Ισπανία: Γιατί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς αυξήθηκε κατά 27%

Κοινοποίηση:
(FILES) SNCF's low-cost Ouigo TGV trains are pictured at the Madrid Puerta de Atocha train station in Madrid on May 7, 2021 during its pre-launch presentation for the Madrid-Barcelona route. Ouigo Spain railway company inaugurated two new routes on January 14, 2025 between Madrid and Andalusia, the final ones planned as part of its deployment strategy launched in 2021, which are expected to allow it to achieve profitability for the first time this year. (Photo by PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP)

Ο αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 7% σε 5.584,5 εκατομμύρια το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ισπανίας.

Τα υπεραστικά ταξίδια αυξάνονται, χάρη στα λεωφορεία (αύξηση 23,2%) και τα τρένα υψηλής ταχύτητας (αύξηση 22,8%).

Η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν έχει σταματήσει να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια στην Ισπανία. Ο αριθμός των μετακινήσεων αυξήθηκε κατά 27,3% σε σύγκριση με το 2022, φθάνοντας τα 5.584,5 εκατομμύρια για το σύνολο του έτους, σε μια έκρηξη που οφείλεται στην ενίσχυση που παρείχαν η κυβέρνηση και οι αυτόνομες κοινότητες από τον Σεπτέμβριο του 2022 για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης που προέκυψε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα (10/02) η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (INE), ο συνολικός αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 7% από το 2023 έως το 2024. Οι αστικές μεταφορές έχουν σημειώσει ελαφρώς μεγαλύτερη αύξηση κατά 8,1% και ξεπερνούν τα 3.451 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ οι υπεραστικές μεταφορές, με 1.659 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έχουν αυξηθεί κατά 7,1%.

Ραγδαία αύξηση των υπεραστικών μετακινήσεων με λεωφορείο
Το σημαντικότερο άλμα κατά το τελευταίο έτος σημειώθηκε στις υπεραστικές μετακινήσεις, με αύξηση 23,2% στις μετακινήσεις με λεωφορεία (19,4 εκατομμύρια) και 16,8% στις μετακινήσεις με τρένα, οι οποίες ανήλθαν σε 48,27 εκατομμύρια.

Ο τομέας των υπερταχέων σιδηροδρόμων αποτελεί μια σημαντική περιοχή ανάπτυξης, με αύξηση 22,8% στον αριθμό των επιβατών το τελευταίο έτος. Αυτή η επέκταση είναι αποτέλεσμα της εισαγωγής τριών νέων φορέων – Renfe, Ouigo και Iryo – οι οποίοι αύξησαν τις συχνότητες, ιδιαίτερα σε δρομολόγια προς την Καταλονία, την Κοινότητα της Βαλένθια και την Ανδαλουσία.

Ωστόσο, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με συμβατικά τρένα (μη υψηλής ταχύτητας) μειώθηκαν κατά 3,2% το τελευταίο έτος, με 9,3 εκατομμύρια επιβάτες.

Τέλος, οι μεσαίες αποστάσεις αντιπροσωπεύουν 247,5 εκατομμύρια με λεωφορείο (11% περισσότερες) και 53,8 εκατομμύρια με τρένο (6,6% περισσότερες).

Τα λεωφορεία προηγούνται στις αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις
Από τα 3,451 εκατομμύρια επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών, η πλειονότητα αντιστοιχεί στα λεωφορεία (2,032 εκατομμύρια), με αύξηση 8,7% σε σχέση με πέρυσι. Τα ταξίδια με το μετρό ανήλθαν σε 1.419 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 7,4%.

Ομοίως, στις υπεραστικές μεταφορές, το λεωφορείο αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιών (σχεδόν 860 εκατομμύρια, 9,5 % περισσότερα από ό,τι το 2023), ενώ το τρένο αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερα από 693 εκατομμύρια (4,6 % περισσότερα) και το αεροπλάνο (πτήσεις εσωτερικού) καταγράφει άλλα 94 εκατομμύρια, 5,3 % περισσότερα.

Η πλειονότητα των υπεραστικών μετακινήσεων έγινα με προαστιακά τρένα, με συνολικά σχεδόν 1,2 δισεκατομμύρια ταξίδια. Η κατανομή μεταξύ των δύο τύπων μέσων μαζικής μεταφοράς ήταν πολύ ισορροπημένη: περίπου 593 εκατομμύρια ταξίδια με λεωφορείο (αύξηση 8,5%) και 591 εκατομμύρια με τρένο (αύξηση 3,2%).

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response