Μπορεί τα αντισηπτικά να παραμένουν… άφαντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις επα΄ρκειας του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδη, προ ημερών, εντός σούπερ μάρκετ μεγάλης αλυσίδας, αλλά πολλές ελληνικές εταιρείες δεν κάθονται με τα χέρια σταυρωμένα!
Ήδη 60 ελληνικές εταιρείες από τον κλάδο των καλλυντικών και της φαρμακοβιομηχανίας έχουν καταθέσει αίτηση στον ΕΟΦ για να παράξουν αντισηπτικά για τη λιανική, αναφέρουν στο Capital.gr πηγές από τον ΕΟΦ. Μεταξύ αυτών είναι οι εταιρείες Fresh Line, ZΥΛΙΕΤ ΑΡΜΑΝΤ, Γ. Παχωπός Α.Ε., Farmeco A.E., Rovel A.E., Cosmetia – Σακελλαρίου ΑΒΕΕ αναφέρουν πηγές με γνώση. Οι εταιρείες Παπουτσάνης και Γρ. Σαράντης, οι οποίες έχουν λάβει ήδη έγκριση για την παραγωγή αντισηπτικών, θα παραδώσουν τις πρώτες παρτίδες προϊόντων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ η πρώτη σήμερα και έως το τέλος του μήνα η δεύτερη. Σχέδια παραγωγής αντισηπτικών έχουν ενεργοποιήσει και οι εταιρείες Lavipharm, και η Uni-pharma, του ομίλου Τσέτη, μέσω της βιομηχανίας καλλυντικών InterΜed.
Η έγκριση των αιτήσεων από το υπουργείο Ανάπτυξης γίνεται με διαδικασίες fast track, μετά τις αλλαγές που προωθήθηκαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία ανεστάλη η ισχύς διατάξεων του ν. 1316/1983, που ρυθμίζουν αρμοδιότητες του ΕΟΦ για μια σειρά από φαρμακευτικά και συναφή προϊόντα, μεταξύ των οποίων τα απολυμαντικά και αντισηπτικά και αποκλειστικά για επιχειρήσεις που ήδη κατέχουν άδεια δυνατότητας παραγωγής φαρμακευτικών ή καλλυντικών προϊόντων, και μόνο ως προς την παραγωγή απολυμαντικών προϊόντων για ανθρώπινη χρήση είτε σε μορφή υγρή ή γέλης είτε εμποτισμένα μαντιλάκια.
Αλλαγές οι οποίες εξυπηρετούν την αύξηση της παραγωγής αντισηπτικών για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της εσωτερικής κατανάλωσης. Αρκεί να αναφέρουμε ότι τις τέσσερις πρώτες εβδομάδες της υγειονομικής κρίσης οι πωλήσεις σε μαντιλάκια προσωπικής υγιεινής αυξήθηκαν κατά 133,8% (πηγή: Nielsen), ενώ οι πωλήσεις του φαρμακευτικού οινοπνεύματος εκτοξεύθηκαν κατά 1052,5%, στα υγρά μαντιλάκια κατά 753,2%, στα αντισηπτικά μαντιλάκια κατά 670% τις τρεις πρώτες εβδομάδες της κρίσης (πηγή: IRI).
Η στροφή των εταιρειών καλλυντικών στην παραγωγή αντισηπτικών αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο. Στην ευρωπαϊκή βιομηχανία καλλυντικών πρώτος ενεργοποιήθηκε ο όμιλος LVMH, ο οποίος στα μέσα Μαρτίου ανακοίνωσε ότι θα προσαρμόσει την μονάδα παραγωγής αρωμάτων και καλλυντικών που διαθέτει (Christian Dior, Guerlain και Givenchy) για την παραγωγή αντισηπτικών.
Εδώ και λίγες εβδομάδες τα εργοστάσια του ομίλου L’Oreal έχουν αρχίσει να παράγουν αντισηπτικό χεριών και θα εντείνουν την παραγωγή τους στο πλαίσιο ενός Πανευρωπαϊκού Προγράμματος Αλληλεγγύης με στόχο την υποστήριξη φορέων που μάχονται κατά του κορονοϊού όπως νοσοκομεία, γιατροί και φαρμακεία, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αλλά και διανομείς τροφίμων και ΜΚΟ. Η La Roche-Posay δεσμεύθηκε να εξοπλίσει με αντισηπτικά χεριών συνεργαζόμενα νοσοκομεία, φαρμακεία και γιατρούς στην Ελλάδα ενώ η Garnier θα δωρίσει αντισηπτικά χεριών σε εργαζόμενους στα super market με τα οποία συνεργάζεται, μόλις τα εργοστάσια του ομίλου παραδώσουν τα σχετικά προϊόντα.