Κατάθλιψη: Ο θόρυβος άνω των 70 ντεσιμπέλ στο αυτοκίνητο επιδεινώνει τον κίνδυνο

Κοινοποίηση:
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

Αμέτρητες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τους παράγοντες που προκαλούν την κατάθλιψη. Τώρα, νέα έρευνα καταδεικνύει έναν ακόμα. Οπως φαίνεται η ηχορύπανση μέσα στο αυτοκίνητο απο την μηχανή και τον δρόμο μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο για κατάθλιψη.

Οι δύο πιο σημαντικοί άξονες που επηρεάζουν την οδηγική χαλάρωση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η ποιότητα κύλισης και ο δείκτης NVH (Noise, Vibration και Harshness). Αυτό, στην γλώσσα της βιομηχανίας του αυτοκινήτου σημαίνει θόρυβο, κραδασμούς και ταχύτητα.

Κατάθλιψη και αυτοκίνητο

Μία έρευνα που παρακολούθησε χιλιάδες ανθρώπους για μία περίοδο τεσσάρων ετών, διαπίστωσε ότι όσοι εκτίθενται σε κυκλοφοριακό θόρυβο άνω των 70 ντεσιμπέλ (db) διατρέχουν 65% μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης. Οι μετρήσεις απέδειξαν ότι όσο πιο αθόρυβο είναι ένα αυτοκίνητο στο εσωτερικό του τόσο πιο ανταγωνιστικό είναι. Μάλιστα το προτιμούν έως και 26% περισσότερο σε σχέση με ένα άλλο αυτοκίνητο που είναι περισσότερο θορυβώδες. Φυσικά, όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη συχνότητα του θορύβου και τη θέση του επιβάτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι μια άλλη βασική μεταβλητή που επηρεάζει την οδηγική εμπειρία. Όσο πιο ομαλή είναι η διαδρομή τόσο πιο ήρεμο γίνεται το ταξίδι.

Σήμερα οι περισσότερες εταιρείες επενδύουν πάνω σε αυτό το κομμάτι κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βάζοντας ειδικά αφρώδη υλικά για να μειώνουν τα επίπεδα θορύβου και ανεβάζοντας, έτσι, τα επίπεδα της οδηγικής κύλισης. Πλέον τα μοντέλα που είναι αρκετά θορυβώδη στο ταξίδι σχολάζονται αρνητικά και μειονεκτούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Συνήθως, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όταν το όχημα περάσει τα πρώτα χρόνια λειτουργίας, λόγω των κραδασμών της κίνησής του, οι συνδέσεις του αποκτούν κενό, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι θόρυβοι μέσα στην καμπίνα. Σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά όταν ο κινητήρας του οχήματος είναι ιδιαίτερα δυνατός ή το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπουμε τρικύλινδρους κινητήρες που από τη φύση τους είναι πιο θορυβώδεις από έναν τετρακύλινδρο, παράγεται περισσότερος θόρυβος, ο οποίος ενδέχεται να γίνει κουραστικός. Από την άλλη η κακή εργοστασιακή ηχομόνωση, ενδέχεται να επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα.

Όταν στο όχημα τοποθετηθεί κάποιο υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα, ο ιδιοκτήτης θέλει φυσικά να απολαύσει την ποιότητα. Όμως όταν υπάρχουν ηχητικές απώλειες τα πράγματα περιπλέκονται και οι εξωτερικοί ήχοι, ενδέχεται να του καταστρέψουν την ακουστική εμπειρία.

Για κάθε κατασκευάστρια εταιρεία η βέλτιστη λύση είναι η χρήση ηχομονωτικών υλικών για την ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Η χρήση των ηχομονωτικών υλικών γίνεται σε συγκεκριμένα μέρη, απομονώνοντας τους θορύβους του κινητήρα, αλλά και τους αεροδυναμικούς θορύβους έξω από την καμπίνα. Τα συνηθισμένα μέρη στα οποία εφαρμόζεται η ηχομόνωση είναι το καπό της μηχανής, η οροφή, τα παράθυρα, οι θόλοι των τροχών, το πάτωμα της καμπίνας, ο αποθηκευτικός χώρος, το καπό της πίσω πόρτας και οι καθρέπτες. Επίσης, πολύ μεγάλη σημασία δίνεται τα σημεία όπου υπάρχουν οι συνδέσεις του κινητήρα και την καμπίνα, όπου απομονώνονται ακουστικά κάθε πηγή θορύβου, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ηχομόνωση.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Μαλλον θελετε να πειτε καταθλιψη και πειραγμενες εξατμισεις δικυκλων!
    Εδω δεν ειναι κρατος μελος ΕΕ αλλα Κογκο μαου μαου!

Comments are closed.