίησε μη θεσμικές πρακτικές για να κυριαρχήσει στην αγορά της τεχνολογίας διαδικτυακής διαφήμισης – και η δυνητικά παράνομη συμπεριφορά θα μπορούσε να βλάψει χιλιάδες εκδότες και διαφημιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Με πληροφορίες από: Google’s lucrative ad tech business goes on trial