Στη «σκηνή» του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης θα… ανέβει τον Ιανουάριο το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος! Εκεί, ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου, θα «ξεδιπλωθεί» ένα έργο καθεστωτικού κυνισμού και ακραίου σεξιστικού bullying, που βίωσε και συνεχίζει να βιώνει τα τελευταία χρόνια εργαζόμενη του καλλιτεχνικού οργανισμού.
Μέχρι τότε, επαφίεται μάλλον στη σημερινή Υπουργό Πολιτισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πρώην ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ Μυρσίνη Ζορμπά, να αποφασίσει αν θα περιμένει τη Δικαιοσύνη να διδάξει πολιτισμό στους επαΐοντες, ή αν θα αποφασίσει να απαλλάξει με δική της πρωτοβουλία τον μεγαλύτερο καλλιτεχνικό οργανισμό της Β.Ελλάδας από το στίγμα της χυδαιότητας!
Όπως καταγγέλλει στην υπό εκδίκαση αγωγή η Άννα Σινιώρη, στέλεχος του ΚΘΒΕ από το 2002, στοχοποιήθηκε για να καθαιρεθεί παρανόμως από τη θέση προϊσταμένης του Τμήματος Καλλιτεχνικού Έργου και Δραματολογίου που της αποδόθηκε το 2014. Η βλαπτική μεταβολή της εργασιακής της σχέσης, ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2018 κατ` απαίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Αναστασάκη, προκειμένου να πάρει τη θέση της, άλλο στέλεχος, επιλεγμένο από τον ίδιο!
Για να επιτευχθεί αυτό και μετά από μια διετία προσβλητικών συμπεριφορών σε πείσμα των οποίων δεν παραιτήθηκε η εν λόγω προϊσταμένη, διοίκηση του θεάτρου, κατέληξε να στήσει μια ολόκληρη φαρσοκωμωδία.
Η περιπέτεια της Άννας Σινιώρη, όπως η ίδια καταγγέλει, ξεκίνησε στο πλαίσιο μιας ιδεοληπτικής εμμονής της επιλεγμένης από το ΣΥΡΙΖΑ διοίκησης, να αποδείξει πως… απαλλάσσει το ΚΘΒΕ από «βαρίδια» του παρελθόντος. Ως τέτοιο «βαρίδι» θεωρήθηκε η ίδια, λόγω του γεγονότος ότι διετέλεσε αναπληρώτρια του προηγούμενου Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Γιάννη Βούρου, ιδιότητα που αυτοδικαίως έληξε με την αντικατάσταση του κ. Βούρου από τον κ. Αναστασάκη.
Το ίδιο διάστημα, κατά το οποίο επιχειρήθηκε να εξωθηθεί σε παραίτηση, συμπτωματικά, η Άννα Σινώρη έγινε στόχος ενός απολύτως χυδαίου επαναλαμβανόμενου διαδικτυακού bullying, δημοσίως, μέσω των social media, από συγκεκριμένο ηθοποιό του ΚΘΒΕ, με χυδαίες εκφράσεις που παραπέμπουν σε σεξουαλικές πράξεις και που χωρίς να αναφέρεται το όνομά της, ήταν γνωστό εντός και πέριξ του ΚΘΒΕ πως αφορούσαν την ίδια, για την οποία μάλιστα ο «νταής» ζητούσε από τη διοίκηση να την πάψει. Οι αλλεπάλληλες εκκλήσεις της Άννας Σινιώρη στη διοίκηση για προστασία από τις αήθειες επιθέσεις, προσέκρουσαν σε τείχος αδιαφορίας.
Το διαδικτυακό bullying συνεχίστηκε και όταν το Σωματείο Εργαζομένων του ΚΘΒΕ συντάχθηκε στο πλευρό της. Την ίδια μέρα στις 5 Απριλίου 2017 που αυτό απευθύνθηκε εγγράφως στη διοίκηση καταγγέλλοντας την αήθη συμπεριφορά του ηθοποιού (τι ήθος να ποιεί όμως…) σε βάρος της συναδέλφου τους, ο χυδαίος «νταής» του διαδικτύου αναρτούσε στο facebook την ομολογία του: «Μπορεί επιθετικές αναρτήσεις μου (στα όρια του bullying) να “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένα άτομα, αλλά όποιοι αποπειραθούν να τα υπερασπιστούν δημοσίως, ως το σκεφτούν καλύτερα γιατί θα τα εκθέσουν πλήρως και όχι απλώς “φωτογραφικά”.»
Το ίδιο τείχος αδιαφορίας πάντως, συνάντησε και η επιστολή του Σωματείου Εργαζομένων. Αντί πειθαρχικού ελέγχου μάλιστα, η διοίκηση του ΚΘΒΕ, γνωρίζοντας τις χυδαίες αναρτήσεις, σχεδόν επιβράβευσε τον ηθοποιό, ανανεώνοντας τη σύμβασή του και τοποθετώντας αυτόν … ξεναγό στην έκθεση κουστουμιών του θεάτρου.
Η φαρσοκωμωδία , κορυφώθηκε στις αρχές του 2018. Η διοίκηση προκήρυξε τις πέντε θέσεις προϊσταμένων, επικαλούμενη διατάξεις (άρθρα 84-86 του Υπαλληλικού Κώδικα) που ισχύουν μόνο για τους φορείς του Δημοσίου και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ενώ το ΚΘΒΕ είναι Νομικό Πρόσωπο… Ιδιωτικού Δικαίου. Και αυτό έγινε με το απολύτως… καθεστωτικής εμπνεύσεως επιχείρημα πως «το ΚΘΒΕ ανήκει στο κράτος, άρα ό, τι ισχύει για τους Δημόσιους Υπαλλήλους θα εφαρμοστεί κι εδώ»! Με το έτσι θέλω, δηλαδή…
Για τις θέσεις των υπό αντικατάσταση προϊσταμένων (που αγνόησαν φυσικά τη μη σύννομη διαδικασία) εμφανίστηκε μόνο μία υποψήφια, η «εκλεκτή» του κ. Αναστασάκη, για τη συγκεκριμένη θέση που κατείχε η Άννα Σινιώρη. Έτσι, με τους τέσσερις προϊσταμένους να παραμένουν στις θέσεις τους, με μια διαδικασία που περιγράφεται ως παντελώς έωλη, μόνο η κ. Σινιώρη υποβιβάστηκε και τα καθήκοντά της ανατέθηκαν στην… διερμηνέα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, που τον συνοδεύει στο εξωτερικό, λόγω της δικής του ελλιπούς γνώσης (έως άγνοιας) αγγλικών.
Το πόσο «φαρσοκομωδία» αποτελεί η εν λόγω έμπνευση, αποδεικνύεται από τον… εν κρυπτώ χαρακτήρα της, αφού ακόμα και σήμερα στην ιστοσελίδα του ΚΘΒΕ, η κ. Σινιώρη αναγράφεται ως «προϊσταμένη του Τμήματος Καλλιτεχνικού Έργου και Δραματολογίου», παρά το γεγονός ότι καθαιρέθηκε και υποβιβάστηκε και μισθολογικά, ενώ η αντικατάστριά της που λαμβάνει το επίδομα ευθύνης, αναγράφεται ως …υπεύθυνη του Τμήματος!
Η ίδια η Άννα Σινιώρη, που με την αγωγή της ζητά την αποκατάστασή της και την υλική και ηθική αποζημίωσή της, τοποθετήθηκε σε έναν χώρο που η ίδια περιγράφει ως «ακατάλληλο για στέγαση γραφείου» με καθήκοντα που φυσικά αποτελούν ουσιαστική αδρανοποίησή της.
Η συνέχεια της υπόθεσης, επί… του Δικαστηρίου τον Ιανουάριο.
του Βαγγέλη Μωυσή/thepresident.gr