Τη δημοτικότητα του Στέφανου Τσιτσιπά, καθώς και άλλων προσωπικοτήτων παγκόσμιας φήμης όπως ο Τομ Χανκς αποπειράθηκαν να χρησιμοποιήσουν απατεώνες του Διαδικτύου. Στόχος των ψηφιακών κακοποιών είναι να αποσπάσουν χρήματα από ανύποπτα θύματα, τα οποία παραπλανώνται με fake news και δημόσιες προσωπικές εξομολογήσεις που κάνουν δήθεν αστέρες του αθλητισμού, της σόουμπιζ κ.ά. Με δόλωμα τα υποτιθέμενα τεράστια κέρδη που έχουν πετύχει για τον εαυτό τους οι celebrities πολλαπλασιάζοντας την περιουσία τους, προωθείται η άμεση επένδυση στο ψηφιακό κρυπτονόμισμα bitcoin. Οι σαλταδόροι των social media προτιμούν το Facebook για να προσεγγίσουν τα υποψήφια θύματά τους. Παρακάμπτοντας τους μηχανισμούς ασφαλείας του μέσου, οι απατεώνες χτυπούν σαν πειρατές, δημοσιεύοντας ψεύτικα αλλά ιδιαίτερα αληθοφανή «ρεπορτάζ». Σε αυτά, με πολύ προσεκτική διατύπωση, δημιουργείται στο κοινό η αίσθηση ότι πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία, την οποία πρέπει να σπεύσει να αρπάξει. Ακριβώς όπως -υποτίθεται πως- έκαναν ο Στέφανος Τσιτσιπάς, ο Τομ Χανκς ανάμεσα σε πολλούς άλλους σταρ.
Εν αγνοία του ο Τσιτσιπάς έγινε προ ημερών πρωταγωνιστής σε μια απόπειρα εξαπάτησης με bitcoin. Σε μια ανάρτηση στο Facebook, δίπλα στη φωτογραφία του, υπήρχε ένα κείμενο στο οποίο αναφέρονταν μεταξύ άλλων και τα εξής: «Την προηγούμενη εβδομάδα ο Στέφανος εμφανίστηκε στη “Φωλιά των Κου Κου” και ανακοίνωσε ένα νέο “παραθυράκι πλούτου”, το οποίο, κατά τα λεγόμενά του, μπορεί να κάνει οποιονδήποτε εκατομμυριούχο μέσα σε 3-4 μήνες. Ο 21χρονος παρότρυνε τους πάντες στην Ελλάδα να αρπάξουν αυτή την καταπληκτική ευκαιρία προτού την εξαφανίσουν οι μεγάλες τράπεζες για πάντα».
Στο fake ρεπορτάζ, ο Τσιτσιπάς παρουσιάζεται να αποκαλύπτει πώς ακριβώς πλούτισε, επιδεικνύοντας ζωντανά τη σχετική διαδικασία. Την οποία, εννοείται, συστήνει ανεπιφύλακτα σε κάθε τηλεθεατή της πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής. Οπως αναφέρει το παραπλανητικό κείμενο της ανάρτησης στο Facebook, «ο Στέφανος προσφέρθηκε να κάνει μια επίδειξη της ισχύος της πλατφόρμας και πρότεινε στην Κατερίνα Καραβάτου να καταθέσει ζωντανά στην εκπομπή €300. Εκείνη συμφώνησε και αφού έγινε η αρχική της κατάθεση των €300, απλώς ρύθμισε τις συναλλαγές στο αυτόματο. Σε λιγότερο από 4 λεπτά, κατάφερε με επιτυχία να αυξήσει το υπόλοιπό της σε €497,18».
Σύμφωνα με τη fake διαφήμιση στο Διαδίκτυο, τόσο ο Στέφανος Τσιτσιπάς όσο και ο Τομ Χανκς εμφανίζονται να λένε σε συνεντεύξεις τους ότι όποιος ποντάρει στο κρυπτονόμισμα θα γίνει εκατομμυριούχος μέσα σε 3-4 μήνες.
Χαμένα εκατομμύρια
Απλώς αλλάζοντας τα πρόσωπα και τις συνοδευτικές φωτογραφίες αλλά πάνω-κάτω με τις ίδιες λέξεις, οι πειρατές του bitcoin χρησιμοποιούν σαν κράχτη και τον Τομ Χανκς. Το νόημα και ο στόχος παραμένουν απαράλλαχτα: να παραπλανηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι αφελείς. Παρόμοιες «συνεντεύξεις» υποτίθεται πως έχουν δώσει κατά το παρελθόν πρωτοκλασάτοι διάσημοι και ζάπλουτοι επιχειρηματίες, όπως ο Μπιλ Γκέιτς, ο Ρίτσαρντ Μπράνσον κ.ά. Εμφανίζονται και αυτοί να συνιστούν στον καθένα -και δη με ενθουσιασμό- τη μηχανή που δημιουργεί αυτόματα πλούτη, την πλατφόρμα επενδύσεων σε κρυπτονόμισμα Bitcoin Profit.
Η Ελλάδα δεν εξαιρέθηκε από τους στόχους των ψηφιακών απατεώνων. Χτύπησαν την τοπική αγορά με δούρειους ίππους πασίγνωστα πρόσωπα, όπως την Ελένη Μενεγάκη, την Εύα Αντωνοπούλου, τον Γιώργο Παπαδάκη, τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, τον Κρατερό Κατσούλη, την Κατερίνα Καραβάτου, τη Ζήνα Κουτσελίνη, τον Πέτρο Κωστόπουλο κ.ά. Κάποιοι εξ αυτών έχουν κινήσει νομικές διαδικασίες ώστε να προστατεύσουν την υπόληψή τους από τους πειρατές.
Το ίδιο έκανε, αλλά πολύ πιο δυναμικά, ο Ολλανδός δισεκατομμυριούχος Τζον Ντε Μολ, εμπνευστής του ριάλιτι «Big Brother». Οταν το όνομά του βρέθηκε αναμεμειγμένο σε διαδικτυακή απάτη χωρίς ο ίδιος να έχει την παραμικρή ιδέα, προχώρησε σε μήνυση εις βάρος του Facebook για προβολή fake και κακόβουλων διαφημίσεων. Ο Ντε Μολ ισχυρίστηκε ότι τα θύματα που παρασύρθηκαν και επένδυσαν σε bitcoin έχασαν 1,7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με δεδομένο ότι πολλοί δεν καταγγέλλουν την απάτη επειδή ντρέπονται να παραδεχτούν ότι παραπλανήθηκαν, ενδεχομένως το συνολικό ποσό να είναι ακόμη μεγαλύτερο. Τη φετινή χρονιά, λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορωνοϊού και κατά τη διάρκεια του lockdown, οι διαφημίσεις αυτού του τύπου είχαν εξαφανιστεί. Ομως εμφανίστηκαν και πάλι τις τελευταίες εβδομάδες, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι ο Στέφανος Τσιτσιπάς βρισκόταν και πάλι στην επικαιρότητα λόγω της διαμονής του στη Μύκονο. Το νεανικό του προφίλ, η αναγνωρισιμότητά του αλλά και η συμπάθεια που του έχουν οι Ελληνες -και μάλιστα άτομα μικρότερων ηλικιών, τα οποία είναι πιο ευάλωτα στην παραπλάνηση- προσελκύουν τακτικά τους πειρατές. Εξ ου και το πρόσωπο του σπουδαίου Ελληνα τενίστα, τον Νοέμβριο του 2019, είχε εμπλακεί σε μια παρόμοια απόπειρα εξαπάτησης του κοινού, πάντα ερήμην του.