Μαύρη προπαγάνδα απ’ την εφημερίδα Πρώτο [Φλέγμα] Θέμα για την σκηνή που έχει προκαλέσει σάλο στην ταινία «Καλάβρυτα 1943» και παρουσιάζει τον «καλό Αυστριακό ναζί» να σώζει γυναικόπαιδα από το σχολείο του χωριού την ώρα του Ολοκαυτώματος. Η εφημερίδα απ’ τα «Μαρμαράδικα» του Ολυμπιακού Σταδίου, προτάσσει με γραφίδα τον Δημήτρη Δανίκα τη μαρτυρία της Μαρίας Δημοπούλου που τότε ήταν μόλις 6 ετών. Έτσι, ελαφρά τη καρδία η εφημερίδα της διαπλοκής και της παραχάραξης δένει κόμπο τον υποτιθέμενο μύθο του «καλού» Ναζί, που σύμφωνα με την ταινία «Καλάβρυτα 1943» … απελευθέρωσε τα γυναικόπαιδα από το Δημοτικό Σχολείο των Καλαβρύτων, την 13η Δεκεμβρίου 1943. Τον ισχυρισμό αυτό καταρρίπτει με εμφατικό τρόπο ένας εκ των επιζώντων του Ολοκαυτώματος και των εγκλείστων του Σχολείου. O 91χρονος σήμερα Γιώργος Δημόπουλος, μιλώντας στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» και στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Ρηγόπουλο, εξιστορεί τα πραγματικά γεγονότα εκείνης της ημέρας.
Όπως ξεκαθαρίζει, κανένας ναζί δεν άνοιξε ποτέ καμία πόρτα και ούτε θα χρειαζόταν να την ανοίξει, διότι πολύ απλά έτσι κι αλλιώς, δεν ήταν ποτέ κλειδωμένες: «Μου το λέτε και ανατριχιάζω! Εχω χίλιους τρόπους να αποκρούσω αυτόν τον ψευδέστατο ισχυρισμό! Τι χυδαιότητες είναι αυτές; Όσοι τα ισχυρίζονται αυτά, ασελγούν πάνω στα ιερά και όσιά μας! Μεγαλύτερη χυδαιότητα δεν έχω συναντήσει! Βλέπω μπροστά μου τώρα που σας μιλάω, όλες τις εικόνες της φρίκης. Τα έχω περασμένα όλα στο πετσί μου από τότε και θυμάμαι, κάθε δευτερόλεπτο που έζησα! Έχω τις εικόνες νωπές! Δεν δέχομαι ούτε ένα γράμμα από αυτά που λέω να αμφισβητηθεί, γιατί εγώ τα έζησα! Και μάλιστα ήμουν 13 ετών και μπορούσα να αντιλαμβάνομαι πολύ καλά τι γινόταν…».
Δημιούργημα νοσηρής φαντασίας
«Η ταινία δεν έχω ιδέα τι περιλαμβάνει. Αλλά αυτό που παρουσιάζεται στο διαφημιστικό, ότι κάποιος «καλός» Αυστριακός ναζί κόβει δήθεν τις αλυσίδες της πόρτας και σώζει τα γυναικόπαιδα, δεν ανταποκρίνεται διόλου στην πραγματικότητα. Είναι δημιούργημα νοσηρής φαντασίας, απέχει παρασάγγας από την πραγματική ιστορία! Είναι όνειδος, μια τόσο οδυνηρή ιστορία, με τόσο αίμα, με τόσο κλάμα, να υπόκειται στην κρίση του κάθε σκηνοθέτη, για τον τρόπο με τον οποίο θα την παρουσιάσει! Με τους ανίερους αυτούς ισχυρισμούς, μας σκοτώνουν για μια φορά ακόμα, πατώντας πάνω στα κόκκαλα, πάνω στα ιερά μας, πάνω στα πιστεύω μας! Ακόμα και ο Αίσωπος ωχριά μπροστά στον σεναριογράφο της ταινίας!».
Υπήρχαν φρουροί οι πόρτες δεν ήταν κλειδωμένες
Ο κ. Δημόπουλος, θυμάται με κάθε λεπτομέρεια τα γεγονότα: «Βγήκαμε έξω από το σχολείο, άλλοι από τα παράθυρα που έσπαζαν οι αλλόφρονες μητέρες και άλλοι από τις πόρτες! Ουδέποτε όμως οι πόρτες ήταν κλειδωμένες! Οι πόρτες όλες μαζί ήταν πέντε και άνοιγαν προς τα μέσα. Από μία στις τέσσερις αίθουσες και μία η κεντρική. Ποια πόρτα άνοιξε ο υποτιθέμενες ‘’καλός’’ ναζί; Αυτά είναι παραμύθια! Όταν αντιληφθήκαμε τους καπνούς και άρχισαν να μας πνίγουν, επικράτησε πανζουρλισμός! Ένα ποτάμι που άφριζε ήταν ο κόσμος καθώς έβγαινε έξω από το σχολείο! Οι αίθουσες ήταν ασφυκτικά γεμάτες και πάνω στο πανδαιμόνιο της εξόδου, ποδοπατιέται μια γυναίκα, η Κρίνα Τζαβάρα, η οποία ξεψυχά επί τόπου! Όταν έσπασαν τα παράθυρα, που ήταν ψηλά στους τοίχους, πολλές μανάδες πέταγαν τα παιδιά τους έξω για να σωθούν αυτά πρώτα! Βγαίνοντας με τη σειρά τους αυτές από τις διάπλατα ανοικτές πόρτες, που ουδέποτε έκλεισαν και χωρίς κανείς Γερμανός να τις εμποδίσει, έψαχναν να βρουν τα παιδιά τους. Ποιος θα μπορούσε να δει την ώρα του αλαλαγμού ότι υπήρξε κάποιος δήθεν Αυστριακός ναζί στην πόρτα; Είχε κανένας τον χρόνο και την ψυχραιμία να παρατηρήσει τέτοιο πράγμα, όταν ο κόσμος έβγαινε σαν ποτάμι από το σχολείο; Είναι ποτέ δυνατόν να λέγονται τέτοιες ανυπόστατες θεωρίες, που δεν αντέχουν σε καμία λογική;».
Απολάμβαναν το θέαμα οι Γερμαναράδες
Και στο σημείο αυτό, ο κ. Δημόπουλος παραθέτει ένα ακόμα σημαντικό σημείο της ιστορίας: «Τη στιγμή του αλαλαγμού που βγαίναμε από την κεντρική πόρτα, είχε ήδη καταφθάσει το εκτελεστικό απόσπασμα, που επέστρεφε από τον τόπο της δολοφονίας των Καλαβρυτινών. Αν θέλανε να μας σκοτώσουν, δεν θα μπορούσαν να το κάνουν; Τι θα τους εμπόδιζε; Μας έβλεπαν να βγαίνουμε και θυμάμαι ότι γελούσαν και απολάμβαναν το θέαμα της αλαφιασμένης εξόδου μας!. Σαφώς δεν είχαν σκοπό να μας κάψουν. Απλώς μας έκλεισαν στο σχολείο για δύο λόγους: Ο ένας για να μην αντιληφθούμε την εκτέλεση και υπάρξουν αντιδράσεις και δεύτερον για να αποθαρρύνουν ενδεχόμενη αντίσταση των μελλοθάνατων, από τη στιγμή που αυτοί ήξεραν ότι κρατούσαν τις γυναίκες και τα παιδιά τους».
«Εγώ άνοιξα 1ος την πόρτα»
Μάλιστα ο 91χρονος σήμερα αυτόπτης μάρτυρας, περιγράφει στην «Π» μια συγκλονιστική σκηνή, που αποδεικνύει περίτρανα το γεγονός ότι ουδέποτε οι πόρτες ήταν κλειδωμένες:
«Αρκετά πριν ξεκινήσει η εκτέλεση και ενώ μας είχαν εγκλωβίσει στις αίθουσες, εγώ πρώτος βγήκα από εκεί που μας είχαν στοιβάξει: Ήθελα να πάω προς νερού μου και με την άγνοια κινδύνου ενός μικρού παιδιού που είχα, άνοιξα μόνος μου την πόρτα για να πάω στο αποχωρητήριο. Όπως ανοίγω την ξεκλείδωτη πόρτα, συναντάω ακριβώς απ’ έξω, έναν Γερμανό σκοπό. Του λέω με νοήματα ότι θέλω να πάω στην τουαλέτα και μάλιστα για να τον εξευμενίσω, βγάζω από την τσέπη μου μια χούφτα καρύδια και αμύγδαλα που μου είχε δώσει η μητέρα μου από το σπίτι και του τα προσφέρω. Αυτός τα αρπάζει και με αφήνει να περάσω. Μόλις επιστρέφω, πάω στο διάδρομο για να επιστρέψω στην αίθουσα που ήταν η μάνα και τα αδέλφια μου. Αλλά ωστόσο λέω, δεν πάω στην άλλη αίθουσα που είχαν οδηγήσει τους άρρενες, ώστε να ψάξω τον πατέρα μου; Πήγα λοιπόν, μπήκα, δεν με ενόχλησε κανένας και αυτή η πόρτα ήταν ανοικτή. Αλλά δεν ήταν μέσα ο πατέρας μου, γιατί ήταν ήδη στις δύο πρώτες εκατοντάδες που είχαν ήδη οδηγηθεί στον τόπο της εκτέλεσης. Έτσι βγαίνω λοιπόν και ξαναπάω στην αίθουσα που ήταν η μάνα και τα αδέλφια μου. Καμία πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη, ούτε η βέβαια η κεντρική!». Η μαρτυρία του 91χρονου σήμερα, είναι ένα αδιαμφισβήτητο ιστορικό ντοκουμέντο, απ’ τον 13χρονο τότε που … ξεγέλασε τον Γερμαναρά φύλακα με μια χούφτα αμύγδαλα!
Παρών στο ολοκαύτωμα και ο πρώην δήμαρχος
Και ο πρώην Δήμαρχος Καλαβρύτων, Τάκης Νικολάου, εκ των επιζώντων του Ολοκαυτώματος, που ήταν μέσα στο σχολείο, μιλώντας προσπαθεί να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια. Όπως λέει, «εγώ τότε ήμουν 22 μηνών, αλλά η μητέρα μου που είχε άλλα πέντε παιδιά αναγκάστηκε όταν ΄σπάσαν το τζάμι οι γυναίκες, μέσα σε αυτά και εγώ, μας βγάλαν από το παράθυρο. Εμένα με βρήκε μια θεία μου και δυο βδομάδες μετά με ΄φερε στη μάνα μου. Έξω υπήρχαν φρουροί με όπλα. Είναι δυνατόν να ανοίγανε μια πόρτα και να τους αφήσουνε να φύγουν;», καταλήγει σήμερα ο κ. Νικολάου. Υπενθυμίζεται πως τοπικοί φορείς και απόγονοι θυμάτων του Ολοκαυτώματος, έχουν καταγγείλει τους υπευθύνους της ταινίας, για παραχάραξη των ιστορικών γεγονότων και αναβίωση μύθων που εξυπηρετούν αλλότριους σκοπούς. Μάλιστα, η Ένωση Θυμάτων Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος προανήγγειλε μηνύσεις εις βάρος των υπευθύνων της ταινίας «Καλάβρυτα 1943», στην οποία μάλιστα συμπαραγωγός είναι η ΕΡΤ και πρωταγωνιστής ο σπουδαίος Σουηδός ηθοποιός Μαξ φον Σίντοφ!
Η πιο αξιόπιστη μαρτυρία είναι πάντως του 91χρονου σήμερα Γιώργου Δημόπουλου που τότε ήταν 13 ετών και ο οποίος μίλησε αποκλειστικά στον Παναγιώτη Ρηγόπουλο [εφημ. Πελοπόννησος]. Βαλε το ονομα του γαιτι αυτος σου ειχε στειλει το θεμα με τη βιλα του κομμουνιστη δημαρχου Πατρων
Το Πρώτο Θέμα, επιστράτευσε τον Δανίκα για να μας πει όλη την «αλήθεια» μέσα από τρεις ολάκερες σελίδες. Η Μαρία Δημοπούλου [μακρινή εξαδέλφη του 91χρονου] που στο ολοκαύτωμα της 13-12-1943 ήταν μόλις έξι ετών [σήμερα είναι 83], … κατέθεσε στον Δανίκα πως: Οι Γερμαναράδες έκλεισαν τις πόρτες και βάλανε φωτιά, ένας φύλακας που λένε ότι ήταν Αυστριακός ακούγοντας τα ουρλιαχτά άνοιξε την πόρτα έτσι άρχισαν να βγαίνουν άλλες [μανάδες] από την πόρτα και άλλες πηδώντας από τα παράθυρα …». Από το γάμο της με τον αρθρογράφο και κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Δανίκα απέκτησε δύο δίδυμα, τον Θοδωρή και την Ελένη και από τον γάμο με τον ηθοποιό Γιώργο Κιμούλη μία κόρη, την Μαριάννα. Να θυμίσουμε στο φιλοθέαμον κοινό του Πρώτου Θέματος ότι ο Δανίκας αρθρογράφος και κριτικό κινηματογράφου [επί δεκαετιών στον ΔΟΛ], υπήρξε ο 2ος σύζυγος της καλοβολεμένης συντρόφισσας Μαρίας Δαμανάκη. Απέκτησαν μάλιστα και δίδυμα, τον Θοδωρή και την Ελένη. Μετά η Δμανάκη, συνέχισε να το ρίχνει στην τέχνη και από τον 3ο γάμο της με τον ηθοποιό Γιώργο Κιμούλη μία κόρη, την Μαριάννα.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Νικόλας Δημητρόπουλος, το ρίχνει τώρα γενικά στη μυθοπλασία της ταινίας, αλλά για την επίμαχη σκηνή κάνει το παγώνι … «Εμείς έχουμε πει ότι είναι μυθοπλασία η ταινία και σκοπός ήταν να δείξει τα φρικαλέα πράγματα που έχουν κάνει οι Ναζί στα Καλάβρυτα και στην Ελλάδα και το ποσό κακό έχει κάνει ο φασισμός γενικότερα», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας-φάντασμα.
Ο πρώην άντρας της Μαρίας Δαμανάκη, που ανέλαβε να σιγοντάρει την προπαγάνδα με τον «καλό Ναζί».
Προσπαθουνε απλα να δειξουνε οτι και οι ναζι ειχαν αισθηματα.
Ποιοι αυτα τα καθαρματα που εξαιτιας των εγιναν 2 παγκοσμίοι πολεμοι.
Ισως το κανουν για να ξεχαστουν οι αποζημιωσεις γιατι αν δικαιωθουμε αν ποτε μετα εχουν σειρα ρωσοι πολωνοι κ.α
Μα οι Γερμανοί δεν ήταν Φασίστες αλλά Σοσιαλιστές, οι Ιταλοί είχαν την ιδεολογία τού Φασισμού.
Τιμη και Δοξα στους νεκρους μας που εχυσαν το αιμα τους για την ελευθερια μας! Ο Λουλης δυστυχως γι αυτονα βλεπει καποια αλλη “ελευθερια”!
Γερμανοδοσιλογος που φαγε τα ψωμια του γι αυτο και τα αφεντικα οι αμερικανοι επαναφερουνε τον ΓΑΠ!