Πολλές είναι οι καταγγελίες, οι αναφορές και τα παράπονα στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, για φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος, για χρεώσεις με αυθαίρετα ποσά, για λογαριασμούς αερίου που έχουν εκτοξευτεί και για παραπλανητικές πρακτικές των εταιρειών.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά απ΄την Ένωση Καταναλωτών, οι περισσότεροι καταναλωτές αδυνατούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και αφήνουν απλήρωτους τους λογαριασμούς.
– Στους λογαριασμούς ρεύματος χρεώνονται αυθαίρετα τεράστια ποσά με το πρόσχημα της αύξησης της χονδρικής τιμής, τα οποία όμως δεν συνδέονται με τις Kwh της κατανάλωσης, είναι υπερτριπλάσια του συμφωνημένου κόστους και δεν αναλύεται ο τρόπος υπολογισμού τους.
Οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών χωρίς κανένα έλεγχο από τη Κυβέρνηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και χωρίς να απαντούν στα ερωτήματα των πολιτών για τις υπερβολικές χρεώσεις.
– Οι πελάτες των προμηθευτών φυσικού αερίου διαμαρτύρονται γιατί αφού πλέον οι περισσότεροι αντικατέστησαν με μεγάλο κόστος το παλιό σύστημα θέρμανσης με φυσικό αέριο, η τιμή του πέταξε στα ύψη και οι περισσότεροι πλέον μειώνουν ή στερούνται τη θέρμανση για να κάνουν οικονομία.
– Υπάρχουν διαμαρτυρίες για αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές των προμηθευτών ενέργειας, που με επιθετικές πρακτικές ψαρεύουν νέους πελάτες τηλεφωνικά, με την υπόσχεση ότι θα εφαρμοστεί σταθερή τιμή αποκρύπτοντας όμως σημαντικούς όρους της σύμβασης. Ζητούν μάλιστα να υπογράψει ο πελάτης τη σύμβαση μπροστά στον ταχυδρόμο, χωρίς να δίνεται χρόνος για να την μελετήσει. Όμως στις συμβάσεις υπάρχουν όροι που ακυρώνουν επί της ουσίας τις σταθερές τιμές, όπως ότι: «οι ανταγωνιστικές χρεώσεις δύνανται να αναπροσαρμοστούν κλπ.». Επίσης υπόσχονται εκπτώσεις και δώρα χωρίς να διευκρινίζουν ποια θα είναι η καθαρή τελική τιμή ανά Kwh.
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας καλεί τους καταναλωτές:
– να κάνουν έρευνα αγοράς γιατί υπάρχουν διακυμάνσεις τιμών
– να είναι επιφυλακτικοί με τις υποσχέσεις για «σταθερή τιμή», εκπτώσεις και δώρα των εταιρειών που προσπαθούν να τους πείσουν να αλλάξουν εταιρεία
– να μην υπογράφουν υπό πίεση συμβάσεις χωρίς να μελετήσουν τους όρους και τα ψιλά γράμματα. Σε κάθε περίπτωση να ζητούν το κείμενο της σύμβασης ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά, πριν τους επισκεφτεί ο ταχυδρόμος για να την υπογράψουν εσπευσμένα.
Επίσης καλεί την κυβέρνηση:
Να βάλει τέλος στην αισχροκέρδεια, στις αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές των εταιρειών.
Να επιβάλλει διαφάνεια στις χρεώσεις των λογαριασμών, με κριτήρια αντικειμενικά και κατανοητά στους καταναλωτές.
Να επιβάλει στις εταιρείες ενιαίο έντυπο προσφορών για νέους πελάτες με ξεκάθαρες τιμές και χωρίς κρυφούς όρους αναπροσαρμογής.
Να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης το Φ.Π.Α και τους άλλους φόρους στην ενέργεια.
Να αντιμετωπίσει την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας με ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), παρέχοντας κίνητρα σε μικρούς παραγωγούς – καταναλωτές για να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά σε κατοικίες.
Να προγραμματίσει τη σύναψη μακροχρόνιων συμβολαίων προμήθειας αερίου.
Να πάρει γενναία κοινωνικά μέτρα, για την ουσιαστική στήριξη των μικρών και μεσαίων νοικοκυριών».
magnisianews