Σε δηλώσεις «καρφιά» κατά των Κ.Καραμανλή και Α.Σαμαρά και των προκατόχων του στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Ε.Μεϊμαράκη, Π.Παναγιωτόπουλο, αλλά και Δ.Αβραμόπουλο, για «ατολμία» στο ζήτημα της προμήθειας νέων φρεγατών για το ΠΝ, προχώρησε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Σύμφωνα με δήλωση-ανάρτησή του στο twitter:
«Με μελέτη όλων των προτάσεων, εμπιστοσύνη στο Πολεμικό Ναυτικό και με σύνεση πήραμε αποφάσεις που άλλοι δεν τολμούσαν επί δεκαετίες. Μετά την Πολεμική Αεροπορία και τα #Rafale και το Πολεμικό Ναυτικό θωρακίζεται με #Belharra. Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία!» προσθέτει.
Ουσιαστικά φωτογραφίζει ως «άτολμους» τους πρωθυπουργούς Κ.Καραμανλή, Α.Σαμαρά και τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας.Μεϊμαράκη, Π.Παναγιωτόπουλο και Δ.Αβραμόπουλο, καθώς αυτοί ήταν οι πολιτικά υπεύθυνοι άνδρες όταν επρόκειτο να υπάρξει η προμήθεια, αλλά «δεν τόλμησαν» όπως έγραψε χαρακτηριστικά.
Δήλωση που αποκλείεται να έγινε χωρίς την έγκριση του Μαξίμου και προσωπικά του Κ.Μητσοτάκη, αν σκεφθεί κανείς το πολιτικό ανάστημα και το «διαμέτρημα» του εν λόγω με τους θιγόμενους.
Συγκεκριμένα, η πρώτη απόφαση για προμήθεια 6 φρεγατών FREMM ελήφθη από το ΚΥΣΕΑ το Νοέμβριο του 2008, επί πρωθυπουργίας Κ.Καραμανλή και υπουργίας Ε.Μεϊμαράκη.
Δυστυχώς η απόφαση του ΚΥΣΕΑ δεν υλοποιήθηκε από την τότε κυβέρνηση προφανώς λόγω «ατολμίας» όπως σημειώνει ο Ν.Παναγιωτόπουλος.
Το επόμενο επεισόδιο στο σίριαλ των φρεγατών παίχθηκε τον Ιούνιο του 2013, επί πρωθυπουργίας Α.Σαμαρά και υπουργίας Πάνου Παναγιωτόπουλου, όταν ο Π.Παναγιωτόπουλος, ανακοίνωσε όχι απλά την προμήθεια των γαλλικών φρεγατών FREMM, αλλά και την ταυτόχρονη προμήθεια γαλλικών Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας, Atlantique 2.
Ο διάδοχός του στο ΥΠΕΘΑ Δ.Αβραμόπουλος, διακήρυξε και αυτός την πίστη του στο πρόγραμμα, αλλά ούτε αυτός το υλοποίησε.
Εν τέλει ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία και οι Γάλλοι το 2017 «καθοδήγησαν» την τότε ηγεσία, στο νέο πρόγραμμα FDI Belh@rra, ένα σκάφος σαφώς μικρότερων δυνατοτήτων από τις FREMM και το κυριότερο, χωρίς πυραύλους SCALP Naval. Κάτι το οποίο θα αναλύσουμε σε μελλοντικά μας σημειώματα.
Ο Κ.Μητσοτάκης το 2020 «πάγωσε» το πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών με μια ανακοίνωση του υπουργού Οικονομικών Χ.Σταϊκούρα λόγω μη ύπαρξης οικονομικής δυνατότητας λόγω… απόφασης του ΣτΕ για επιστροφή των αναδρομικών του 2015 σε όλους τους συνταξιούχους που δικαιώθηκαν με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας της 14ης Ιουλίου!
Ας δούμε τι μετέδιδε στις 17 Ιουλίου 2020 ο γαλλικός Τύπος για το θέμα:
«Η ελληνική κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται πλέον να προχωρήσει στην διακρατική συμφωνία με την Γαλλία για αγορά δύο φρεγατών FDI εξαιτίας του υψηλού οικονομικού κόστους αλλά και της χρονικής καθυστέρησης μέχρι αυτές να ενταχθούν στο Πολεμικό Ναυτικό σύμφωνα με τον Γάλλο δημοσιογράφο Michel Cabirol της εφημερίδας «La Tribune»
Ο χαρακτηριστικός τίτλος του δημοσιεύματος στην ιστοσελίδα της γαλλικής εφημερίδας είναι: «Φρεγάτες FDI: Μήπως η Γαλλία έχασε τη μάχη στην Ελλάδα;» ενώ γίνεται λόγος για «τεράστιο χαστούκι για τη γαλλική κυβέρνηση».
Η Γαλλία προσφέρει στην Ελλάδα δύο φρεγάτες FDI/Belh@rra, εξοπλισμένες με πυραύλους cruise MdCN (Scalp Naval) για 2,5 δισ. ευρώ (το οποίο μπορεί να ξεπεράσει και τα τρία δισ., λόγω πρόσθετων εξαρτημάτων που θεωρούνται απαραίτητα για την αποτελεσματικότητά τους), με το ποσό να συμπεριλαμβάνει το κόστος ανάπτυξης για την φρεγάτα, τον πύραυλο MdCN και το κόστος ενσωμάτωσης συγκεκριμένων μη γαλλικών συστημάτων. _
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «το δόγμα Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία είναι ιερό, ιδιαίτερα λόγω της τωρινής κατάστασης στη Μεσόγειο, αλλά το κόστος των Belh@rra είναι απαγορευτικό. Τρία δισ., δηλαδή ποσό υπερπολλαπλάσιο του ποσού που προβλέπεται στον προϋπολογισμό για τα εξοπλιστικά προγράμματα, που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη». Σύμφωνα πάντα με τον Γάλλο δημοσιογράφο, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, πολλαπλασίασε προ τριών εβδομάδων τα τεχνικά αιτήματα, για να εξηγήσει τελικά ότι χρειαζόταν χρόνο να σκεφτεί, προτού υπογράψει τη σύμβαση.
Από την πλευρά τους, οι Γάλλοι υπουργοί Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Φλοράνς Παρλί και Ζαν-Υβ Λεντριάν, προσπαθούν να επαναφέρουν τους Έλληνες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
«Αγκάθι» για την Αθήνα αποτελεί και ο χρόνος ένταξης των συγκεκριμένων φρεγατών, καθώς σε περίπτωση συμφωνίας, το Πολεμικό Ναυτικό θα τις είχε στο δυναμικό του έπειτα από δύο χρόνια, αν και στην πραγματικότητα τις χρειάζεται τώρα, δεδομένης της διαρκώς εντεινόμενης τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο».
O K.Μητσοτάκης πήγαινε full για τις αμερικανικές «φρεγάτες» MMSC, στην ουσία σκάφη παράκτιων επιχειρήσεων, μια ολέθρια επιλογή όχι απλώς για το ΠΝ αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα, αφού είχε επιχειρησιακές δυνατότητες ίδιες με αυτές των… ΜΕΚΟ 200ΗΝ στον βασικό τομέα του αντιαεροπορικού πολέμου.
Να θυμίσουμε ότι στις 2 Ιουλίου 2021 ο Α.Γεωργιάδης με εντολή του Κ.Μητσοτάκη και ο Αμερικανός πρέσβηςΤ.Πάιατ συζήτησαν για το πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών στα ναυπηγεία Ελευσίνας, την επένδυση για το καζίνο στο Ελληνικό και τη συνεργασία Lockheed Martin με ΕΑΒ.
Όπως έγραψε στο twitter ο υπουργός Ανάπτυξης A.Γεωργιάδης: «Συζήτησα με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ και τον ακόλουθο ‘Αμυνας, captain Michael Biery για τις αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα: το πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών στα ναυπηγεία Ελευσίνας, την επένδυση για το καζίνο στο Ελληνικό και τη συνεργασία Lockheed Martin με ΕΑΒ».
Όλα είχαν τελειώσει για τις γαλλικές φρεγάτες, όταν ήρθε το… AUKUS με την ακύρωση της ναυπήγησης των 12 γαλλικών υποβρυχίων από την Αυστραλία, την απώλεια του μεγαλύτερου μεμονωμένου εξαγωγικού προγράμματος όπλου της ιστορίας, την απώλεια των 56 δισ. ευρώ για την Γαλλία και την ημιεμπόλεμη κατάσταση με τις ΗΠΑ που έφτασε μέχρι την ανάκληση των πρέσβεων του Παρισιού από ΗΠΑ και Αυστραλία.
Οι ΗΠΑ για να «γλυκάνουν το χάπι» στην Γαλλία, όχι απλώς αποχώρησαν από την ελληνική αξιολόγηση των φρεγατών, αλλά «έσπρωξαν» τον Κ.Μητσοτάκη να πάει άμεσα στο Παρίσι και να δώσει τα χέρια μέσα σε λίγες ημέρες με τον Ε.Μακρόν!
Τελικά η γαλλοαμερικανική σύγκρουση επί ελληνικού εδάφους είχε μόνο ένα «θύμα»: Την ελληνική δυνατότητα αποτροπής.
Οι Γάλλοι θα δώσουν τις Belh@rra χωρίς πυραύλους cruise για να ρίξουν το κόστος αφού το πλοίο ουδέποτε είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει SCALP Naval και θα χρειαζόταν εκτεταμένο επανασχεδιασμό που ανέβαζε το κόστος στα δύο δισ. ευρώ ανά πλοίο, περίπου. Αλλά ειδικά γι’αυτό το θέμα θα επανέλθουμε…
Πηγή: defencenet.gr
Πρόσεχε φαφλατα γιατί θα σου τη φάει την θέση ο υφιστάμενος σου.