Από το απόγευμα του Σαββάτου ως τις πρωινές ώρες της Κυριακής διήρκησε η Ιερά αγρυπνία στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου για την εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, την πρώτη Πανήγυρη της Μονής.
Στην Ιερά Αγρυπνία χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, ο οποίος έφτασε το απόγευμα του Σαββάτου στην Ιερά Μονή όπου του επιφυλάχθηκε θερμή υποδοχή από την Βατοπαιδινή αδελφότητα.
Στην Ιερά αγρυπνία συμπροσευχήθηκαν ο καθηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ και της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου Γέροντας Μεθόδιος.
Στον εορτασμό για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου παραβρέθηκαν πάνω από πεντακόσιοι πιστοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Ρουμανία , την Σερβία, την Πολωνία, τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ν Κρήνης και Καλαμαριάς κ Ιουστίνος. έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου στην ΙΜΜ Βατοπαιδίου.
Η θερμή υποδοχή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πραγματοποιήθηκε από τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Γέροντα Εφραίμ και την Βατοπαιδινή αδελφότητα αλλά και πλήθος κόσμου που περίμενε στον προαύλιο χώρο.
Η εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου είναι Δεσποτικοθεομητορική εορτή. Αυτό σημαίνει ότι είναι Δεσποτική επειδή αναφέρεται στον Δεσπότη Χριστό, ο οποίος συνελήφθη στην γαστέρα της Θεοτόκου, και θεομητορική εορτή επειδή αναφέρεται στο πρόσωπο εκείνο που συνετέλεσε στην σύλληψη και την ενανθρώπηση του Λόγου του Θεού, δηλαδή την Παναγία.
Η Θεοτόκος Μαρία έχει μεγάλη αξία και σπουδαία θέση στην Εκκλησία, ακριβώς γιατί ήταν το πρόσωπο εκείνο που περίμεναν όλες οι γενεές, και αυτή έδωσε στον Λόγο του Θεού την ανθρώπινη φύση. Έτσι, το πρόσωπο της Θεοτόκου συνδέεται στενά με το Πρόσωπο του Χριστού. Και η αξία της Παναγίας δεν οφείλεται μόνον στις αρετές της, αλλά κυρίως στον καρπό της κοιλίας της. Γι’ αυτό, η Θεοτοκολογία συνδέεται στενώτατα με την Χριστολογία. Όταν κάνουμε λόγο για τον Χριστό δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αυτήν που του έδωσε σάρκα, και όταν κάνουμε λόγο για την Παναγία, αναφερόμαστε ταυτόχρονα και στον Χριστό, γιατί από Αυτόν αντλεί Χάρη και αξία. Αυτό φαίνεται καθαρά στην ακολουθία των Χαιρετισμών, στην οποία υμνείται η Θεοτόκος, αλλά πάντοτε εν συνδυασμώ με το ότι είναι μητέρα του Χριστού: «Χαίρε ότι υπάρχεις βασιλέως καθέδρα, χαίρε ότι βαστάζεις τον βαστάζοντα πάντα».
Αυτός ο σύνδεσμος Χριστολογίας και Θεοτοκολογίας φαίνεται και στην ζωή των αγίων. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των αγίων, που είναι τα πραγματικά μέλη του Σώματος του Χριστού, είναι ότι αγαπούν την Παναγία. Είναι αδύνατον να υπάρχη άγιος ο οποίος δεν την αγαπά.