«Πράσινο φως» άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με δύο αποφάσεις της στον ηλεκτρονικό τζόγο. Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι η χορήγηση από την αρμόδια Ελληνική αρχή ειδικής άδειας για την δραστηριοποίηση του ηλεκτρονικού τζόγου, δηλαδή για την παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, σε πανελλαδικό επίπεδο, είναι συμβατή προς την ελευθερία εγκαταστάσεως και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, όπως κατοχυρώνονται αυτές στα άρθρα 49 και 56 Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) και πλέον οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τζόγου θα υπάγονται σε φόρο.
Ειδικότερα, με τις υπ. αριθμ. 1160 και 1161/2020 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος ο Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνος Πισπιρίγκος) απερρίφθησαν αιτήσεις ακυρώσεως που είχαν καταθέσει κάτοχοι αδειών λειτουργίας καζίνο στην Ελλάδα κατά της αποφάσεως του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με την οποία ορίσθηκε προθεσμία μέχρι την 31.12.2011 για να υποβάλουν οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, νόμιμα εγκατεστημένες σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και κάτοχοι αδειών λειτουργίας και παροχής τέτοιων υπηρεσιών, αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς των άρθρων 45 – 50 του ν. 4002/2011 κατά τη μεταβατική περίοδο (η οποία διατηρείται μέχρι και εντός του έτους 2020) έως τη χορήγηση στην Ελλάδα σχετικής άδειας παροχής τέτοιων υπηρεσιών.
Κατ’ αρχάς, το ΣτΕ ήλεγξε, τις διατάξεις του ν. 4002/2011 για τη χορήγηση από Ελληνική αρχή ειδικής άδειας για την παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου εντός της Ελληνικής επικράτειας και τις έκρινε συμβατές προς την ελευθερία εγκαταστάσεως και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, όπως κατοχυρώνονται στα άρθρα 49 και 56 ΣΛΕΕ.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκρινα, κατά πλειοψηφία, ότι κατά το μεταβατικό στάδιο, ο νομοθέτης δεν κατέλιπε ανεξέλεγκτη, κατά παράβαση των αρχών του κράτους δικαίου και της ισότητας μεταξύ των επιχειρήσεων καζίνο, την επιχειρηματική δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, καθώς:
α) μία αρχικώς απαγορευόμενη επαγγελματική δραστηριότητα δεν αποκλείεται, να καταστεί εφεξής νόμιμη από τον νομοθέτη που θα θεσπίσει κανόνες λειτουργίας, οι οποίοι (κανόνες) μάλιστα δεν αποκλείεται να θεσπίζονται και τμηματικά,
β) οι εταιρείες αυτές εφεξής θα υπάγονται σε φόρο των δραστηριοποιούμενων στον εν λόγω τομέα επαγγελματικής δραστηριότητας,
γ) η δραστηριότητα ασκείτο μεν παρανόμως στην Ελλάδα, από φορείς όμως οι οποίοι ήσαν νόμιμα αδειοδοτημένοι από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε ο νομοθέτης είχε την ευχέρεια να εκτιμήσει ότι οι άδειες των επιχειρήσεων αυτών από την ΕΕ και τον ΕΟΧ αποτελούν βάση για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της δημόσιας τάξης, προκειμένου να καταστήσει εφεξής νόμιμη την επίμαχη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά ένα μεταβατικό στάδιο, επιτυγχάνοντας παράλληλα αύξηση των δημοσίων εσόδων και
δ) προβλεπόταν η μελλοντική θέσπιση πλήρους κανονιστικού πλαισίου για την άσκηση αυτής της επίδικης επιχειρηματικής δραστηριότητας (κανονισμός διεξαγωγής και ελέγχου παιγνίων και κώδικας δεοντολογίας παιγνίων).
Επιτρέψατέ μου, όσον αφορά το επίμαχον άρθρον, επί του προκειμένου, να το εξετάσω με μίαν άλλην οπτικήν. Έτσι, σημειώνω κάποια δεδομένα:
(1) Τα τυχηρά παίγνια είναι απολύτως νόμιμα καί ποικίλα: λαχεία, Προγνωστικά Ποδοσφαίρου (ΠΡΟ-ΠΟ), Joker, extra-5, lotto, ΠΡΟΠΟΓΚΟΛ, καζίνα με ρουλέτες κ.λ.π., τράπουλες με ποικίλα παίγνια κ.λ.π.
(2) Υπάρχει μεγάλη διάδοση καί προβολή τους καθημερινώς,
(3) εργάζονται πλείστοι εργαζόμενοι καί διακινείται καί πολύ χρήμα σε όλα αυτά ακριβώς τα παίγνια.
Έτσι, ουσιαστικώς, ο επίμαχος νόμος, προωθεί καί τη νομιμοποίηση του επιμάχου κλάδου, ως ενός άλλου είδους. Καθώς μάλιστα εξελίσσεται η τεχνολογία, κατά πάσαν πιθανότητα θα καταργηθούν τα παραδοσιακά τυχηρά παίγνια καί θα προωθηθούν τα τεχνολογικά, χάριν εξαρθρώσεως της φοροδιαφυγής, αλλά καί χάριν της εξελίξεως της ευρυτέρας κοινωνίας προς άλλην εποχήν. Εξ άλλου, εάν καταδικάζετε τα τυχηρά παίγνια, τότε πρέπει να τα απαγορεύσετε όλα με σκληρή νομοθεσία, κάτι που δεν το πράττετε καί ταυτοχρόνως δεν εφαρμόζετε ούτε καί την ισχύουσαν.-
Το πρόβλημα δεν είναι το προϊόν, όποιος είναι να παίξει θα παίξει και με 2 ζάρια στον δρόμο. Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι online gabling εταιρίες Pokestars, Efbet, Flutter κτλ έχουν τις εγκαταστάστεις στην Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και απασχολούν χιλιάδες από ανθρώπινο δυναμικό.
Στην Ελλάδα καμία υπηρεσία θα φέρουν για να δουλέψει ο κοσμάκης ή όλοι σερβιτόροι και delivery θα γίνουν;
ετσι λειτουργει η ελευθερη αγορα και το θα κλεισουν σπιτια ειναι σκετη υποκρισια τζογος γινεται και με τον οπαπ το ξεχνατε; το μονοπωλιο του που θα χασει σας νιαζει.