Ελάχιστα «επώνυμα» ζευγάρια στην Ελλάδα λατρεύτηκαν όσο το δίδυμο «Αλίκη-Δημήτρης», με τους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές να ζουν τον έρωτά τους στην ζωή και στη μεγάλη οθόνη και το κοινό να διψά για κάθε σπαρταριστή ή όχι είδηση που τους αφορά.
Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ και η Αλίκη Βουγιουκλάκη βίωσαν μια θυελλώδη σχέση, γεμάτη πάθος, αλλά και με εντάσεις, χωρισμούς, καυγάδες και όλα όσα περιμένει να συναντήσει κανείς όταν αναπτύσσεται ένας τόσο δυνατός έρωτας μεταξύ δύο ανθρώπων με διαφορετικούς χαρακτήρες και έντονες προσωπικότητες.
Έτσι συχνά έδιναν «τροφή» για σχόλια στο κοινό, που ήθελε να μαθαίνει οποιαδήποτε λεπτομέρεια σχετικά με το πιο διάσημο ζευγάρι του τόπου, αλλά παράλληλα «πέθαινε» στην ιδέα ότι αυτοί οι δύο μπορεί να χώριζαν. Το «εθνικό ζεύγος», στα μάτια τους τουλάχιστον, είχε γεννηθεί μόνο για ένα λόγο. Για να μείνει για πάντα μαζί.
Ο έρωτάς τους μεταφέρθηκε αμέτρητες φορές στην μεγάλη οθόνη και συχνά το σενάριο αποτελούσε μια παραλλαγή της πραγματικότητας. Τους παρουσίαζε δηλαδή ως δύο ανθρώπους που στην αρχή δεν τα πήγαιναν ιδιαίτερα καλά, κρύβοντας πίσω από τους τσακωμούς και τις εντάσεις το πάθος που αργότερα έβγαινε στην επιφάνεια, προς τέρψιν των θεατών. Κάτι που ίσχυε και στην κανονική ζωή, αφού ως συμμαθητές στη δραματική σχολή και αργότερα ως πρωταγωνιστές στις πρώτες ταινίες τους, οι δύο τους δεν άντεχαν ο ένας τον άλλον!
Ήταν η εποχή που ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ζούσε μεν τον έρωτά του, αλλά όχι με την Αλίκη. Είχε δώσει την καρδιά του στην μεγάλη κυρία του θεάτρου και του κινηματογράφου, Δέσπω Διαμαντίδου, η οποία τον συνεπήρε όταν εκείνος έκανε ακόμη τα πρώτα βήματά του κι αυτή ήταν ήδη μια σπουδαία κι αναγνωρισμένη ερμηνεύτρια.
Ο νεαρός –τότε- Παπαμιχαήλ γοητεύτηκε από την «αρχοντική» παρουσία της, την καλλιέργειά της και τον τρόπο με τον οποίο μαγνήτιζε οποιονδήποτε στη στιγμή. Σπουδαγμένη, γλωσσομαθής, με αγωγή και ενδιαφέροντα που δύσκολα συναντούσε κανείς στην Ελλάδα των μέσων της δεκαετίας του 1950, η Δέσπω Διαμαντίδου εντυπωσίαζε με την παρουσία της και ο Παπαμιχαήλ δεν μπόρεσε να της αντισταθεί. Ούτε φυσικά το αντίθετο. Παρά την σημαντική διαφορά ηλικίας (18 χρόνια) οι δυο τους σύντομα έγιναν ζευγάρι, με την φτασμένη ηθοποιό να στέκεται δίπλα στον «ζεν πρεμιέ» και να τον βοηθά, να τον καθοδηγεί και τελικά να τον βλέπει να «ανθίζει» σε έναν από τους πιο δημοφιλείς πρωταγωνιστές του ελληνικού κινηματογράφου.
Η σχέση τους δεν επισημοποιήθηκε ποτέ και σε αντίθεση με ό,τι συνέβη αργότερα με την Βουγιουκλάκη, σπανίως ο Τύπος κατόρθωνε να «ξεθάψει» κάτι για αυτούς ή να τους «ξετρυπώσει» και να αποτυπώσει το ειδύλλιο σε κάποια τρυφερή στιγμή. Ίσως να έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι η Δέσπω Διαμαντίδου είχε σχετικά πρόσφατα πάρει διαζύγιο από τον επίσης πολύ γνωστό ηθοποιό Ανδρέα Φιλιππίδη, αλλά και λόγο χαρακτήρα γενικότερα, δεν επιθυμούσε να δίνει λαβές για σχόλια σε κανέναν.
Την ίδια ώρα οι δυο τους έπαιζαν μαζί στο θέατρο, συγκεκριμένα συνυπήρξαν σε 13 παραστάσεις, ενώ συχνά ο Παπαμιχαήλ έπαιζε ρόλους σε έργα που είχε μεταφράσει η σύντροφός του και το… τρελό της υπόθεσης είναι ότι στο σινεμά (σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις) Διαμαντίδου, Παπαμιχαήλ ΚΑΙ Βουγιουκλάκη συμμετείχαν στην ίδια ταινία! Το κοινό τρελαινόταν στη θέα του αγαπημένου του κινηματογραφικού ζευγαριού, αγνοώντας ότι όχι μόνο στην πραγματικότητα δεν υπήρχε τίποτα μεταξύ τους, αλλά και ότι συχνά είχαν δυνατούς καυγάδες κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Και φυσικά χωρίς να έχουν (οι περισσότεροι) την παραμικρή υποψία ότι ο Παπαμιχαήλ είχε σχέση με την κινηματογραφική μητέρα του στην ταινία «Μανταλένα» και κινηματογραφική μητέρα της Αλίκης στο φιλμ «Η Αλίκη στο ναυτικό», δηλαδή την Δέσπω Διαμαντίδου!
Όλα άλλαξαν το 1964, όταν η τριάδα συναντήθηκε αυτή τη φορά στο σανίδι για τις ανάγκες του έργου «Κολόμπο». Λέγεται ότι σε εκείνα τα καμαρίνια άρχισε να εμφανίζεται ο έρωτας μεταξύ Αλίκης-Δημήτρη, που κορυφώθηκε την ίδια χρονιά στους δρόμους της Ρώμης όπου γυρίστηκαν πολλές σκηνές για τις ανάγκες της ταινίας «Μοντέρνα Σταχτοπούτα»…
Η Δέσπω Διαμαντίδου βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση του να μαθαίνει την πορεία των γυρισμάτων αλλά και του έρωτα των δύο πρωταγωνιστών μέσα από τις σκανδαλοθηρικές σελίδες των εφημερίδων και των περιοδικών της εποχής, αλλά δεν έχασε την αυτοκυριαρχία της ούτε επέτρεψε μικρότητες στον εαυτό της. Αντιλαμβανόμενη ότι έχει χάσει τον Παπαμιχαήλ από την πολύ όμορφη και σαφώς νεότερη Βουγιουκλάκη, αποδέχτηκε την πορεία των γεγονότων και συνέχισε την ζωή και την καριέρα της.
Όταν μάλιστα το ζευγάρι ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας, ικανοποιώντας και το λαϊκό αίσθημα, εκείνη –σε ακόμη μία ένδειξη ανωτερότητας- έστειλε λουλούδια με αφιέρωση. Η τεράστια Δέσπω Διαμαντίδη. Ο έρωτας του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, πριν εκείνος παραδοθεί στην «Εθνική» σταρ και γατούλα.
Η Διαμαντίδου πάντα ήταν ένα κομμουνιστικό τσόκαρο, αμετανόητη μέχρι τα τελευταία της. Ο Παπαμιχαήλ έπαιζε τον ρόλο του ζιγκολό.
Ο Ανδρέας Φιλιππίδης επίσης κομμουνιστής. Έφυγε ενωρίτερα λόγω καρκίνου.
Γράψτε μας και για γάμους Βοσκόπουλου και Μπάρκουλη με τις αφές Στρατηγού, Αλέκα και Στέλλα, έτη μεγαλύτερες…