Στα τέλη του 2023, η Daihatsu παραδέχθηκε ότι μοντέλα της παρουσίαζαν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές ασφαλείας και πως κάποια στοιχεία και δεδομένα είχαν παραποιηθεί. Αυτό οδήγησε στη διακοπή της παραγωγής και της εξαγωγής των αυτοκινήτων της μάρκας, η οποία ανήκει στον όμιλο της Toyota.
Το αρμόδιο ιαπωνικό Υπουργείο Κτηματολογίου, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού απαίτησε έρευνα για τυχόν θέματα και στις άλλες ιαπωνικές εταιρείες από το 2014 και μετά.
Οι έρευνες αυτές έδειξαν για τις Toyota, Honda, Mazda και Suzuki αποκλίσεις στις εγκρίσεις τύπων διαφόρων μοντέλων τους, κάτι που οδήγησε στη διακοπή της παραγωγής και των εξαγωγών συγκεκριμένων αυτοκινήτων της γκάμας τους.
Στην περίπτωση της Toyota, τα προβλήματα αφορούν λανθασμένα στοιχεία που σχετίζονταν με την ασφάλεια επιβαινόντων και πεζών για τα μοντέλα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.
Οι παραδόσεις αυτών των μοντέλων στην Ιαπωνία σταμάτησαν από τις 3 Ιουνίου, ενώ πριν είχαν διακοπεί αυτές των Toyota Crown, Isis και Sienta, καθώς και του Lexus RX. Η εσωτερική έρευνα της εταιρείας πάντως και σύμφωνα με τα λεγόμενά της, έδειξε την πλήρη συμμόρφωση των παραπάνω μοντέλων με τις ισχύουσες προδιαγραφές.
Από την πλευρά της Toyota Europe αναφέρθηκε ότι τα Yaris και Yaris Cross που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στη Γαλλία, δεν επηρεάζονται και οι παραδόσεις τους συνεχίζονται κανονικά.
Για τη Mazda, η έρευνα αποκάλυψε παρεμβάσεις σε αυτοκίνητα που υποβλήθηκαν σε δοκιμές πρόσκρουσης και αλλαγές στο λογισμικό ελέγχου των κινητήρων στα μοντέλα MX-5 RF και 2. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα μοντέλα παραγωγής ακολουθούν απόλυτα τις προδιαγραφές.
Στην περίπτωση της Honda, ο εσωτερικός έλεγχος έδειξε αποκλίσεις στις δοκιμές εκπομπής θορύβου για 22 μοντέλα. Η Suzuki εντόπισε προβλήματα στην επαγγελματική έκδοση του Alto της προηγούμενης γενιάς, αναφορικά με την απόσταση ακινητοποίησής του.