Οι χαμηλοί μισθοί σε αντιδιαστολή με τα «τσιμπημένα» ενοίκια και τα ελάχιστα διαθέσιμα σπίτια, οδηγούν σε … κενά εκπαιδευτικών.
Οι διορισμοί δεν καλύπτουν καν τις συνταξιοδοτήσεις, αναφέρει στο Cretalive το μέλος της ΟΛΜΕ, κ. Νεκτάριος Κορδής.Οι χαμηλοί μισθοί σε αντιδιαστολή με τα «τσιμπημένα» ενοίκια και τα ελάχιστα διαθέσιμα σπίτια, οδηγούν σε … κενά εκπαιδευτικών.
Μία κατάσταση που πλήττει και την Κρήτη περιγράφει στο Cretalive το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, κ. Νεκτάριος Κορδής, ο οποίος βρέθηκε στο Ηράκλειο για τις εργασίες του συνεδρίου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Σε ερώτηση για τους πρόσφατους διορισμούς, απαντά ότι «εμείς, ως ομοσπονδία χαιρετίζουμε κάθε διορισμό, δεν είμαστε μικρόψυχοι». Ωστόσο, αναφέρει ότι πριν από τους διορισμούς, ο ερχόμενος Σεπτέμβριος θα έβρισκε τα σχολεία με 50.000 κενά, τώρα τα κενά θα είναι 46.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο κ. Κορδής αναφέρει ότι οι διορισμοί που έγιναν τις προηγούμενες ημέρες δεν καλύπτουν καν τις συνταξιοδοτήσεις της φετινής χρονιάς. «Και η επόμενη χρονιά θα κυλήσει με αναπληρωτές και στην Κρήτη, μια περιοχή με αυξημένο αριθμό αναπληρωτών», αναφέρει.
Όσο αφορά στην οικονομική κατάσταση των καθηγητών, αναφέρει ότι ο μισθός του νεοδιόριστου είναι 737 ευρώ και του αναπληρωτή 830 ευρώ ενώ ένας μόνιμος εκπαιδευτικός με 32 χρόνια προϋπηρεσία λαμβάνει 1.200 ευρώ, αν δεν έχει επιπλέον επιδόματα. Την ίδια στιγμή, καλείται να πληρώσει 450 με 500 ευρώ ενοίκιο.
Σα να μην έφτανε το υψηλό μίσθωμα, στη Μύκονο ήδη 25 εκπαιδευτικοί από την 1η Μαΐου κλήθηκαν να εγκαταλείψουν τα διαμερίσματά τους γιατί ξεκίνησε η τουριστική περίοδος. Αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και στην Κρήτη που αποτελεί τουριστικό προορισμό.
Ο κ. Κορδής αναφέρει πως οι εκπαιδευτικοί δε λαμβάνουν καμία οικονομική στήριξη και είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ε.Ε. και σημειώνει πως οι συνθήκες ζωής ενός εκπαιδευτικού έχουν άμεση σχέση με τις συνθήκες μάθησης των παιδιών.
Με αυτά τα δεδομένα, πολλοί είναι εκείνοι που αποφασίζουν να παραιτηθούν, ωστόσο τιμωρούνται με πέναλτι δύο χρόνων εκτός δημοσίου σχολείου. Ο κ. Κορδής αναφέρει πως αν και η ομοσπονδία έχει ζητήσει στοιχεία για τις παραιτήσεις, το Υπουργείο Παιδείας δεν τα δίνει. Σύμφωνα, όμως, με την εικόνα που έχουν, οι παραιτήσεις είναι χιλιάδες ενώ τη θέση τους έχουν εγκαταλείψει δάσκαλοι και καθηγητές και στην Κρήτη, σχετικές καταγγελίες υπάρχουν και από τις 4 ΕΛΜΕ του νησιού.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είδαμε εκπαιδευτικούς να κοιμούνται σε αυτοκίνητα, σε ταράτσες αλλά και sleeping bags!
Όσο αφορά στο κομμάτι της αξιολόγησης, το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ λέει πως δεν υπάρχει κανένας διάλογος με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και με την όλη διαδικασία επιχειρείται να μεταφερθούν στους εκπαιδευτικούς όλες οι ευθύνες για τις όποιες δυσλειτουργίες του δημόσιου σχολείου. Το εγχείρημα δεν αφορά στην αξιολόγηση και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και δεν είναι τυχαίο ότι ο κλάδος συντριπτικά το έχει απορρίψει.
Ο κ. Κορδής αναφέρει πως ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι ένας σκληρά εργαζόμενος που καλείται να κάνει γραμματειακή υποστήριξη, μπαίνει σε ρόλο ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού.
Σε ερώτηση για τα αυξημένα περιστατικά σχολικής βίας που βλέπουμε στα σχολεία της χώρας τους τελευταίους μήνες, αναφέρει πως η ΟΛΜΕ πριν από έναν χρόνο κατέθεσε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Η βία, όπως λέει, δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια, εισβάλλει στα σχολεία ως συνέπεια των αδιεξόδων της κοινωνίας και οι καθηγητές είχαν εγκαίρως προειδοποιήσει πως θα φανούν τα αποτελέσματα του εγκλεισμού των παιδιών, λόγω πανδημίας.
Τονίζει πως τρία ζητήματα απασχολούν τον κλάδο, το ένα είναι το οικονομικό, καθώς ο μισθός εξανεμίζεται τις πρώτες μέρες του μήνα και τα άλλα δύο αφορούν σε παιδαγωγικά θέματα, στην ουσιαστική επιμόρφωση που δε γίνεται και στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, όπου δεν υπάρχει διάλογος με το Υπουργείο και υπάρχουν πολλές ελλείψεις.
Κάποιος αρχαίος, πήγε το παιδί του σε ένα δάσκαλο να του μάθει γράμματα. Όταν ρώτησε ο πατέρας για την αμοιβή τον δάσκαλο, ο δάσκαλος του είπε ένα ποσό, το οποίο φάνηκε στον πατέρα πολύ μεγάλο.
– Με τόσα λεφτά που μου ζητάς, εγώ θα μπορούσα να αγοράσω ένα βόδι. Και ο δάσκαλος του απάντησε:
– Πάρε ένα βόδι, για να τα κάνεις δύο!!!
Συμπέρασμα: Φαίνεται πως οι ΚΡΗΤΙΚΟΊ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ.
Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι ο κάθε ιδιώτης, που έχει ένα σπίτι, για να συμπληρώνει το εισόδημά του, δεν θα αναλάβει το κοινωνικό έργο της κυβέρνησης. Ας φροντήσουν οι κοινωτάρχες και οι δήμαρχοι να χτίσουν ξενώνες για τους εκπαιδευτικούς. ( σε πολλά μονοθέσια δημοτικά σχολεία της χώρας μας, ακόμη και σήμερα, ο δάσκαλος μένει μέσα στο σχολείο. κατά τα άλλα, είμαστε ευρωπαίοι και ενοχλούν στην Κρήτη, οι παραπάνω κότες, που θα έχει κάποιος στο κοτέτσι του. η κατάσταση θα προκαλούσε γέλιο, αν δεν είμασταν για κλάματα)
ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΑΡΟΙ