Αγνωστη παραμένει η επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για έναρξη μετά από πολλές εβδομάδες.
Το παράδειγμα του αποκλεισμού της οδικής εθνικής οδού εξαιτίας των πλημμυρισμένων υδάτων στην περιοχή της Θεσσαλίας ισχύει και για τον σιδηρόδρομο, που επιπρόσθετα επιβαρύνεται από τις μεγάλες ήδη καταστροφές στη σιδηροδρομική υποδομή, με τσακισμένες από τους χειμάρρους ράγες, φθορές στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, φερτά υλικά και υποχώρηση εδάφους. Μάλιστα, εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας σε τοπικά μέσα από τις ζημιές στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος απεικονίζουν μεταξύ των φερτών υλικών πάνω στις ράγες ακόμη και ένα καλούπι από τυρί από την κτηνοτροφική μονάδα «Βασιλίτσα», που καταστράφηκε ολοσχερώς στη Νέα Λεύκη.
Από προχθές, άλλωστε, η Hellenic Train ανακοίνωσε πως, μετά από ενημέρωση των αρμόδιων Αρχών για διακοπή της κυκλοφορίας στην εθνική οδό στο ύψος της Λάρισας, εξαιτίας της υπερχείλισης του Πηνειού, αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας και οι λεωφορειακές συνδέσεις στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς και στη Λάρισα – Λιτόχωρο, κόβοντας κάθε μετακίνηση. Εφόσον δοθεί και πάλι σε κυκλοφορία η εθνική οδός και επιτραπεί η διέλευση οχημάτων, τότε μόνο η ιταλική εταιρεία θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση και επαναπρογραμματισμό των δρομολογίων.
Την παραδοχή ότι θα χρειαστούν πολλές εβδομάδες για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, χωρίς προσδιορισμένο χρονικό σημείο αφετηρίας, έκανε τη Δευτέρα και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας. Μιλώντας στα Παραπολιτικά FM ενημέρωσε ότι «στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουμε εκτεταμένες ζημιές σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, σε υποδομές, στην επιδομή και σε γέφυρες. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες», όπως σημείωσε, προσθέτοντας πως «μέχρι τον Δομοκό, πιθανότατα, θα συνεχίσει να υφίσταται δρομολόγιο. Από τη Λάρισα και μετά μπορεί να γίνεται και χρήση λεωφορείων, αλλά παρατηρούνται εκτεταμένες ζημιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για καταστροφές και σε 30 ισόπεδους κόμβους», κατέληξε.
Ενδεικτική είναι και η ανάρτηση που έκανε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενιδούνιας στην προσωπική του σελίδα στο Facebook, ζητώντας από την κυβέρνηση άμεση ενίσχυση και του σιδηρόδρομου για να αποκατασταθούν το συντομότερο οι ζημιές.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ επικαλείται δήλωση στελέχους του ΟΣΕ ότι «οι ζημιές απο τις πλημμύρες στο δίκτυο θα απαιτήσουν ένα χρόνο περίπου για να αποκατασταθούν και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ», ενώ, στο ίδιο πλαίσιο, σημειώνει πως, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής ενημέρωση, σε «περίπου ένα μήνα θα ανοίξει η γραμμή για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, με μηχανές diesel, καθώς υπάρχουν σημαντικές διακρατικές συμφωνίες στον τομέα αυτό και ο ανταγωνισμός από γειτονικά του Πειραιά λιμάνια τις απειλεί».
Γιατί τα τρένα δεν μπορούν να λειτουργήσουν στα τμήματα όπου δεν υπάρχουν καταστροφές, όπως π.χ. Αθήνα – Λειανοκλάδι; Γιατί δεν μπαίνουν λεωφορεία, να εξυπηρετήσουν τα τμήματα που μπορούν να εξυπηρετηθούν; Πρόκειται για ανικανότητα; Για ”πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι”; Ή έχουν κολλητούς στα ΚΤΕΛ που θέλουν να εξυπηρετήσουν;