«Για να πέσει στα δύο ευρώ η βενζίνη θα πρέπει αυτός που θα λάβει τα 80 ευρώ να καταναλώσει 60 λίτρα τον μήνα. 60 λίτρα τον μήνα δεν καταναλώνει κανένας. Το μίνιμουμ για έναν εργαζόμενο είναι 100 λίτρα. Και για έναν εργαζόμενο ο οποίος είναι μακριά από τη δουλειά του είναι 150 και 200 λίτρα. Συνεπώς ναι είναι βοήθεια τα 80 ευρώ αλλά μια μικρή βοήθεια» είπε στον Focus FM και στη δημοσιογράφο Δέσποινα Μποτίτση ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Θέμης Κιουρτζής με αφορμή τις εκτιμήσεις ότι το νέο επίδομα αναμένεται να ρίξει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ για τον καταναλωτή.
Το θέμα σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή είναι το πώς διαμορφώνονται αυτές οι υψηλές τιμές.
«Έχει μεγάλη σημασία να αναλύσουμε ότι τα διυλιστήρια αγοράζουν αργό πετρέλαιο, το διυλίζουν, για να βάλουν το κόστος παραγωγής, να προσθέσουν την τιμή. Δεν πουλάνε την τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με το κόστος παραγωγής αλλά σύμφωνα με τη διεθνή χρηματιστηριακή τιμή. Δηλαδή, είναι μια μούφα. Αγοράζει κάποιος, του λένε, ξέρεις, δεν θα το πουλήσεις 100, μπορεί να το πουλήσεις και 150. Εδώ υπάρχει μια τεράστια διαφορά, η οποία αυτή η διαφορά αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα των διυλιστηρίων. Τριπλασιασμός κερδών, τετραπλασιασμός κερδών, και τα λοιπά. Το ζητούμενο είναι γιατί γίνεται ο προσανατολισμός αυτός. Την αισχροκέρδεια, την κερδοσκοπία την αθέμιτη κερδοφορία, όπως θέλετε την ονομάζουμε, την προσανατολίζουμε προς το πρατήριο. Είναι για να κρύψουν κάποια άλλα. Σήμερα στην αγορά έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο λέγεται αυξημένη τιμή. Από πού προέρχεται; Κατά τη δική μου εκτίμηση, έρχεται από τους φόρους, που το κράτος πρέπει να μειώσει», τόνισε ο κ. Κιουρτζής.
Πρότεινε να θεσπιστεί χαμηλότερη τιμή στα καύσιμα στις περιοχές της Ελλάδας που είναι κοντά στα σύνορα με άλλες χώρες που πωλούν πολύ φθηνότερα τη βενζίνη. «Είναι γνωστό ότι στις όμορες χώρες με τη χώρα μας, Βουλγαρία, Σκόπια, Τουρκία, πωλείται η βενζίνη κατά πολύ χαμηλότερα. Ο Έλληνας καταναλωτής, πάνω στη φτώχεια του, παίρνει το αυτοκίνητό του και πάει να γεμίσει στη διπλανή χώρα. Και κερδίζει 40 ευρώ στο γέμισμα», τόνισε προσθέτοντας ότι «μαζί με τα 40 ευρώ που θα κερδίσει από το φουλάρισμα, θα καταναλώσει και πράγματα, θα αγοράσει πράγματα και για την υπόλοιπη οικογενειακή του ζωή. Άρα διπλό το χάσιμο».
«Πήγαινε σε μία από αυτές τις πόλεις, δώσε την κάρτα πολίτη, να παίρνει χαμηλότερη τιμή το καύσιμο εντός Ελλάδος, να πριμοδοτείται ο καταναλωτής αυτός, ώστε να μην πάει δίπλα. Και κάντο σαν δοκιμή. Να δεις ότι θα αυξηθεί η κατανάλωσή σου, και τη χασούρα που θα έχεις από τη μειωμένη φορολογία θα την κερδίσεις από την αύξηση κατανάλωσης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κιουρτζής σημειώνοντας την ανάγκη να επιλεχθεί μία πόλη που απέχει 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα και να εφαρμοστεί η πρόταση. «Άμα δεν κάνεις τεστ, πώς θα το καταλάβεις; Τι έχεις να χάσεις δηλαδή, άμα τρεις μήνες πριμοδοτήσεις μια περιοχή; Δεν θα χάσεις και τίποτα», κατέληξε.