Θράκη: Το DEB/ΚΙΕΦ κλιμακώνει την προπαγάνδα για την μειονοτική εκπαίδευση

Κοινοποίηση:
1738916357_admin-ajax-696x383

Η προεδρεύουσα του DEB/ΚΙΕΦ κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου και οι εντεταλμένοι του τουρκικού παρακράτους στην Θράκη συνεχίζουν να δημιουργούν κλίμα πόλωσης και μετέρχονται κάθε μέσο , όπως άλλωστε έπραττε κι ο απελθών θείος της, ο πολυεγκάθετος και θιασώτης παρακρατικών δομών κ. Αχμέτ Καρά και το συνεχίζει και ο διάδοχός του και πρόεδρος παρακρατικής δομής τουρκοφρόνων , ο κ. Οζάν Αχμέτογλου μαζί με τον Εγκάθετο Χουσεΐν Μπαλτατζή.

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Την στιγμή που το τοπικό πολιτικό δυναμικό σιωπά , το μειονοτικό παραϊερατείο εκμεταλλεύεται τα ελλείμματα της πολιτικής ηγεσίας και της διαχείρισης των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων της περιοχής, επιχειρώντας να δημιουργήσει εντός κι εκτός Χώρας εντυπώσεις με θέματα που συνδέονται με (δήθεν) ζητήματα του σεβασμού των μειονοτικών δικαιωμάτων, του κεκτημένου της ισοπολιτείας και ισονομίας και βεβαίως με τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Εξετάζοντας ενδελλεχώς τα δημογραφικά δεδομένα της ΑΜΘ και ειδικά σε αυτά που αφορούν στην διαχρονική εξέλιξη του μαθητικού πληθυσμού με στοιχεία που αφορούν στα σχολεία της Θράκης τα τελευταία 40 χρόνια βλέπουμε ότι:

1. Παρατηρείται μείωση σχολικών μονάδων δυσανάλογη αυτής του μαθητικού δυναμικού : η μαθητική «ερήμωση» εντοπίζεται κυρίως στους οικισμούς των Περιφερειακών Ενοτήτων της Θράκης κι όχι τόσο στα αστικά κέντρα, καθώς τα σχολεία που αναστέλλουν τη λειτουργία τους κάθε χρόνο βρίσκονται κυρίως σε οικισμούς.

2.Στα δημόσια σχολεία της Θράκης, από το σχολικό έτος 1991-1992 μέχρι το σημερινό, το μαθητικό δυναμικό έχει διαμορφωθεί ανά δεκαετία ως εξής: το 1991-1992 υπήρχαν 17.416 μαθητές, το 2001-2002 υπήρχαν 14.840 μαθητές, το 2011-2012 υπήρχαν 16.161 μαθητές, το 2021-2022 υπήρχαν 15.396 μαθητές.Άρα στο μαθητικό δυναμικό των δημόσιων σχολείων της Θράκης παρατηρείται ότι τα τελευταία 40 χρόνια έχουμε 2020 μαθητές λιγότερους, δηλαδή μείωση 11.59%.

3. Ο αριθμός των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων στη Θράκη τα τελευταία 30 χρόνια διαμορφώνεται ως εξής: 1991-92 252 σχολεία, 2001-02 172 σχολεία, 2011-12 119 σχολεία και 2021-22 106 σχολεία. Άρα στη Θράκη τα λειτουργούντα δημόσια σχολεία έχουν μειωθεί κατά 146 και σε ποσοστό 57,93%.

4. Στη Θράκη για την περίοδο 2023-2024 λειτουργούσαν 311 δημόσια δημοτικά σχολεία, όπου φοιτούν 15.250 μαθητές (από 16.455 το 2020) ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Ταυτόχρονα, με βάση τη συνθήκη της Λωζάννης και τα σχετικά μορφωτικά πρωτόκολλα, λειτουργούν 90 μειονοτικά δημοτικά σχολεία (47 στη Ροδόπη, 34 στην Ξάνθη και 9 στον Έβρο), όπου φοιτούν 3.255 μαθητές (από 4.542 το 2020).

5. Το μαθητικό δυναμικό των μειονοτικών σχολείων της Θράκης από το 1961-62 έως σήμερα διαμορφώνεται ως εξής: 1961-62 11.399 μαθητές, 1971-72 15.237 μαθητές, 1981-82 12.085 μαθητές, 1991-92 9.344 μαθητές, 2001-02 6.874 μαθητές, 2011-12 6.199 μαθητές, 2021-22 3.811 μαθητές.Άρα στο μαθητικό δυναμικό των μειονοτικών σχολείων παρατηρούμε ότι από το σχολικό έτος 1961-1962 έχουμε 7.588 λιγότερους μαθητές, δηλαδή μείωση 66.56%. Από το σχολικό έτος 1971-72 έχουμε 11.426 μαθητές, δηλαδή μείωση 74.98%. Από το 1991-92 έχουμε 5533 λιγότερους μαθητές δηλαδή μείωση 59,21%. Η μείωση μαθητών σε αυτά τα σχολεία δεν σημαίνει απαραίτητα μείωση του πληθυσμού μουσουλμάνων μαθητών, καθώς έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν και στα δημόσια.

6.Ο αριθμός των λειτουργούντων μειονοτικών σχολείων στη Θράκη τα τελευταία 40 χρόνια έχει διαμορφωθεί ως εξής: 1981-82 242 σχολεία, 1991-92 232 σχολεία, 2001-02 227 σχολεία, 2011-12 174 σχολεία, 2021—22 103 σχολεία. Τα λειτουργούντα μειονοτικά σχολεία μειώθηκαν κατά 139 και σε ποσοστό 57,43% (ποσοστό αντίστοιχο με τα δημόσια άρα δεν ευσταθεί η κατηγορία περί επιλεκτικού «λουκέτου» μόνο μειονοτικών σχολείων).Για την τρέχουσα σχολική περίοδο αποκαλυπτική είναι και η αναλογία δημοσίων και μειονοτικών σχολείων στην περιοχή. Στην Ξάνθη, υπάρχουν 33 δημόσια δημοτικά με 5.185 μαθητές (μ.ο. 157 μαθητές ανά σχολείο) και 34 μειονοτικά με 1.388 μαθητές (μ.ο. 41 μαθητές ανά σχολείο). Στη Ροδόπη, υπάρχουν 25 δημόσια δημοτικά με 3.268 μαθητές (μ.ο. 131 μαθητές ανά σχολείο) και 47 μειονοτικά με 1.603 μαθητές (μ.ο. 34 μαθητές ανά σχολείο). Στον δε Έβρο, υπάρχουν 49 δημόσια δημοτικά με 6.172 μαθητές (μ.ο. 126 μαθητές ανά σχολείο) και 9 μειονοτικά με 264 μαθητές (μ.ο. 29 μαθητές ανά σχολείο). Το 70% των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη είναι ολιγοθέσια (Ξάνθη 62%, Ροδόπη 75%, Έβρος 78%). Αντιθέτως, μόλις 7% των δημοσίων είναι ολιγοθέσια.

7. Η μειονοτική εκπαίδευση απολαμβάνει πολλά προνόμια και υπερχρηματοδοτείται επί δεκαετίες. Επί παραδείγματι, η συνολική δαπάνη για τα μειονοτικά σχολεία του σχολ. έτους 2021-22 κυμάνθηκε στα 3.800 ευρώ ανά μαθητή, τη στιγμή που για τα δημόσια δημοτικά της Θράκης κυμάνθηκε στα 3.200 ευρώ ανά μαθητή.. Παραδείγματος χάριν το όριο για την αναστολή λειτουργίας των δημοσίων σχολείων είναι 15 μαθητές (με έναν εκπαιδευτικό ανά τμήμα) ενώ για τα μειονοτικά σχολεία είναι 9 μαθητές (με δύο εκπαιδευτικούς ανά τμήμα). Τα μειονοτικά σχολεία όχι μόνο λειτουργούν με διπλάσιο αριθμό εκπαιδευτικών απ’ ότι τα δημόσια σχολεία αλλά ενισχύονται ακόμα περισσότερο με εκπαιδευτικό προσωπικό.Λόγω ακριβώς της προνομιακής μεταχείρισης των μειονοτικών σχολείων το 2023 ανεστάλη η λειτουργία 19 δημοσίων σχολείων αλλά μόλις 9 μειονοτικών. Εάν υπήρχε ίση μεταχείριση μεταξύ δημοσίων και μειονοτικών σχολείων, θα έπρεπε να είχε ανασταλεί η λειτουργία 38 μειονοτικών σχολείων και όχι μόνο 9. Επίσης η κάλυψη της μισθοδοσίας του εκπαιδευτικού προσωπικού των μειονοτικών δημοτικών σχολείων δεν αποτελεί υποχρέωση της Ελλάδας, βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης. Ωστόσο, η ελληνική Πολιτεία αποφάσισε μόνη της να μισθοδοτήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό των μειονοτικών δημοτικών σχολείων ώστε οι γονείς να απαλλαχθούν από το οικονομικό βάρος, το οποίο θα λειτουργούσε ως αντικίνητρο για την φοίτηση των παιδιών τους στα μειονοτικά σχολεία, σε σχέση με τα δημόσια σχολεία.

8.Έχουμε επισημάνει και παλαιότερα τα ψεύδη των εντεταλμένων του Προξενείου όπως είναι ο κ. Αχμέτ Καρά (ο οποίος και κατέθεσε SLAPP αγωγή εναντίον μας) οι οποίοι αποσιωπούν το γεγονός (κάτι που το βλέπουμε στην καθημερινότητά μας στην Θράκη) ότι οι οικογένειες των συμπολιτών μας από την Μειονότητα επιλέγουν όλο και περισσότερα τα δημόσια σχολεία για την φοίτηση των παιδιών τους με ό,τι σημαίνει αυτό για την μετέπειτα εξέλιξή τους, απορρίπτοντας το νεοθωμανικό αναθεωρητικό θεοκρατικό μοντέλο που επιχειρεί να επιβάλλει το τοπικό μειονοτικό κι εθνικιστικό ιερατείο.Επίσης , άλλη μία παράμετρος με το κλείσιμο των σχολείων σχετίζεται με την εσωτερική μετακίνηση προς τα αστικά κέντρα της Θράκης κι αυτό φαίνεται κι από την έναρξη νέων επιχειρήσεων, επιτηδευμάτων κλπ στις πόλεις της Θράκης.

9. Τέλος, όσον αφορά στα ζητήματα που εγείρει η τουρκική πλευρά για την δήθεν καταπάτηση της Συνθήκης της Λωζάνης από την Τουρκία, αποσιωπούνται ΄κι αποκρύπτονται επιμελώς τα ιστορικά δεδομένα που αφορούν στην τήρηση των άρθρων της Συνθήκης της Λωζάνη: η Ελλάδα, σε αντίθεση με την Τουρκία, συνεχίζει να εφαρμόζει πιστά τις προβλέψεις της συνθήκης. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.Το Τουρκικό “Πρόγραμμα Διάλυσης” των Ελλήνων στην Ίμβρο και την Τένεδο είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική φυγή 6.500 Ιμβρίων και 2.500 περίπου Τενεδίων από τις πατρογονικές τους εστίες και τη διασπορά τους στην Ελλάδα και σε όλες σχεδόν της ηπείρους της υφηλίου, Αμερική, Αφρική, Ευρώπη, Ωκεανία, προς αναζήτηση καλύτερης τύχης.Η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη αριθμεί περίπου 120.000 μέλη, ενώ η ελληνική στην Τουρκία έχει συρρικνωθεί σε μόλις 3.000, τη στιγμή που την εποχή της Λωζάννης ήταν ισάριθμες. Για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, στην Θράκη λειτουργούσαν άνω των 100 μειονοτικών δημοτικών ενώ στην Κωνσταντινούπολη μόνο 3.

10. Οι δήθεν θεματοφύλακες της (προξενικής) Μειονότητας δεν συντάσσονται με τους αγώνες που δίνει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, το γονεϊκό, το μαθητικό και το αναπηρικό κίνημα για ζητήματα που άπτονται της καθημερινής σχολικής πράξης , ούτε ασχολούνται με τα θέματα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης ή τις ενισχυτικές διδασκαλίες ή τα ζητήματα των τμημάτων ένταξης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Τα χωματα μας που πατατε και οχι μονο ειναι ελληνικα ολη η θρακη και η τουρκια. Πολυ τον τραβηξατε τον αμανε κοιταξτε μην μας ενοχλειτε αλλο γιατι αρκετα προβληματα εχουμε με σας και οι γεναιοι θρακιωτες ειναι ετοιμοι να σας εξαυλωσουν οταν ερθει η ωρα δεν θα μεινει τζαμι ουτε χοτζας και φερετζες κολορατσα θα μαρτυρησετε για ολα αβαφτιστα σκυλια.

Leave a Response