Θλιβερή ημέρα μνήμης για τους πιλότους Σκούρα και Κακαμπάκο 15 χρόνια μετά- ΑΘΑΝΑΤΟΙ, η Κύμη δεν τους ξεχνά

Κοινοποίηση:
EXPRESS-2008

Πέρασαν 15 χρόνια και κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την θλιβερή ημέρα της 5ης Νοεμβρίου 2008 στην Κύμη Ευβοίας.

Οι δύο έμπειροι πιλότοι που συμμετείχαν σε άσκηση διαδικασίας αξιολόγησης μονάδος αντιαεροπορικών πυραύλων, στην περιοχή της Κύμης, βρέθηκαν απανθρακωμένοι 15 ώρες μετά το δυστύχημα, στο βάθος απόκρημνης χαράδρας λίγα μέτρα πιο πέρα από το Μοναστήρι Μεταμορφώσεως Σωτήρος . Ήταν ο 36χρονος ταγματάρχης Δημήτριος Σκούρας, Πιλότος Εκπαιδευτής είχε στο ενεργητικό του 1200 ώρες πτήσης, πατέρας δύο παιδιών από την Γραμμενίτσα Άρτας και ο 33χρονος συγκυβερνήτης του, λοχαγός Αθανάσιος Κακαμπάκος, με 560 ώρες πτήσης .πατέρας ενός παιδιού από τη Λάρισα.

Το ελικόπτερο τύπου Boeing AH-64 Apache (Μπόινγκ ΑΗ-64 Απάτσι) είναι επιθετικό ελικόπτερο στρατιωτικής χρήσης, που αρχικά κατασκευαζόταν από την McDonnell Douglas. Πρώτη φορά πέταξε στις 30 Σεπτεμβρίου 1975. AH-64A: $20 εκατομμύρια (2007). AH-64D(αναβάθμιση): $18 εκατομμύρια (2007).

Το μοιραίο μαχητικό ελικόπτερο ανήκε στο πρώτο τάγμα επιθετικών ελικοπτέρων. Απογειώθηκε στις 19:30 μαζί με άλλο ένα ελικόπτερο του ίδιου τύπου, για τον σκοπό της άσκησης, από το αεροδρόμιο της Τανάγρας με το διμελές πλήρωμα. Πετούσε σε ύψος 25 με 30 m πάνω από το έδαφος με μεγάλη ταχύτητα όταν συνετρίβη περίπου στις 20:15 στο σημείο που σήμερα βρίσκεται το μνημείο των δύο Ηρώων, νότια της Κύμης. 20:15 ήταν η ώρα που το ελικόπτερο χάνεται από τα ραντάρ της πολεμικής αεροπορίας, ενώ ο επικεφαλής του σχηματισμού στο δεύτερο ελικόπτερο, αντιλαμβάνεται ότι το ελικόπτερο δεν τον ακολουθεί. Πλησίαζαν την βάση των πυραύλων, όταν ανήσυχος κοιτάζει προς το έδαφος και βλέπει φωτιά.

Συναγερμός σήμανε στο θάλαμο επιχειρήσεων του ΓΕΑ. Όμως το ελικόπτερο ήταν φορτωμένο με πυρομαχικά και δεν άφησε ελπίδα σωτηρίας για τους δύο άτυχους πιλότους. Ο χώρος όπου κατέπεσε εντοπίστηκε έγκαιρα, και τα σωστικά μέσα έφτασαν άμεσα χωρίς όμως να μπορούν να προσεγγίσουν και να προσφέρουν την παραμικρή βοήθεια για την διάσωση των δύο πιλότων, εξαιτίας των απανωτών εκρήξεων.

Ο Λιμενικός κ. Ευάγγελος Λάμπρου θυμάται, σήμερα : “Ήμουν υπηρεσία στο Λιμεναρχείο. Πήγαμε στο σημείο με τον Λιμενάρχη μου με μια πανάκριβη θερμική κάμερα νύχτας να εντοπίσουμε το σημείο αλλά δυστυχώς δεν…”

Αυτόπτης μάρτυρας στην επιχείρηση διάσωσης ο εφημερεύον γιατρός του Γενικού Νοσοκομείου Κύμης, εκείνο το βράδυ κ. Γεώργιος Ζέρβας, ζωντανεύει τις τραγικές μνήμες και περιγράφει 15 χρόνια αργότερα : “Ήμουν εφημερία εκείνη την ημέρα στο νοσοκομείο Κύμης. Ακόμη θυμάμαι τις εικόνες που αντικρίσαμε με τους συναδέλφους μου και έναν αστυνομικό όταν βρεθήκαμε πρώτοι στο σημείο. Από τα εκρηκτικά νόμιζες ότι γινόταν πόλεμος!!! Οι περιγραφές της δυσκολίας της άσκησης των ηρωικών πιλότων από αυτόπτες μάρτυρες ήταν ανατριχιαστικές!!! Οι άντρες και οι γυναίκες των ενόπλων δυνάμεων αγγίζουν καθημερινά τα όρια τους για να απολαμβάνουμε εμείς τα αγάθα της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας μας και την ελευθερία μας!!! Αθάνατοι !!!

Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν τα ίχνη του ελικοπτέρου χαθούν από το ραντάρ… στην ανοικτή γραμμή που είχε το πλήρωμα του ελικοπτέρου με το δεύτερο ελικόπτερο του σχηματισμού ακούστηκε ο κυβερνήτης του Απάτσι να λέει έντρομος, τα τελευταία του λόγια… “Ωχ Ηλία χτυπήσαμε” ….

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: