Θεσσαλονίκη σε ρυθμούς μέλλοντος: Η άφιξη των νέων τρένων του μετρό

Κοινοποίηση:
metro-thessalonikis

Η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, με την έναρξη να έχει προγραμματιστεί για το τέλος Νοεμβρίου. Δύο μήνες πριν από την παράδοση του έργου, η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί πλήρως και οι δοκιμές πραγματοποιούνται με εντατικούς ρυθμούς για να διασφαλιστεί ότι όλες οι παράμετροι του συστήματος λειτουργίας είναι σωστές.

 

Το νέο αυτό σύστημα είναι υπερσύγχρονο και ταυτόχρονα πολύπλοκο, καθώς οι συρμοί θα κινούνται αυτόματα χωρίς οδηγούς μέσω ενός Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Η επιτυχής ολοκλήρωση των δοκιμαστικών δρομολογίων αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την απόκτηση πιστοποίησης ασφαλείας, η οποία είναι απαραίτητη ώστε οι συρμοί να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν στις ράγες.

Με την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος υπήρξε το τελευταίο εμπόδιο στην κατασκευή, η κύρια γραμμή του μετρό είναι πλέον έτοιμη για λειτουργία. Σύμφωνα με πηγές από την Ελληνικό Μετρό που επικαλείται η Voria.gr, έχουν ολοκληρωθεί τα αρχιτεκτονικά τελειώματα β’ σε όλους τους σταθμούς, εκτός από τον Βενιζέλο, όπου απομένουν μόνο ελάχιστες λεπτομέρειες κατασκευής.

Αυτή τη στιγμή, εκτός από τις συχνές δοκιμαστικές διαδρομές που πραγματοποιούνται, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας. Στην περιοχή αυτή διεξάγεται μια έντονη προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου και κυρίως για την ανοικοδόμηση της οδού Ψελλού, η οποία αποτελεί τον κύριο οδικό άξονα πρόσβασης στον σταθμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεδομένου ότι η αναγκαία αυτή παρέμβαση ξεκίνησε με καθυστέρηση και το χρονοδιάγραμμα είναι ασφυκτικό, ενδεχομένως το έργο να μην τελειώσει στο σύνολό του μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό, ωστόσο θα έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι της πρόσβασης των οχημάτων και των επιβατών.
Οι χώροι πέριξ των σταθμών

Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης των χώρων που μέχρι πρότινος καταλαμβάνονταν από τα εργοτάξια του μετρό. Ήδη έχουν απελευθερωθεί σχεδόν στο σύνολό τους κι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασής τους, έτσι ώστε να επιστραφούν προς χρήση, όπως ήταν πριν από την έναρξη των εργασιών και σε κάποιες περιπτώσεις σε ακόμα καλύτερη κατάσταση.

Πρόσφατα απομακρύνθηκε έπειτα από πολλά χρόνια το εργοτάξιο του σταθμού 25ης Μαρτίου στην οδό Σόλωνος, μέσα στον Ιούλιο ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση στο λεγόμενο crossover στην περιοχή των πανεπιστημίων, ενώ στρώθηκε και αποκαταστάθηκε και ο εσωτερικός δρόμος που οδηγεί στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

Λαμαρίνες, βέβαια, έχουν παραμείνει σε κάποια σημεία σε εργοταξιακούς χώρους, καθαρά όμως για λόγους ασφαλείας και προστασίας του κοινού. Οι λαμαρίνες αυτές θα απομακρυθούν οριστικά όταν λειτουργήσει το μετρό.

 

Παραλαμβάνονται οι επιπλέον συρμοί

Στο μεταξύ, άρχισε η σταδιακή παραλαβή των επιπλέον 15 τρένων που θα ενισχύσουν τον υπάρχοντα στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τη συμπληρωματική προμήθεια συρμών από την Ελληνικό Μετρό, την οποία ανέλαβε το σχήμα ΑΚΤΩΡ-HITACHI βάση σύμβασης που υπογράφηκε πριν από ενάμιση χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, ήδη έχει φτάσει στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος συρμός και μέχρι τον Νοέμβριο θα έχουν παραληφθεί όλοι.

Οι νέοι συρμοί που είναι λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης θα προστεθούν στα 18 τρένα που ήδη διαθέτει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, από αυτούς οι έξι (ενδεχομένως και περισσότεροι) θα διατεθούν για τη βασική γραμμή, ενώ οι υπόλοιποι προγραμματίζονται να καλύψουν τις ανάγκες της επέκτασης προς την Καλαμαριά.

Η ενίσχυση του στόλου των οχημάτων θα πυκνώσει τα δρομολόγια στη βασική γραμμή. Έτσι, ενώ αρχικά σχεδιαζόταν οι συρμοί να περνούν από τους σταθμούς κάθε τρία λεπτά, ο χρόνος διέλευσής τους θα μειωθεί στο μισό, δηλαδή στο 1,5 λεπτό.

 

Πηγή: voria.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΤΡΕΝΑ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ. ΡΕ ΟΥΣΤ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. ΚΑΘΕ 3ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΜΠΟΥΡΔΕΣ.

Comments are closed.