Βρισκόμαστε στο… σωτήριο έτος 1964 όταν η συντηρητική Ελλάδα σοκάρεται από την αφίσα μιας ταινίας. Αν και σε αυτήν βλέπει κανείς τον Σπύρο Φωκά που ήδη έκανε καριέρα στο εξωτερικό, όλα τα μάτια πέφτουν στην Ζωή Λάσκαρη εξαιτίας και της σκανδαλιστικής φωτογραφίας που πάντως αποκαλύπτει πολύ λιγότερα από όσα νομίζει κανείς.
Για την ακρίβεια δεν υπάρχει ούτε μία «πιπεράτη» λεπτομέρεια πέρα από την θέα σημείων του γυμνού κορμιού της απόλυτης Ελληνίδας σταρ, η οποία αν και μετρούσε μόλις πέντε χρόνια καριέρας, είχε ήδη κυριαρχήσει στην εγχώρια σόου μπιζ. Αναμφισβήτητα στηριζόμενη στο ταλέντο της, αλλά και με επιπλέον «όπλα» την φυσική, αψεγάδιαστη ομορφιά της και την άνεσή της να ποζάρει στον φακό δίχως την σεμνοτυφία άλλων συναδέλφων της από την μία και –από την άλλη- δίχως να φλερτάρει με την χυδαιότητα.
Συνεχίζοντας, λοιπόν, την αποκλειστική συνεργασία της με την «Φίνος Φιλμς» και τον σκηνοθέτη Γιάννη Δαλιανίδη με τον οποίο γύρισε τις πρώτες 17 ταινίες της, επιλέγεται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Εγωισμός». Κι ενώ η Τζένη Ρουσσέα παίρνει τον δεύτερο αντί της Έλενας Ναθαναήλ, οι άνθρωποι της παραγωγής ψάχνουν εκείνον που θα μπορέσει να σταθεί δίπλα σε ένα αστέρι όπως η Ζωή Λάσκαρη.
Καταλήγουν στον Σπύρο Φωκά. Τον γοητευτικό ηθοποιό ο οποίος ήδη είχε εντυπωσιακό βιογραφικό μετά το πέρασμά του από το ιταλικό σινεμά και πριν φτάσει η χάρη του μέχρι το Χόλιγουντ. Ήταν η εποχή που συμμετείχε στην θρυλική ταινία «Ο Ρόκο και τα αδέρφια του», πλάι σε «ιερά τέρατα» όπως ο Αλέν Ντελόν και η Κλαούντια Καρντινάλε, αλλά ακόμη κι έτσι του ζητούν να περάσει από δοκιμαστικό!
Αν και αρχικά εκπλήσσεται, προς τιμήν του δεν αρνείται να το κάνει και τελικά παίρνει τον ρόλο και τα γυρίσματα –επιτέλους- ξεκινούν…
Σύμφωνα, πάντως, με τον Τύπο της εποχής, η τολμηρή ερωτική ταινία και οι διάσημοι πρωταγωνιστές μάλλον δεν κάνουν στον κόσμο το γκελ που θα περίμενε κανείς. Το φιλμ χρειάζεται μια τονωτική ένεση πριν βγει στις αίθουσες και την βρίσκει στο πρόσωπο του πιο απρόσμενου συμμάχου. Της λογοκρισίας!
Όταν βγαίνουν στην κυκλοφορία οι αφίσες της ταινίας, το συντηρητικό κομμάτι της κοινωνίας σοκάρεται στην θέα του γυμνού κορμιού της Λάσκαρη, παρά το γεγονός ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα άσεμνο εκεί. Απλά μιλάμε για μια άλλη εποχή που ο πουριτανισμός ακόμη κυριαρχεί. Μάλιστα εκτυλίσσονται κωμικοτραγικές σκηνές, με αστυνομικούς να σπεύδουν να καλύψουν τα όποια επίμαχα σημεία.
Έτσι το αρχικά μειωμένο ενδιαφέρον του κοινού γιγαντώνεται και τελικά ο «Εγωισμός» κόβει τον ικανοποιητικό αριθμό των 344.675 εισιτηρίων, κατακτώντας την 9η θέση ανάμεσα στις 93 παραγωγές εκείνης της σεζόν.
Όσο για την σχέση της Λάσκαρη με το γυμνό, η ίδια η ηθοποιός κατά καιρούς είχε δώσει τις απαντήσεις της. «Γδύνομαι ίσως με ευκολία – έτσι προστάζει το σενάριο – κάτω από το φως των προβολέων, μπροστά στα ψυχρά μάτια των τεχνικών και των φωτογράφων, δεν κάνω όμως το ίδιο στο σπίτι μου. Αν την ώρα που αλλάζω τη νυχτικιά μου για να πλαγιάσω να κοιμηθώ μου φωνάξει κάποιος “Σε βλέπουν”, θα προσπαθήσω να σκεπαστώ ή θα κλείσω τα παντζούρια μου. Ξέρω ότι πολλοί θα με χαρακτηρίζουν άσχημα. Θα πιστεύουν ίσως ότι έδωσα “γη και ύδωρ” για ν’ ανέβω, ότι έκανα συμβιβασμούς και παζάρια. Όμως, εγώ δεν βλέπω καμιά αλλαγή. Είμαι ό,τι ήμουνα και πριν ανεβώ» είπε χαρακτηριστικά…
θεομούνι ηταν, τι βυζαρες ηταν αυτες. θεος συγχωρεσει την
Θανατηφόρο κορμί. Μέχρι εκεί.
Πολύ άντρας ο Φωκάς. Του άξιζε η διεθνής καριέρα. Και ακόμη μεγαλύτερη.
Πρόσωπο αθώο με έντονη σεξουαλικότητα. Το απόλυτο θηλυκό.
Όχι μόνο καλλονή αλλά και ταλεντάρα. Τη χάζευες και μαγευόσουν. Όλες μαζί οι σημερινές, δεν τη φτάνουν.